Eisen desktop voor digitale huiswerkprogramma's basisschool

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zonnestralen, 26 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.902
    113
    Vrouw
    Voor de kinderen ben ik aan het kijken naar een huiswerk computer. Wat zijn een beetje de minimale vereisten om de basisschool programma's te kunnen draaien?
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik denk dat dat met alle computers wel kan? Zijn simpele programma's over het algemeen.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  3. Hoihoii

    Hoihoii Actief lid

    16 dec 2018
    221
    143
    43
    Vrouw
    Volgens mij zo ongeveer alles wat nu nieuw te koop is. Zolang je de software maar up to date houdt.

    Ik heb 10 jaar geleden een laptop van 400 euro gekocht. Dit jaar nog Windows 10 op gezet, dacht dat hij dat niet zou trekken, maar hij draait nog altijd prima. Dochter kan er alle online programma's van school op doen.

    Voor een desktop zijn Lenovo, Dell en HP wel goede merken volgens mij. En dan zou ik gewoon een 'instapmodel' kopen. Alleen met videobewerking, gamen of andere zwaardere programma's gaan de specificaties tellen. Office en internet zou op alle computers moeten lukken.
    Als sommige online basisschool programma's nu haperen komt volgens mij eerder doordat hun servers overbelast zijn.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.902
    113
    Vrouw
    Zou i3 dan nog aan de hoge kant zijn? Dat is een beetje wat ik op het oog heb. Ik heb altijd de laagste gehad vroeger. Even geen idee hoe het heet dus noem ik het maar i1. En dat vond ik na een paar jaar toch wel bagger worden. Nu heb ik een i5, maar dat lijkt mij weer wat overdreven voor de kinderen.
     
  5. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Op school gebruiken ze Chromebooks dus dat zou moeten voldoen lijkt me. Als je het ook voor andere dingen wil gebruiken (word, excel, bijvoorbeeld) heb je wel een laptop nodig.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  6. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Als het puur voor schoolwerk is dan voldoet elke desktop/laptop die momenteel verkrijgbaar is. In dit geval zou ik persoonlijk gewoon voor een laptop gaan; dat neemt minder én geen vaste ruimte in.
    Mocht je toch graag een desktop willen, dan zou ik kijken of je er meer gebruik uit kan halen dan alleen schoolwerk. Wellicht vinden je kinderen het leuk om te gamen? Minecraft/Roblox/Sims/etc?(Geen idee welke leeftijd je kinderen precies hebben :))
    Veel games zijn i.i.g. prima te spelen op een huis-/tuin-/keuken-desktop en zo heb je m.i. (nog) meer waarde voor je geld én de ruimte die het inneemt.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Maar is het ook niet zo dat je na een paar jaar wellicht weer een andere computer koopt? Zeker met jonge kinderen is het risico op vallen of bv. een keer iets er over heen best groot. En als ze ouder worden, hebben ze wellicht andere wensen (inderdaad mbt gamen ofzo). Ik zou voor jonge kinderen niet snel voor een dure super fantastische computer gaan. Voor de meeste programma's is een 'gewone' prima. Wij hebben verschillende computers, één daarvan is een i3. Voor mij (met programma's als Photoshop ed) werkt het niet, maar voor de kinderen voor huiswerk ed doet hij het prima.
     
    chrystel73 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  8. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.902
    113
    Vrouw
    Daarom verkies ik een desktop boven een laptop. Drinken mag niet in de buurt van een computer. Mooi dat i3 goed genoeg is voor de kinderen. In de avond zal het mijn computer zijn zodat mijn vriend op de betere computer kan gaan. Zodra ik ga starten met foto's bewerken kan ik dat daar nog op doen. Ik hou computers wel in gebruik tot ze echt bar weinig meer kunnen. Hopelijk kan een i3 de enige game die ik speel aan.

    Zodra ze games gaan spelen die te zwaar zijn dan zal er een derde computer gaan komen en kan de tweede doorgeschoven worden naar onze dame.
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Wij hebben denk ik al 15 jaar geen desktop meer, vind een laptop zoveel praktischer. :)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.902
    113
    Vrouw
    Ik ben meer van de desktops. Dat is een stuk makkelijker als er iets mis loopt. Maar ook bijvoorbeeld de ram kan later nog uitgebreid worden.


    Heeft iemand ervaring met Dell? Is dat wat of is dat net zo bagger als Acer?
     
  11. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Bij mijn kinderen draaien die programma's web-based via een portal. Dat zou op elke computer moeten lukken. Alleen onze antieke iPad draait geen flash, waardoor dochter haar taal op de laptop moet doen.

    In het kader van compatibiliteit, zeker als ze later aan de slag moeten met specifieke programma's en externe datadragers, zou ik voor een Microsoft omgeving gaan ipv Apple. Apple werkt heerlijk, maar je loopt toch vaak tegen dingetjes aan als je moet switchen tussen die omgevingen.
    Qua desktop versus laptop, als je geen heel specifieke dingen wilt, is de laptop qua kracht meestal prima. Qua werkhouding en scherm wint de desktop natuurlijk, ik heb graag schermen naast elkaar open (zeker als ik iets voor mn werk moet doen) en moet bv ook radiologie kijken of monitoren. Op het werk hebben we zelfs bijna overal twee beeldschermen. Heerlijk!
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.902
    113
    Vrouw
    Apple dacht ik al niet aan, dan loop je telkens tegen problemen aan omdat het merendeel windows heeft.

    Ik sluit computers altijd aan op een tv als tweede scherm. Dat is zeker heel prettig. Ook als je even wat wilt regelen en tegelijk de kinderen even zoet wilt houden. Het voordeel van een desktop is ook dat je er onderdelen van de vorige computer aan toe kan voegen en dat je later makkelijker nog wat ram oid kan toevoegen. Ik heb nog een videokaart en een aantal harde schijven liggen. Dat is ook wel handig als je een computer met zijn allen gebruikt.


    Gezien de reacties over gamen ben ik toch voor een vrij basis i5 gegaan die ik nog wat kan upgraden. Eén die daar ook daadwerkelijk de ruimte voor heeft, dat was even zoeken.
     

Deel Deze Pagina