Hoi allemaal Ik vroeg me af welk merk kolf jullie het fijnst vinden? En wat voor een soort dan; handmatige of elektrische? Er zijn namelijk best wel wat aanbieders en aangezien wij geen verstand hebben van kolven dacht ik dat ik t beter hier eens kon vragen
Ik heb de Avent handkolf...ben er erg tevreden mee. Kolf nu nogmaar 1x per dag op me werk maar bij vaker was het ook heel goed te doen Zou wachten met aanschaf tot je kindje er is...misschien beland je in het zh....daar hebben ze ook kolven. Want je weet maar niet hoe het loopt...En er is vast iemand die tegen die tijd er eentje voor je wil halen
Ik gebruik de Avent Isis Iq inmiddels 8 maanden en hij bevalt nog steeds prima, aangezien ik 3x per dag kolf was elektrisch toch wel een must en het mooie van deze kolf is dat je hem zowel op netstroom kan aansluiten als op "acu" waar 4 AA batterijen in gaan. Erg handig als je ergens moet kolven waar geen stopcontact in de buurt zit. Wat ik verder erg fijn vind is dat ze dingen erbij leveren waardoor je hem zo tot handkolf kan maken. Het is mij weleens gebeurt dat ik geen batterijen had of de motor oid was vergeten en dan kan ik toch gewoon kolven. En verder vond ik het fijn dat ie geleverd werdt in een subtiele tas waar de melk ook nog eens koud in blijft en dat allemaal voor een leuk prijsje van 150,00. Ik heb hem trouwens ook pas een week na de geboorte aangeschaft (nouja eigenlijk gekregen als cadeautje van mn broer) want wilde zeker weten dat borstvoeding lukt voordat ik 150euro uit ging geven. Ik zou dus nog wel even wachten maar alvast informatie inwinnen kan natuurlijk altijd . Geniet van je zwangerschap!
Ik heb een handkolf (ooit aangeschaft in de kraamtijd van Lynn) van medela. Wel met een elektrische uitbreiding (die kun je zo op je handkolf aansluiten en dan heb je een electrische), maar sjonge wat een geluid. Ik stoorde me er mateloos aan. Nu gebruik ik de medela swing. Enkelzijdig en elektrisch. Bevalt prima, ben met 20 minuten klaar. Ik werk momenteel 2 dagen per week. Het is een beetje afhankelijk van hoevaak je moet/wilt kolven. Als je vaak moet kolven (bijv. voor je baan) dan zou ik ook nog dubbelzijdig elektrisch overwegen (ben je snel klaar) Ik zou zeker afwachten tot de BV op gang is en het lekker loopt. anders is het echt zonde van je geld
Ik heb ook de medela swing. Erg fijn, omdat ie zowel op netstroom als op batterijen kan, (voor m'n werk wel handig, ben namelijk ambulant hulpverlener en zal niet altijd de beschikking hebben over een stopcontact). Ik zou hem nog niet aanschaffen tijdens je zwangerschap, je weet niet hoe het gaat lopen en of de borstvoeding gaat lukken. Mocht je wel al heel vroeg moeten of willen kolven, dan kun je altijd even eentje huren van de thuiszorgwinkel. Hier kostte dat helemaal niet veel...
Hangt ervan af wat je ermee wilt. Ga je incidenteel kolven of werk je straks fulltime, om maar wat te noemen. Dat maakt nogal wat uit. Ik zou hem ook na je bevalling kopen. Mocht je in het begin een kolf nodig hebben, dan kun je het beste eentje huren, want dat zijn echt de superkolven.
Bedankt voor de antwoorden Ik zal m niet zo heel vaak gebruiken, ik werk namelijk thuis en ben er dus in principe altijd voor ons kindje. Ik zal m alleen gebruiken zodat mijn man ook de voeding kan doen, met de fles. Is voor hem en voor ons kindje ook zo leuk natuurlijk! Ik denk dat dat wel elke dag zal worden, we willen namelijk dat hij ook minimaal 1x per dag een fles kan geven. (maargoed, dat is hoe wij het graag zien, of het in theorie ook mogelijk is dat moeten we dan maar bekijken ) Zelf zat ik te denken dat in dit geval een handkolf dan misschien makkelijker is?
Ik denk dat een handkolf dan prima kan Kristel! Avent en Medela zijn beiden goed. Prenatal heeft een eigen merk kolf, werkt ook wel alleen is wel lastig in elkaar te zetten en 'k weet niet hoe die op de langere termijn is. Onderdelen van Medela en Avent zijn vast makkelijker na te bestellen en krijg je volgens mij ook vaak nog gratis.
Hoi, Ik had de handkolf van avent gekocht, maar het kolven ging zeer moeizaam (max.40 ml). Een paar weken geleden heb ik op raad van een lactatiedeskundige de medela swing gekocht. De swing (helaas in combinatie met een neusspray voor mijn toeschietreflex) werkt super. Je kan de snelheid instellen, bepalen wanneer de kolf langere zuigbewegingen moet maken en er kunnen batterijen in, als je geen stopcontact in de buurt hebt. De handkolf doet (mbv de spray) ook, maar de swing vind ik veel relaxter kolven.
ik heb een ameda kolf, alleen op internet te bestellen, en ben er erg blij mee (ook al gebruik ik m niet vaak aangezien ze weigert uit de fles te drinken) het is een 'professionele' maar voor ongeveer dezelfde prijs als de medela. aangezien je thuis werkt, heb je wellicht niet zo'n goeie nodig. ik heb m dus ook niet vaak gebruikt, maar was (bijv door een borstontsteking) toch blij dat ik een betere had gekocht dan de oude medela die ik gekregen had.
HIer eerst een handkolf, maar na een week al een electrische, de medela swing. Ikzelf had zoiets dat ik in ieder geval een kolf in huis wilde hebben na de bevalling, omdat ik wist dat ik wilde borstvoeden. en dus de handkolf van avent had gekocht, maar op makrtplaats 2de de electrische gekocht. scheelt een hoop geld. Een hele fijne kolf. Ondanks dat ik thuis ben vind ik het erg prettig dat ik electrisch kan kolven, als het nodig is. Ik vind het gewoon erg makkelijk. Maar dat kun je ook na je bevalling wel aanschaffen hoor.
Ik heb deze nu ook een paar dagen (wil binnekort fulltime kolven) en ben er erg blij mee! super ding en idd niet duur