Goede middag. Wij zitten eraan te denken om onze kinderen zakgeld te geven. Maar vroeg me af hoe andere het doen Wie van de ouders geeft al zakgeld aan jullie kinderen? En hoe oud zijn jullie kinderen en hoeveel zakeld geven jullie.
Onze oudste kreeg met 5 jaar volgens mij 50 cent. Toen hij 7 werd werd dat 1 euro. Dat krijgt hij nu nog steeds. Hij wordt binnenkort 9, dan gaan we denk ik over naar 1,50 of 2 euro. Dochter krijgt sinds ze 5 is 50 cent per week.
Begonnen toen middelste 7 jaar was, 1 euro per week. Oudste ook 'mee', die op een lager niveau functioneert. Ze hoeven er geen speciale dingen van te doen (zoals cadeautjes voor kinderfeestje of zo), echt naar eigen inzicht uitgeven. Jongste (4 jr) lift nu ook een beetje mee, zij krijgt als broer en zus zakgeld krijgen ook een 'centje' voor in de spaarpot, al varieert het een beetje hoeveel (afhankelijk van wat ik in mijn beurs heb ). Als de jongste iets van haar zakgeld wil kopen, dan betaal ik soms wel een beetje bij, ze heeft toch nog niet goed door hoeveel ze precies heeft en hoeveel dingen kosten . De 2 oudsten moeten echt zelf hun geld tellen en bedenken of ze het kunnen kopen . Op site van Nibud staan 'richtlijnen' hoeveel zakgeld je per leeftijd zou kunnen geven. Al moet ik bekennen dat ik eigenlijk nog geen ophoging heb doorgevoerd, al zijn we 2 jaar later... Ze kopen er alleen speelgoed voor en... dat hebben we al zoveel .
oudste 8 jaar en krijgt 1,5 per week toen ze 7 jaar was het 1 euro 5-6 jaar 0,50 geld krijgen ze contact voor in de spaarpot. Kunnen ze wat groots voor kopen en af en toe en kleinigheidje voor papa of mama. Hoeveel zakgeld geef jij aan je kind? - Zwangerschapspagina
Ik heb een aantal eerder geplaatste topics op Zwangerschapspagina voor je gevonden. Misschien heb je daar ook nog wat aan: - Zakgeld? - Wanneer begin jij met geven zakgeld, en hoeveel? - Nog meer kinderen hier met zakgeld al? - Zakgeld: wanneer kreeg jij dat en wanneer geef je het aan jouw kind? Wij hebben altijd de richtlijnen van het NIBUD gevolgd. Dat klopte ook met ons gevoel. De kinderen mogen in principe zelf bepalen óf ze het uitgeven en waaraan. Maar er zijn wel wat regels zoals bijvoorbeeld geen snoep. Een keer een ijsje is prima, maar geen zakken snoep.
Hier vanaf groep 3 begonnen. Oudste nu groep 5 krijgt 2 euro en jongste groep 3 krijgt 1 euro. Oudste koopt echt heel bewust goed over nagedacht, jongste nog maar 1 keer.
Hier beginnen we met 5 jaar. Met 5 en 6 jaar: 50 cent 7 en 8 jaar: 1 euro 9 jaar: 1,50 Verder zijn we nog niet gekomen, de oudste is 9 nu. De jongste wordt in januari 5 en krijgt dan dus 50 cent.
Dl krijgt vanaf haar 3e geloof ik al zakgeld, 0,50 per week. Eerst kocht ze er lekkere dingen van (ze mag 1x per dag iets lekkers) maar sinds ze door heeft dat ze sowieso 1x/dag iets lekkers mag uit onze snacklade, spaart ze het op voor een dinosaurusl Superschattig, vind ik het Duurt al maanden, dus ik overweeg er stiekem een paar euro bij te stoppen anders duurt het wel erg lang...
Hier begonnen op haar 3e met 20 cent. Vanaf haar vierde krijgt ze 30 cent. Ook word ze (stiekem) gesponsord door haar oma. Die leegt iedere week haar kleingeld in haar spaarpot en denken dat wij het niet doorhebben Ze mag zelf weten wat ze ervan koopt, maar geen snoep oid.
Hier precies zo! Straks met haar 11de verjaardag krijgt ze een eigen pinpas waar wij 15 euro per mnd op storten.
Dankjewel voor jullie tips. 50 cent vanaf de 6 en dan ieder jaar 50 cent erbij vind ik een prima plan... Is het reëel om dan te zeggen dat ze wel bij kamer " netjes " moeten maken zondags ? Moesten wij vroeger ook
Ik vind dat je dat sowieso kan zeggen, los van die 50cent. Hier overigens niet wekelijks maar dagelijks kamer opruimen.
Hier zijn ze 7 en bijna 10 en ze krijgen een euro per week. Sinds een jaartje ofzo. Voorlopig vind ik dit bedrag prima.