eerst badje of flesje in de avond?..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by pink150, Nov 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pink150

pink150 Actief lid

Oct 21, 2008
    203
    0
    0
    HE even een nieuwschierige vraag vanuit een mama!

Hoe doen jullie het savonds met het in bad gaan en het flesje van ongeveer 19:00 uur?..

Hier krijgt de kleine rond 18:30 / 19:00 haar flesje en daarna lekker in bad, meestal valt ze in bad al in slaap en dan niet meer van de kamer af en gelijk bed in met de mobiel aan..
    Dus kleine ligt altijd rond 20:15 uur in bed tot aan de voeding van 23:00 uur waar we haar wakker voor moeten maken! en dan tot de volgende ochtend 05:30 uur..

Hoe doen jullie het? en waarom doen jullie het op die manier?
    x

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Hier doen we het badje voor de laatste voeding. Dan is ze lekker loom, drinkt ze haar flesje leeg en kan naar bed. Andersom werkt niet, van badderen na het eten gaat ze spugen..

3. Violet32

Violet32 Bekend lid

Feb 4, 2009
    677
    0
    0
    Ha,
    Mijn kereltje gaat s ochtends in bad komt beter uit,en voeding krijgt hij dan na t badje, de kraamhulp zei dat ie anders misselijk kon worden.
    En idd dan heerlijk ff slapen:)

4. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb het ooit een paar keer gedaan, eerst eten en daarna badje, maar daar kreeg Alyna heel erg kramp van!

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Wij hebben ook altijd eerst gebadderd en dan pas eten.
    Anders gaan kindjes vaak spugen.

6. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Omdat ons meisje altijd tussen 17 en 18 haar "moeilijke" uurtje heeft en na de fles van 15 uur eigenlijk niet wil slapen, gaat een van ons tegen 18 uur samen met haar onder de douche. Daar wordt ze lekker rustig van. Dan krijgt ze daarna meteen de fles (beneden) en daarna naar bed. Vaak slaapt ze dan al rond 19 uur en moeten we haar om 22.30 echt wakker maken voor de laatste voeding. Daarna slaapt ze vaak tot een uur of 7.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,205
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Wij doen hem rond 18.30 / 18.45 uur in bad en om 19.00 uur fles en daarna naar bed

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    Klinkt rustig toch? hier altijd eerst badje en dan de fles. Soms viel ze dan na het drinken al in slaap, maar liefst pas in bedje. Als we het andersom deden was het spugen. Nu nog (ze is bijna 10 maanden) doen we eerst groente, dan bad en dan fles. Om 19:00 u ligt ze er in. Maar toen ze nog zo klein was hadden we wel een ritueeltje 's avonds maar waren we aan het zoeken nog. vaak ook in de ochtendin bad.

Groetjes!

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hier gaat Yentle elke dag rond 19.00 uur in bad en dan krijgt ze rond 19.30 haar laatste voeding. Van t bad is ze dan lekker ontspannen en 9/10 keer valt ze direct na de fles in slaap en wordt ze pas de volgende ochtend weer wakker rond 7.00/8.00 uur :)

10. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Wij deden altijd eerst de fles en daarna in bad of onder de douch, maar dat hebben we denk ik 2 maand geleden omgedraaid, want na het badje meteen slapen werkte niet.
    Nu doen we hem eerst in bad, meestal met papa onder de douch en daarna de fles.
    De fles geven we wel beneden en soms ligt hij nog even, maar vaak brengen we hem na de fles na boven.
    Heb ook een tijdje verschillende schema's gehad, dus om hem dan om 18.00 uur al de nacht in te laten gaan vond ik een beetje vroeg.
    Nu krijgt hij om 19.30 uur de laatste fles en gaat daarna ook meteen naar bed.

11. appelthee

appelthee Niet meer actief

dat raden ze toch ook aan, eerst badje dan eten ..
    ga zelf maar eens met een volle buik zwemmen.. dat is ook niet lekker...
    is toch veel lekkerder om eerst in badje en dan half slapend het flesje op te drinken :D

12. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    Hier eerst lekker in bad en dan een heerlijke fles voor het slapen :)

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hier doe ik eerst eten en dan na een half uur het badje.
    In de kraamweek deden we het anders om en dan was ze zo moe van het bad en al het gekrijs van de honger dat ze in slaap viel terwijl ze moest drinken.
    Ook het badje werd een frustratie voor zowel ons als haar omdat ze er gewoon echt geen plezier aan beleefde en het echt op een krijsen zetten van de trek terwijl ze eerst in bad moest.

Heb het trouwens gisteren andersom gedaan maar dat was mede omdat madammetje nog steeds wakker was dus heb ik een half uurtje voor de voeding haar in bad gedaan.

14. Ellen30

Ellen30 Actief lid

Nov 7, 2008
    160
    0
    0
    Ik doe mijn zoontje niet iedere dag in bad omdat hij bij geboorte een erg droog huidje had en de ha dit afraadde. Maar bij mij gaat hij eerst in bad en dan de fles om 19.30 uur. Als je het andersom doet kan je kindje gaan spugen is mijn verteld door kraamhulp. Ik maak hem dan wakker voor de voeding van 22.30 uur. Hij slaapt door tot 05.00 uur, stop zijn tut weer in zijn mond en wordt dan rond 06.30 wakker voor zijn voeding. Mijn zoontje is wel lekker rozig na zijn badje, valt goed in slaap.

15. pink150

pink150 Actief lid

Oct 21, 2008
    203
    0
    0
    Zwelgje...dat aanraden..zal allemaal wel alleen hier heb je dan een dame die gaat jammeren om het eten dut niet kan genieten van haar warme badje en kei hard gaat krijsen als het niet snel gaat en tijdens de fles valt ze in slaap dus weer te weinig binnnen gekregen...dus aanraden tja....weet niet of je daar naar moet kijken maar meer naar je eigen kind toch..
    Valt me wel op dat het hier anders gaat hahah....en nog nooit in haar leven gespuugd!
    x
    bedankt voor iedereen zijn reacties!

16. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    #16 Sparkie, Nov 2, 2009
    Last edited: Nov 2, 2009
    Hier ook eerst badje, rond 18.30 (om de dag tegenwoordig), en dan in ons bed de borst. Daarna in zijn eigen wiegje (leg er nu een kruik in zodat hij in een lekker warm bedje komt, haal deze er wel uit als hij erin gaat). Dan slaapt hij door tot de volgende ochtend. Hier dus geen late avondvoeding om rekening mee te houden. Was wel even zoeken naar het goede ritme, maar dit werk het best voor ons mannetje.

Share This Page