Soms heb ik een aanhoudende zeurderige pijn in mijn onderbuik, ter hoogte van mijn schaambot. Eigenlijk een beetje dezelfde plek als waar je last van hebt met ongesteldheid. Het houdt voor langere tijd aan. Ik heb wat ge-googled en leek wat over bandenpijn hier in te herkennen. Echter, soms heb ik het inderdaad ook in mijn lies, maar zelden heb ik het allebei tegelijk. Ik heb een buikband aangeschaft, maar wanneer ik er weer eens last van heb voelt dat alleen maar pijnlijker. Terwijl akls ik geen last heb, dat ding juist wel prettig zit. De pijn in mijn onderbuik valt dus niet samen met pijn in de liesstreek, het is echt net boven het schaambot. De rest van mijn buik is overgens niet hard. Ik ben vlak voor deze zwangerschap ook zwanger geweest ( kindje verloren met 25 weken en een paar maanden daarvoor een miskraam) . Zou het kunnen zijn dat ik door de langdurigheid en / of hoeveelheid hormonen dat de banden hier door slapper zijn? Heb hier eerder nooit last van gehad. Het is ook met vlagen, vanaf week 16 ofzo. Het kan een halve dag aanhouden. Kindje beweegt genoeg. Wie herkent dit? Is het toch bandenpijn? gr, Melissa73