Hallo meiden, Morgen moeten wij weer naar de gyneacoloog en gaan we een keizersnee afspreken.Ik heb n.l een kindje dat dwars ligt en draaien wil ik niet en met een dwarsligger mag/kan je niet gewoon bevallen. Ik heb geen idee hoe dit allemaal in zijn werk gaat,hoe lang moet je bijv.in het ziekenhuis blijven,wat mag je na de tijd wel en niet,hoe lang krijg je nog kraamhulp,etc. Wie wil zijn ervaringen met mij delen? Hopelijk draait onze kleine meid nog voor de keizersnee,want ik zou graag op de normale manier bevallen,maar ze denken dat dit niet zal gaan gebeuren.
Je zou dit topic eens door kunnen lezen, daarin staat veel info http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/334186-tips-geplande-keizersnede.html Ik krijg zelf ook een keizersnede, de datum is al gepland en had ook veel vragen. Bovenstaand topic gaf mij erg veel informatie over hoelang in het ziekenhuis blijven is nogal verschillend zover ik gelezen heb, en ligt natuurlijk ook aan het herstel en eventuele complicaties maar volgens mij is het over het algemeen 3 nachten blijven, dag 4 sochtends naar huis. Al hoop ik heel erg dat ik na 2 nachten naar huis mag, ik hou namelijk niet zo van ziekenhuizen Je moet zoiezo gedouched hebben, naar het toilet zijn geweest en redelijk kunnen lopen succes!
Zebra bedankt voor de informatie,ik ga dat topic eens bekijken en de tips lezen. Jij moet morgen ook naar de gyn zie ik,weet jij de datum van je keizersnee al?
@Vlinder, ik weet de datum inderdaad al Ook wij kiezen niet voor een draaipoging ( ivm stuit/dwarsligging en groeiachterstand van ons kindje )
Je kunt ook nog even je kraambureau bellen. Kraambureau waar ik zit heeft sinds 2011 speciale keizersnee nazorg. Hierdoor mag je eerder naar huis toe (en er zijn nog een aantal zaken waar extra rekening mee gehouden word. Ben ze even kwijt).
Janneke de reden dat ik niet wil laten draaien,komt doordat ik uit de nabije omgeving slechte ervaringen daarvan ken. Gwenolyn bedankt voor de tip,dit wist ik niet en is wel heel fijn om te weten. Zebra wij hebben nog geen datum gekregen omdat onze kleine meid vandaag meer naar beneden lag,ze is bijna gedraaid naar hoe ze moet liggen om gewoon te mogen worden geboren.Dinsdag moeten we weer naar de gyn en als ze dan goed ligt wordt ik z.s.m. ingeleid en mag ik toch gewoon bevallen. Hoe was jou afspraak vandaag?
Ik heb met 34 weken een spoedkeizersnee gehad, Zorg asjeblieft dat je van te voren goed hebt afgesproken dat je foto's wil van het moment dat hij/zij uit je buik gehaald word, en dat ze hem/haar aan je laten zien voordat je man/vriend met ze mee gaan naar de kinderafdeling! Bij mij beide niet gebeurd en ik had het gevoel alsof ik mijn kindje afstond ter adoptie! Mijn man is in totaal 5 min bij me geweest, hij werd uit mijn buik gehaald en weg waren ze allebei! Kijk ik snap dat ze hem gauw wilden onder zoeken en dat het te koud is op de O.K. maar ze hadden hem op zijn minst even kunnen laten zien! Ik heb er echt heel lang last van gehad! Succes!
Ik heb met de 1e ook een geplande ks gehad. Waar ik nu achteraf spijt van heb is dat mijn meisje al was aangekleed toen ik terug kwam op de kraamafdeling .Spreek van te voren even met de verpleegkundige wat je wensen zijn. En laat vooral veel foto's maken want ik ben heel veel kwijt van de bevalling.
mijn geplande ks word misschien toch wat eerder dan gepland.. vandaag bij de echo bleek dat ik bijna geen vruchtwater meer heb, 11.7 vorige week en nu nog maar 3.1 vanaf nu elke dag een ctg, en maandag weer een echo
Zebra dat was wel even flink schrikken zeker,wel fijn dat je nu dagelijks gecontroleerd wordt.Is er ook een oorzaak gevonden? Mem en Mirjam,bedankt voor jullie verhaal,ik wil heel graag veel foto's van de kleine en ook als ze uit de buik komt en heel veel erna. Ik ga zeker aangeven dat ik veel foto's wil.
nee helaas geen oorzaak gevonden, het is nu dus afwachten. Ik vind het behoorlijk stressen maar ze vinden 36wk nog te vroeg of een ks uit te voeren ook omdat het kindje al wat klein is. maarja in 1 week tijd van 11 naar 3 in vruchtwater, ben ik zo bang dat het ineens ''op'' is maar zal moeten vertrouwen op het ziekenhuis ( al is dat soms lastig hoor, je eigen gevoel zegt toch wat anders )
Zebra ik kan me voorstellen dat het best verontrustend is,als je zoveel vruchtwater in een week bent verloren,heb je niks gevoeld? Als je heel ongerust bent dan moet je dat uitspreken hoor,36 weken is wel vroeg,maar niet veel en veel te vroeg.Je moet altijd je gevoelens uitspreken,het is jou lichaam,jou gevoel en jou kindje.
Jeetje Zebra wat spannend. Weet ook niet of ik er gerust op zou zijn als ze haar zouden laten zitten. Snap wel dat ze liever hebben dat ze zo lang mogelijk binnen blijft maar buiten de buik kan ze het nu ook prima redden lijkt mij. Ook met dat gewicht moet het lukken volgens mij. Zou zelf ook geen risico willen nemen want je hebt tenslotte 8 maanden goed voor je kindje gezorgd toch? Ik heb verder geen tips voor de KS en sta zelf ook op de lijst voor die KS. Hij gaat tussen de 2,5 en 4 weken plaats vinden. Maak wel een geboorteplan en lees er veel over wat precies de mogelijkheden zijn.