Eerste hulp bij Luizen

Discussie in 'De lounge' gestart door LMSB, 13 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.167
    35.827
    113
    Dat is niet het geval met dimethicon, achterhaalde informatie.
    Alleen kammen is idd genoeg, maar shampoo werkt wel snel.

ikkie97 vindt dit leuk.
  2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Inderdaad; dimethicone zorgt voor een laagje om de luis heen waardoor hun zuurstoftoevoer zeer beperkt wordt en ze daardoor versuft raken. Zodoende kun je ze makkelijker uitkammen :)
    (Waar ze normaal gesproken erg snel weg kunnen rennen en je ze zo zou kunnen missen met droog kammen.)

3. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik ben dat ook en ik weet inderdaad dat dat het advies is. Dat volg ik ook braaf. :p

Ik heb bij de Etos spul met dimenticon gehaald en merkte meteen dat het werkte. Het is net dat beetje extra, luizenshampoo (Nouja lotion in dit geval)

4. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hahaha geloof me, mijn dochter is er eentje die alles als eerste oploopt en mee naar huis neemt. Een paar van haar vriendinnen bleken het laatst te hebben en zij trekken altijd samen op. Ik ben er heilig van overtuigd dat tea tree olie ze weg houdt. Ik heb het zelf ook nooit gehad (zonder tea tree olie), maar mijn zusje kwam er wel vaak mee thuis. Mijn moeder is toen op aanraden van anderen tea tree olie gaan gebruiken en daarna nooit meer last gehad van luizen.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Oké wist ik niet.
    Weet wel dat shampoo alleen niet genoeg is. Alleen kammen kan wel. Maar zou zelf ook een shampoo gebruiken hoor.

Deel Deze Pagina