Eerste IUI feb 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Wachtende, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvaMaria

EvaMaria Lid

13 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hoe kan dat? Je leest altijd dat je juist naar het toilet moet voor je naar de arts moet, zodat je je beter kunt ontspannen.
    Ik ben vrij makkelijk toegankelijk, om het maar zo te zeggen. Ik heb er geen problemen mee, als de arts een beetje lief is, om te ontspannen. Hoe komt het dat dat zoveel uitmaakt als je moet plassen?

2. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Zoals ik volgens mij al zei: met volle blaas kunnen ze beter bij je baarmoedermond. Ik ben altijd ook heel ontspannen, maar als ze gaan wroeten om bij je bm mond te komen is nie fijn!

3. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    @Evamaria: dat is vlug ineens maar erg positief! Doen jullie iui zonder hormonen?

@Chantal: fijn dat de follikels gegroeid zijn! Nog een paar daagjes, en idd ze zeggen het he, 3x is scheepsrecht. Ik hoop het zo in jouw geval!
    Kan het me goed voorstellen dat je met je vmk toch bang was dat het door het duiken kwam. Zou ik denk ik ook niet makkelijk van me af kunnen zetten. Maar idd, wie had ooit gedacht dat het op dat moment ineens raak was.... pff wel heftig hoor.

@wachtende; kan je een beetje afleiding vinden deze dagen?

Ik ga het denk ik toch maar melden ja dat ik een vmk heb gehad... En die allereerste positieve test in mijn leven zal ik echt nooit vergeten. Het was een van de mooiste momenten in mijn leven. Klinkt miss dramatisch maar zo voelde dat toen gewoon echt. Hoop echt dat ik het snel weer mee mag maken en dat het dan bij ons blijft.
    Had gisteravond mijn eerste puregon spuit gezet om 18u. 's avonds begonnen mijn eierstokken al een beetje te 'zeuren' en vannacht ging dat lekker door. Kon gewoon niet slapen omdat ik zo bezig was met het hele gebeuren. Ik hoop dat het alleen kwestie van wennen is ofzo, dat ik het straks minder voel.
    Ik voel ook alles, mijn eisprongen, mijn zwangerschap vanaf de innesteling. Dus was wel te verwachten dat ik dit ook zou voelen.
    Hebben meer mensen dit (gehad)? of andere bijwerkingen?

4. EvaMaria

EvaMaria Lid

13 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, we doen het zonder hormonen. Ik heb een duidelijke eisprong, goed te zien met de ovu-testjes en mijn waardes waren allemaal keurig. Dit vind ik dus echt niet belastend. Ik was bang voor allerlei behandelingen met prikken enzo, maar hier zie ik totaal niet tegenop.

@chantal: ik had inderdaad gelezen dat ze dan makkelijker bij je baarmoeder kunnen, maar dat begreep ik dus niet helemaal. Ik zie niet helemaal hoe dat dan werkt dat ze daar dan makkelijker bij kunnen. Het lijkt mij dat ik dan juist gespannen ben omdat ik zo nodig moet!

5. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @lovelyrose: ik voel niets vd puregon, kom ook niet aan, val eerder af. missch meer de zenuwen? Maar als je altijd alles voeltndan kan dat het ook zijn. Ik voel nooit iets van eisprong ofzo.
    @eva: bij mij ook duidelijke eisprong maar toch hormonen.

6. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    Ja ik heb ook uit mezelf duidelijk elke maand een eisprong maar het is protocol van het zkhs. Het vergroot de kans van slagen iets of wat in vergelijking met iui in een gewone cyclus.

7. EvaMaria

EvaMaria Lid

13 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, dan heb ik geen idee waarom ze het bij ons zonder hormonen doen. Ik ben blij hoor dat ik niet hoef te prikken. Maar mijn mans zaad is dusdanig slecht dat we sowieso erg weinig kans hebben. Dus alles wat helpt...
    Even blijven liggen nadien schijnt ook al iets van 7% te schelen in het resultaat.
    Hebben jullie nog meer tips? :)

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    @lovelyrose: Ik zou het inderdaad wel vertellen hoor. Hoop dat het snel weer raak is bij jullie !

Zenuwen nemen hier toch wel toe. Zit nog steeds thuis na een operatie. Nu al ruim 2 maanden dus verveel me behoorlijk. En natuurlijk maar 1 ding om aan te denken..
    Hoop zo dat het eindelijk raak is.

9. EvaMaria

EvaMaria Lid

13 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh vreselijk dat wachten. Ik zit nou ook hele dagen thuis en dan valt het pas echt op hoe je met dat hele zwanger worden-gebeuren bezig bent. Sterte meid! Nog een paar daagjes. Dit is te overzien. Kan je wat afleiding vinden in een goed boek, spannende film of wat bezigheden? (geen dingen over baby's natuurlijk... dat helpt niet :) )

10. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    @ Eva Maria: Spannend de 1e IUI! Hopelijk meteen raak de 1e keer, dat zou geweldig zijn.

@Chantal: Jij bijna weer je 3e IUI. Hopelijk is 3maal inderdaad scheepsrecht :)

@wachtende: Hoop het ook voor je! Je hebt wel een toepasselijke naam, al dat wachten en wachten ;)

Wij zouden gister horen wanneer we met IUI konden starten, maar er was weer een tegenvaller. Tijdje geleden HSG gehad, eileiders liepen goed door. Vloeistof aan de linkerkant verspreidde zich niet mooi door de buikholte en bleef vooral op 1 plek zitten. Ze denken dus nu aan een verkleving (of meerdere) en moet in maart of april kijkoperatie. Baal er behoorlijk van :( Ook dat er nog weer bij.

11. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    @babyliz: dat is een tegenvaller zeg... Is net nieuws wat je niet wilt horen. Hopelijk wordt het dan maart ipv april voor je..

@wachtende: kan me voorstellen hoe de dagen voor je voorbij kruipen. Door mijn werkweken gaat de tijd gelukkig snel. Lijkt mij dan ook heel moeilijk om in jouw situatie afleiding te zoeken. Ik zou toch snel gaan internetten, en dan kom je net dingen tegen die je eigenlijk beter niet kan of wil zien. Succes met wachten! En hopelijk is het voor jou na 3 dagen gewoon alleen maar genieten omdat je zwanger bent!

12. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
  13. EvaMaria

EvaMaria Lid

13 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Babyliz, he meid, wat een tegenvaller. Heb je ooit klachten gehad, of kom je er nu bij 'toeval' achter? Waarom kreeg je dit onderzoek?
    Ik zie dat jullie ook met minder goede zaadkwaliteit te maken hebben. En dan baal je al zo en dan dit ook nog. :(

Ik heb vandaag de IUI gehad. Ging heel goed. De verpleegkundige was heel lief, rustig, legde goed uit, begreep dat ik toch wat zenuwachtig/gespannen was en ging daar goed mee om. Mijn man mocht het spuitje leegspuiten. Natuurlijk had zij wel eerst de boel goed ingebracht en aangesloten.
    Daarna nog even 10 minuten blijven liggen en dan nu maar hopen alles goed gaat.
    Wel een groot voordeel: het opgewerkte sperma was vandaag twee keer zo goed als de vorige keer. Nog steeds niet best, maar ik was stiekem toch wel bang dat het misschien veel slechter zou zijn en dat de IUI dus 'voor niets' zou zijn. Je hebt per slot van rekening maar 6 pogingen, en dan ben je er al gelijk eentje kwijt.
    Oei, wat ben ik zenuwachtig... Nog twee weken wachten... :(

14. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    @eva: eerste keer is alles nieuw en spannend! Succes met de wachtweken, ik.
    kom snel naast je op t bankje zitten!!!

15. EvaMaria

EvaMaria Lid

13 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig chantal; ik hou een plekje voor je vrij. Je bent morgen zie ik.... ik zal voor je duimen hoor meid!

16. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Vanochtend IUI 3 gehad (zie eventueel mn blog). vcm nu 9,6. Vorige x 5.6 dus weer stuk beter. M heeft zelf het spuitje leeggespoten, ik dacht ik vraag gewoon of t mag, is hij er nog wat meer bij betrokken en heeft ie me toch nog zelf bezwangerd straks haha. Nu weer wachten!

17. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    hoi meiden, ik kom even inbreken met een vraagje, hoop dat dat oke is.
    ik heb donderdag mijn eerste iui gehad, en heb dinsdag een pregnyl spuit moeten zetten.
    nu heb ik alleen al 2 dagen een zeurend onderbuikgevoel met steekjes rechts, soms amper te voelen soms heel heftig.... hebben jullie dat ook wel eens een paar dagen na de iui? of heeft de pregnyl niet gewerkt waardoor mijn eisprong pas dit weekend was?
    wat ontzettend shit zou zijn want dan heeft de iui geen nut gehad :(:(:(

18. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    @lovelyrose: Het is zeker een tegenvaller, we balen er echt van. Hoop ook dat het zsm kan, zo onzeker dit!

@chantal: Ja supernaar. Las je blogje: wat een stress zeg. Fijn dat het uiteindelijk toch goed gekomen is, maar kan me voorstellen dat het veel emoties opriep. Fijn dat de VCM weer beter was! Ik droom van zulke aantallen haha :) Hoop voor je dat de 3e IUI een pos test gaat opleveren!

@EvaMaria Ik heb altijd al wel heftige menstruaties en wel buikpijn en darmklachten, dus dat zou er wel mee te maken kunnen hebben. Ik kreeg het onderzoek om zeker te zijn dat mn eileiders in orde waren (en dat zijn ze in principe ook), voor we met IUI mochten beginnen. Totnogtoe was alles bij mij piekfijn in orde en bij manlief dus niet, dus heel rot dat dit er nu ook bij komt inderdaad :( Hopelijk valt het aantal verklevingen ed mee, maar dat is maar afwachten.
    Jij succes op het wachtbankje, zal voor je duimen :)

19. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    @wachtende: hoe is het met je? Nog geen menstruatie?

@chantal: weer op het wachtbankje zo te zien. Worden weer spannende weken voor je!

Ik heb morgen de eerste follikelecho. Zou hem eerst woensdag hebben maar is verzet naar morgen. Ik ben benieuwd hoe mijn lichaam reageert op de puregon. Spuit nu 75EH. Heb gelukkig geen pijn meer aan mijn eierstokken. Ben ik erg blij om! Ben benieuwd wanneer ik voor de eerste inseminatie mag...

20. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hier nog niets...behalve een nega test.
    morgen om 07:30 bloedtest..hoop morgen ook de uitslag te krijgen maar weet niet hoelang dat duurt.

Veel succes met je FM morgen !

Deel Deze Pagina