Ik zette vandaag weer van foto's van mijn gezin op Facebook en kreeg ineens zulke rare gedachten. Stel dat iemand kwaad in de zin heeft dan kan hij heel veel info van je vinden op Facebook. Ik wil niet dat iemand mijn kindjes iets aandoet. Is Facebook wel zo veilig met alles wat we erop zetten? Want de info en foto's is voor de hele wereld toegankelijk!!
Je weet dat je je profiel kan afschermen voor alles en iedereen? Zelfs voor FB vrienden kan je kiezen welke vrienden bepaalde dingen wel of niet zien Bijv je hebt 50 FB vrienden en je plaatst foto's van je kleine, kun je er bijv voor kiezen dat 20 vrienden het wel zien, en 30 niet
Ik zou er ook niet zomaar klakkeloos alles opzetten, maar leuke gekke foto's (met kleding) wel en beperkt en zichtbaar voor bepaalde mensen.
o hier ook alleen geklede fotos hoor... naaktfotos heb ik sowieso bijna niet... alleen een paar badfotos. En die komen niet op facebook!
Nee.. Afschermen is nooit voldoende. Een foto op internet, blijft voor altijd bestaan op het internet. Hetzelfde geldt voor alle informatie die je erop zet. Met bepaalde zoekmachines kun je ook foto's van afgeschermde profielen zien... Voor de meeste foto's maakt dat niet uit natuurlijk, maar ik zou inderdaad altijd wel goed uitkijken of er geen naaktfoto's bij zitten (van je kindjes in bad o.i.d).. Of idiote foto's van jezelf natuurlijk
Wat ik me dan afvraag, waar staan die fotos dan. Ik heb mijn fb profiel opgezegd, maar waar staan die fotos va mij nu dan?
ach ik heb geen vijanden, er staan geen blootfotos op. Dus ben er niet zo moeilijk in op straat zien ze je kind ook lopen of je moet je kind in een boerka stoppen. Wie weet wie er dan stiekem fotos maakt van je kind met zijn telefoon. Dus wij zijn goed te vinden op internet hoor haha maar maakt ons niks uit. We hebben een kind waar we zo trots op zijn dat de hele wereld haar mag bewonderen hahaha . Ik zet alleen nooit neer wanneer we op vakantie zijn of weg zijn oid want dan weten mensen wanneer je dus niet thuis bent.
Ik gebruik facebook als backup voor m'n foto's Zet er echt heel veel op maar ook geen bad/blote billen foto's.
Heb er ook wel aardig wat opstaan maar heb zoals al eerder is gezegd hier een lijst met geselecteerde vrienden die ze mogen/kunnen zien
Misschien is dit wel interessant om even te kijken http://www.zwangerschapspagina.nl/films-televisie-nieuws/326208-radar-over-facebook-and-privacy.html
Zolang je niks op fb zet dat prive is (qua bloot foto's of gevoelige info) dan is er toch niks aan de hand? Is je eigen verantwoordelijkheid.. Ik zet alleen opervlakkig gelul erop eigenlijk en foto's van ons gezinnetje. Maar dat ik nu in de ziektewet zit, en dat het allemaal niet zo fantastisch gaat zet ik er niet op. Ook zet ik er altijd pas op dat we weg zijn geweest als we terug zijn, dit ivm eventuele inbrekers (al is mijn profiel afgeschermd, dan nog..)
Mijn FB pagina is afgeschermd voor alleen vrienden. Er staat 1 blote billen foto op. Als je me opzoekt via google vind je alleen mn profiel foto en meer niet. Nou die profiel foto kan me gestolen worden. Owh en ik denk dat ik wel een kleine 300/400 foto's op FB heb staan.
Ja hoor, ik deel heel veel op FB. Vooral omdat onze familie ver weg woont is dat fijn. Alleen hou ik altijd heel goed in mijn achterhoofd dat je op het internet nooit helemaal anoniem bent. Het is gewoon simpelweg naief om te denken dat dat wel zo is. Dan moet je foto's in een ouderwets album plakken. Mijn FB is wel helemaal afgeschermd. Maar zelfs dan weet je gewoon dat je niet helemaal anoniem bent. Op zich heb ik er ook geen moeite mee. En wat evt. toekomstige bazen denken, ach, alsof zij allemaal zo braaf zijn. Ik heb ook wel wat weerwoordjes daarop bedacht door de jaren heen .
Dit doet me overigens even eraan denken dat men vaak wel gefocussed is op FB als het gaat om privacy, maar bedenk dat het helemaal niet uitmaakt WAAR je iets neerzet, zodra je iets op het WWW neerzet ben je gewoon niet anoniem. Dat is simpelweg onmogelijk. Zelfs op een eigen gemaakte website ben je nog niet anoniem want die wordt gehost, hosters hebben ook weer allerlei strings naar van alles lopen en voila. Vergezocht... maar wel de realiteit. Dus ook wat je hier neerzet is openbaar. Al hebben we hier wel een nickname natuurlijk maar zelfs dan spui ik nog niet alles omdat ik weet dat het een makkie is om uit te vinden wie wie is. Overigens jou alleen even als voorbeeld genomen hoor, hoop niet dat je dat erg vindt . Wat je daarna zegt over weggaan da's een hele goeie. Heel veel mensen doen dat idd en dan zijn ze verbaasd dat er ingebroken is. Tja, hoe lullig ook, het is wel vragen om moeilijkheden. Ik moet toegeven dat wanneer wij naar mijn schoonouders in Griekenland zijn dat op FB altijd bekend is omdat wij als zwaar internetverslaafden gewoon het niet kunnen laten om foto's te uploaden en te vertellen hoe geweldig het weer is . Maar eerlijk is eerlijk, het is niet slim. Nu scheelt het wel dat wij meestal oppas hebben en waardevolle dingen altijd even verplaatsen tijdens onze afwezigheid. Zou men willen inbreken dan komen ze toch van een koude kermis thuis