Eerste weken kindje in de wieg op de kamer?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Hier ook op onze kamer, vooral voor de borstvoeding en het feit dat je je kindje echt dicht bij je hebt.

En ik denk ook dat we de kleine even in haar eigen kamertje leggen als we dingen van plan zijn zeg maar..

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Wij zitten er nog over te twijfelen of we de baby de eerste maanden op onze kamer gaan leggen. Ons gevoel gaat ernaar uit om inderdaad de eerste tijd een klein (hang)wiegje op onze kamer te zetten, en de baby na een paar maanden (of bv als ik weer ga werken) te verkassen naar de babykamer die naast onze kamer ligt.

Onze twijfel komt omdat we hiervan een voorbeeld in onze vriendenkring hebben, zoals wij het in ieder geval eeeeecht niet zouden willen. Dat stel had hun eerste baby op hun eigen kamer gelegd, en vervolgens lukte het niet meer om het kindje op de eigen kamer te laten slapen! Maar dat had mogelijk meer met gewenning van de ouders te maken dan van het kind... Dat meisje sliep nog in hun kamer (en zelfs in hun bed!) toen ze een jaar of vier was. Hoe ze ooit hun tweede kindje hebben kunnen verwekken is mij een raadsel 8)

Ik denk dat het heel prettig is om je kindje zo dicht bij je te hebben de eertste tijd, maar dat je het wel op tijd moet laten wennen aan het eigen kamertje.

Liefs Monique

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik zou juist niet kunnen slapen wanneer de kleine ergens anders ligt, dan heb ik helemaal geen controle meer over hem/haar. Voor mijn gevoel.

En ja, een extra kamer is er niet echt. We trekken in bij mijn broerlief. Hij een slaapkamer, dan is er nog een kantoorkamer en dan onze slaapkamer.

Wat betreft het intieme..... Dat moet dus wel gewoon waar de baby bij is. Vind het ook niet zo een ramp. Een baby beseft echt niet dat wij sex hebben.
    Lijkt mij dan :p

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Nou.....onder de douche? In de keuken? Op de bank?
    :D

(als de kleine er toevallig niet is dan)

5. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Ik ben het ook van plan, zeker de eerste periode, heb een prachtig wiegje van mams gekregen!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn slaapt bij ons op de kamer ik dacht ook dat ik niet zou kunnen slapen nou perfect hoor alleen als hij even mummeld voor eten BV word ik wakker verders hoor ik hem niet.fynn ligt in een reiswieg van een oudere kinderwagen een extra matrasje er in en het is goed zat hoor.

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Wat is er 'not done' aan sex hebben als je baby er naast ligt dan? Alsof zo'n babietje dat beseft..?

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.195
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Wij hebben heel schattig wiegje gekocht inderdaad ook voor de eerste paar weken bij ons op de kamer.

gr vruchtje

9. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wij hadden ook een wieg op onze slaapkamer...Mijn vader had een hele stellage gebouwd zodat hij kon schommelen etc etc. Uiteindelijk heeft ze er 1 nacht in geslapen. :( In het begin wilde ze alleen bij mij slapen, daarna in haar ledikant maar ze wilde perse niet slapen in de wieg. Ze sliep dus de nachten al heel snel in haar eigen bedje. En overdag in de kinderwagenbak of de box...

10. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hehe waarom sex erg is met een baby erbij snap ik ook niet helemaal hoor...

Wat is het verschil tussen de baby de laatste maanden in de buik tijdens de sex en de eerste maanden uit de buik tijdens de sex? :) Denk dat de baby er meer van door heeft als hij nog in de buik zit... Ok zodra hij/zij eenmaal wat groter is (en toch verhuist naar z'n eigen kamer) is het weer wat anders...

Wij hebben een extra wieg op de slaapkamer. Ledikantje op z'n eigen kamertje ook al helemaal klaargemaakt. Zo kunnen we dus elk moment nog kiezen. Al weet ik eigenlijk al zeker dat ik hem de eerste maanden (2-3 maanden) sowieso bij me wil hebben. Je gaat zo'n kleintje dan toch niet al eenzaam in een stil kamertje leggen.. Nee de eerste maanden gaat hij gewoon waar ik heen ga... :) En daarna langzaam wennen aan z'n eigen kamer.. Steeds iets vaker.. onzin trouwens dat hij daar dan niet meer kan wennen hoor, je moet het misschien niet van de een op de andere dag doen, maar ik denk meer dat mensen zélf dan niet goed kunnen wennen meer :)

11. lies1986

lies1986 Lid

1 sep 2008
    53
    0
    0
    ik heb een mooie wieg in amersfoort gekocht zodat het eerst op onze kamer kan het was in de aanbieding daarom zo sneL:p was maar 80 euro en heel mooi!

