Wie gaan dat doen? Wij hebben nu alleen een ledikant, maar die is nogal groot om op onze slaapkamer te zetten. En ik vind het wel een fijn gevoel, zo de eerste weken bij ons op de kamer. Hoe lossen jullie dat op? En als je een wiegje hebt, waar heb je die dan gekocht?
Amber heeft de eerste 6 maanden bij ons op de kamer geslapen in een wiegje. Toen paste ze niet meer, anders had ze nog wel even mogen blijven liggen, die geluidjes 's nachts is echt genieten! Wij hadden een hang wiegje van Leander, heerlijk ding! Lekker schommelen, dat vond ze heerlijk.
Ja, ik ben dat ook van plan, een wieg op mijn kamer Deze wieg zit al jaren in onze familie, mijn tante was de eerste die erin lag, en velen volgden. Het heeft dus voor mij extra betekenis omdat er geschiedenis in zit! Een ledikant is inderdaad wat groot dus die laat ik dan echt in de babykamer.
Wij gaan dat ook doen. Vind het wel een fijn idee voor de 1e weken om de kleine dichtbij te hebben. Ik heb bij Babywalz hele leuke wiegjes gezien, denk dat het er een van die wordt
Ik lees heel vaak hier op t forum dat mensen hun kindjes op de slaapkamer laten slapen. Ik vraag me dan alleen af: Ben je niet bang om geluidjes te maken oid dat je kindje dan wakker wordt? Of dat je zelf niet kan slapen ivm de hele tijd luisteren naar de baby? En misschien een beetje té persoonlijk, maar hoe zit dat dan met sex? Ik neem aan dat je dat niet doet met de kleine erbij? Ik zou me namelijk heel opgelaten voelen dan met de kleine erbij Ben hier heel erg benieuwd naar!
Mijn schatje komt ook zeker de eerste maanden op de kamer, wel zo handig met voeden (als je bv doet tenminste en dat ben ik wel van plan). En lijkt me ook geruststellend voor jezelf en de baby dat je nog een tijdje zo dicht bij elkaar ligt. Zo uit de buik en dan al naar eigen kamer, nee dat is niks voor mij! Maar aan de andere kant, een vriendin had ook haar baybytje op de kamer, maar merkte dat ze erg slecht sliep omdat ze zó gespitst was op elk geluidje van de beeb, dat ze voor haar eigen ontspanning de baby op de eigen kamer heeft gelegd. Dus je kan eigenlijk nooit van tevoren weten hoe het gaan zal...
ook met flesvoeding is het makkelijk hoor bij ons ligt ze gewoon in haar eigen ledikant bij ons op de kamer. heb geen last van haar geluidjes en als ik s'nachts eruit moet slapen ze hier allebei ( man en kind) als een blok dus...
Vrienden van mij hebben de baby idd in de kinderwagen op de slaapkamer gehad de eerste week. Is natuurlijk wel heel makkelijk. Ik denk dat wij dat ook gaan doen zo.
bij ons blijft de baby de eerste weken ook op de slaapkamer, seks heb je toch zeker de eerste weken niet. we hebben een familiewiegje waar ik zelf ook nog in heb gelegen en die gaan wij dus ook gebruiken
Ik denk dat dit voor ons ook een goede optie is. Anders moet je weer een wieg aanschaffen wat natuurlijk ook weer wat kost..
Ik zou er denk ik zelf slecht van gaan slapen... ik zou naar elk geluidje gaan luisteren... Dus kan lekker op zijn of haar eigen kamertje... En zou idd ook geen sex willen als die kleine op de kamer ligt haha
wij hebben ook een familiewieg. zelfs mijn oma heeft er nog in geslapen! maar de kinderwagenbak werd door mijn vk afgeraden. het is goed genoeg voor kleine slaapjes overdag maar niet voor een hele nacht. ik ben ook wel bang dat ik slecht slaap omdat ik sowieso al snel wakker word door geluidjes. maar de baby gelijk al alleen op zijn kamer, nee daar moet ik niet aan denken! dan zou ik nog slechter slapen
De ene zegt dat het slecht is, de ander zegt weer van niet. Heb net een heel topic gelezen hierover dat ik toevallig door google vond. Ook van deze site. De ene kraamhulp zegt dat het niet kan, de ander weer van wel...pfff..
Hoi Kristel! Mijn dochter heeft ook de eerste 6 maanden bij ons op de kamer geslapen. Eerst in een wiegje en toen dat niet meer paste in een ledikant. Ik had dus extra een 2e hands ledikantje gekocht voor bij ons op de kamer. Als we zin hadden in een beetje oelala dan legde ik haar na de voeding in het ledikant op haar eigen kamertje. Het spontane is er dan een beetje af maar geloof me, dat spontane is toch al minder als je eenmaal een kleintje in huis hebt Btw, seks met een kleintje naast je vind ik not done dus dat hebben we dan ook nooit gedaan. Verder geen problemen gehad met geluidjes ofzo 's nachts, we sliepen allemaal even goed. Alleen toen ze met 5 maanden zelf rechtop ging zitten in bed en aan m'n mans tenen begon te trekken werd het minder, en hebben we haar met 6 maandne op haar eigen kamer gelegd. Dat wende haast even snel als bij ons op de kamer omdat we haar overdag vaak ook al op haar eigen kamer te slapen legden. Vond het in ieder geval heel fijn om haar die eerste maanden 's nachts bij ons te hebben.
Hier komt de kleine de eerste tijd ook bij ons op de kamer in zn wiegje (familiewieg). Dit oa ook ivm het geven van borstvoeding.
hier komt kleine noodgedwongen op onze kamer, ivm ruimtegebrek alleen in weekenden als oudste kids naar hun vader zijn kan beebje in de kamer naast ons slapen..
Bij ons komt de baby ook de eerste weken (of maanden) op de kamer. Denk dat ik nog een extra bedje koop van bijv. de Ikea.
Ik twijfel nog heel erg.. Ik dacht eerst altijd van 'nee, echt niet ,dan kan ik niet slapen' Maar ik begin nu toch wel te twijfelen! Wij kijken wel even wat we doen, we kunnen t altijd proberen en als t niet werkt voor ons en de kleine dan kan ze altijd nog weer naar haar eigen kamertje toe