trekken, of wortelkanaalbehandeling?

Discussie in 'De lounge' gestart door odet, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

ik ben dus bij de tandarts geweest.
    ik heb een gebroken kies.
    volgens de arts heb ik 2 opties.
    trekken of wortelkanaal behandeling.

ik ben als de dood voor de tandarts (zit ook bij een speciale angst tandarts)
    ik kan de behandeling proberen uit te stellen tot na de bevalling ivm stress.
    er zit alleen wel een ontsteking onder die kies en de vraag is of het zich gaat openbaren voor de bevalling.

ik vraag me af wat ik het beste kan doen?
    wie heeft er ervaring?

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #2 Devilschase, 12 aug 2010
    Laatst bewerkt: 12 aug 2010
    als de kies verder nog prima is gewoon een wortelkanaalbehandeling. Zonde om een kies die nog relatief goed is te gaan extraheren. Wij extraheren alleen op de praktijk als de kies dusdanig is aangetast door caries dat hij niet meer te redden is en het kaakbot aangetast kan/gaat worden.

Is gewoon zonde, als je die kies trekt en je laat er een gat zitten gaat de kies erboven in de loop van de tijd verzakken omdat hij geen tegendruk meer heeft en kan je daar problemen aan krijgen. Dus als je de kies laat trekken, laat dan ook een implantaat zetten.

En die ontsteking die je zegt, die is juist als het goed is met een wortelkanaalbehandeling op te lossen, dat is t doel van zo'n behandeling.

Lekker laten zitten dus en laten behandelen.

3. zohra

zohra Niet meer actief

als t de achterste kies is zou ik zeggen trekken maar ja ik ben ook z,on angsthaas.

ik zou de wortelkanaal wel nu dan doen 1. je hebt er nu meer tijd voor als de kleine er is heb je t ook druk zat 2. als er nu al ontsteking zit dit word alleen maar minder en pijnlijker.
    sterkte ermee ik weet wat t is brrr

4. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0