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Sex met de kleine erbij vind ik persoonlijk niet erg ofzo, maar ik zou me zelf niet op mn gemak voelen erbij. Ik weet niet waarom :-?

Ik heb net een beetje rondgekeken naar wiegjes, maar voor 2 of 3 maanden vind ik een wiegje best prijzig... Wij zullen dus waarschijnlijk dan een goedkoop ledikantje erbij kopen en die op onze kamer zetten :)

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik herken je "zorgen"wel..

Wat mij betreft gaat ukkie meteen naar zijn/haar eigen kamertje hoor..
    Ik denk ook dat ik om de haverklap wakker word van ieder geluidje.. En denk juist in eht begin de rust wel hard te kunnen gebruiken..

14. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0

Ja maar dan heb je toch ook neem ik aan de babyfoon aanstaan 's nachts of niet? Dus word je alsnog wakker van elk geluidje :)

15. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ja, ik denk dat een baby veel meer beseft dan je denkt. Zeggen dat er geen verschil is tussen seks met een baby in je buik en een baby naast je, vind ik een hele vreemde vergelijking. Seks met je pasgeboren baby nog op je buik, kan dat ook dan, het beseft het toch niet? In je buik/ uit je buik is appels met peren vergelijken naar mijn mening. En het gaat mij niet om het besef van de baby, ik vind het gevoelsmatig niet kunnen. Wat jij doet moet je zelf weten, maar hier gebeurd het absoluut niet.

16. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    hier komt de spruit eerste maanden in onze kamer,in een wiegje,heb weken gezocht naar een leuke in de aanbieding,en berg hem erna opnaar de zolder :)
    me mannetjes sliepen ook tot een half jaar in mijn kamer,erna eigen kamertje
    heb geen last van slecht slapen,ik slaap slecht als je je babytje ineens apart eenzaam weg legt,na 9maanden band vanuit de buik had ;)

17. muis26

muis26 Fanatiek lid

ons mannetje komt ook de eerste maanden lekker bij ons liggen. :)
    Ik vind het zoooo zielig als ie negen maanden lang lekker in mij heeft gezeten, veilig en geborgen met alle vertrouwde geluidjes, en dan moet ie ineens helemaal in zn uppie in zo'n heel groot bedje in een stille kamer liggen. nee dat kan ik echttttttttttt niet :D

Wij hebben een hangwiegje gekregen van mijn moeder, van www.kindekeklein.nl.. echt heeeeel schattig

ennuuhhh sex hoef je toch niet persé alleen in bed te doen :D hahahahaha grappie :)

18. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    wij kopen een camping bedje uit de baby walz en die kun je verhogen dus die gaan wij de eerste tijd op de slaapkamer zetten camping bedje heb je toch al gauw nodig (atans ik) omdat ik vaak naar me tante toe ga en ik vind dat zij neit een bedje hoeft te kopen voor mijn kindje :)
    dus zo lossen wij dat op

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij ons komt ze ook eerst een paar weken op onze kamer liggen. Ik kan een wiegje van mijn vriendin lenen en anders doe ik gewoon de kinderwagenbak.

Ik vind die vragen over sex altijd wel grappig. Ik vraag me echt serieus af of sommige mensen echt alleen sex in bed hebben... lijkt mij persoonlijk erg saai, maar ja ieder zijn ding.
    En hier heb ik genoeg ruimte dus als ik het perse in bed wil doen en de kleine slaapt dan lopen we wel even naar de logeerkamer.

20. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Bij ons heeft ze de eerste weken in haar kinderwagenbak gelegen bij ons op de kamer.
    Idd erg gemakkelijk als je borstvoeding geeft.

En als je in het begin nog niet alle geluidjes van je kleintje herkent, is het fijn dat je niet bij elk steuntje of kreuntje richting haar kamertje rent..Had ik zelf heel erg.

Deel Deze Pagina