hoe werkt het eigenlijk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door allstar, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Hallo allemaal,

ik heb een vraagje, en misschien denken jullie wel : weet je dat niet?! maar is onze eerste kleine, en nee ik weet het even niet... ;)

Als je baby geboren is, hoe werkt het dan met hielprikjes/consultatiebureau enz?

Moet je je ergens aanmelden? Of gaat dat vanzelf? krijg je er bericht van?

liefs :)

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vind ik een goede vraag hoor! Onze dochter heeft de eerste paar weken op de IC gelegen, dus alles is daar voor ons geregeld.
    Nu ik weer zwanger ben, en deze keer geen problemen hoop tegen te komen, ben ik eigenlijk ook wel benieuwd. Ik heb ook geen idee, hihi. Dus ik lees mee.

Consultatiebureau weet ik dan wel weer. Toen we net een week thuis waren werden we gebeld. Ze stelde zich amper voor, maar wist wel over alles wat ons was overkomen. Ik raakte er een beetje geirriteerd van (vragen hoe het nu ging en zo terwijl ik dus niet doorhad wie ik aan de lijn had), haha. Bleek dus cb te zijn. Geinformeerd door, ik denk, de vk...

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    het gaat vanzelf na een paar dagen komt er iemand bij je thuis voor het hielprikje en gehoorsttest. Na 3 weken geloof ik komt er iemand op huis bezoek van het cb en dan word alles verteld enz. Daarna krijg je afspraken op het buro het wijst zich zelf ook. en de kraamzorg zal je er ook nog wel wat over vertellen.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    Volgens mij wordt er vanzelf contact met je opgenomen. Volgens mij gaat dat omdat je je kindje hebt aangegeven, dat er weer instanties van op de hoogte worden gebracht. Hier kwamen ze de eerste week langs voor de hielprik en gehoortest. Iets later kwam de verpleegkundige van het cb langs voor een huisbezoek/intakegesprek.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    meld je wel voor de 12de week aan voor kraamzorg! KAn via je zorg verzekering

6. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ging allemaal vanzelf hier. Op dag 4 kreeg ik een sms dat cjg de volgende dag zou langskomen voor de hielprik en de verpleegkundige nam contact op voor een huisbezoek.

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Op het moment dat je je kindje aangeeft bij de gemeente wordt dit in gang gezet! Er wordt contact opgenomen met de betreffende instanties (althans die krijgen je gegevens en die van je baby) en dan wordt alles in gang gezet.
    Je hoeft er zelf dus inderdaad niks voor te regelen of te bellen. Zowel de hielprik, gehoortest en consultatiebureau nemen zelf contact op/ komen zelf langs...

8. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Thanks voor alle reacties! :D

Alles gaat dus zoals ik het lees vanzelf, nou ja, dat is mooi makkelijk dan ;)

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Een sms-je? Moet niet gekker worden.
    Hoe komen ze aan je nummer dan?
    En toch ook even fijn als ze even vragen of het wel uitkomt...

Maargoed, fijn om te weten dat ik niets hoef te doen.

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Het smsje ging volgens mij over de hielprik en gehoor test. Daar word geen afspraak voor gemaakt.

Verder gaat het inderdaad vanzelf. Je hoeft alleen maar je kindje aan te geven bij de gemeente waar het geboren is.

11. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Bij mij heeft de kraamverzorgster de afspraak voor de hielprik geregeld. En volgens mij ook contact gehad met cb.
    Hielprik kwam hier rond de vierde dag, cb op dag 10.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Met de hielprik komen ze gewoon langs. Het is de kraamweek, dus thuis ben je dan doorgaans toch wel.
    Aan je kraamhulp om even assertief te zijn als het echt even niet uitkomt, (dan wachten ze gewoon even binnen), maar verder zul je je moeten voegen naar hun planning.

Mobiel nummer is alleen bekend als jij dat zelf ergens hebt doorgegeven. Wij werden een dan van te voren op ons huisnummer gebeld, was toen nog ruimte in de planning, dus konden aangeven wat onze voorkeur had.

Deel Deze Pagina