Hallo allemaal ! Ik zal het even in z,n geheel uitleggen. Mijn vorige menstruatie begon op 10 april, die maand had ik een cycus van 30 dagen. Die maand daarvoor had ik een cyclus van 28 dagen (heb ik altijd al gehad) ik vond het dus soiezo al raar dat ik opeens 2 dagen later was. Deze maand heb ik met ovuluatie testen getest en mijn eisprong zou dus tussen dag 10 en 16 moeten zijn. Ik was al begonnen met testen op dag 9 en doorgegaan tot dag 17, en steeds negatieve resultaten. Krijg ik op(de 21e dag) koninginendag s,avonds lekker op de bank ONTZETEND veel pijn in m,n onderbuik, heb ik wel vaker gehad maar ik heb me toch altijd afgevraagd wat het was. Ik had nog een testje liggen dus ik dacht ik probeer het nog een keer, en hij was SUPER positief (ovuluatietest). Dus ik wist dat het m,n eisprong was. Maar zo laat ? Ik heb het wel vaker gehad , maar dan alleen maar aan het einde van m,n cyclus (1 week er tussen) maar 1 keer in de 2 maanden(cyclussen). Kan het zijn dat ik maar 1 x in 2 cyclusen een eisprong heb ? Ik krijg ook altijd na m,n eisprong pijn in m,n borsten. Maaar als ik uitga van mijn 28 dagen cyclus moest ik al 7 mei ongesteld worden, als ik uitga van m,n laatste cyclus moest ik 9 mei ongesteld worden. Nou praat ik ook op een ander forum en die mensen zeiden dat ik altijd na m,n eisprong er 14 dagen bij moet optellen. Klopt dat? want dan moet ik dus 14 mei ongesteld worden(cyclus van 35 dagen! !). Maaaaar ik heb pas sinds gisteren last van m,n borsten... Normaal altijd veeel eerder... Kan dat zijn door een zwangerschap? En wanneer moet ik dan gaan testen? Ik heb nog geen tekens van een ongesteldheid... Enn ik vind het nu toch wel heel spannend worden... Kan het zijn dat m,n cyclus langer dan 35 dagen is ? Als ik nou wel weer ongesteld word, moet ik dan elke maand van een 35 dagen cyclus uitgaan? of weer van 28? Waarom heb ik sinds vorige maand opeens een langere cyclus ? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik wil heeeel graag een beetje duidelijkheid! Groetjes Melanie
klopt helemaal! ongeveer 14 dagen na je eisprong komt je menstruatie op gang het kan van een zwangerschap zijn. als snap ik niet precies in welke cyclusdag je nu zit. je kan 14 dagen na je eisprong testen de dag waarom je je menstruatie verwacht dus. als je een onregelmatige cyclus hebt (wat jij dus volgens mij wel hebt) kan je het beste van de langste cyclus uitgaan voor te testen. het kan zijn dat je cyclus langer is dan 35 dagen, al is dat niet echt normaal. een normale cyclus word gezien een cyclus tussen de 25 en de 35 dagen. dat is dus het nare van een onregelmatige cyclus, dat je nooit goed weet waar je vanuit moet gaan. ik zou het gemiddelde nemen. en als je je eisrong hebt gevoeld, weet je dat je ongeveer 14 dagen later je menstruatie komt.
Hey Melanie Wat betreft je eisprong, ik kan niet zoveel duidelijkheid halen ut je verhaal daarover, maar de vraag of je 1x in de 2 cycli een eisprong kan hebben; ja dat zou kunnen.. Het kan ook zijn doordat je er ineens zo mee bezig bent dat je je onbewust toch stressed erover, daar kan een cyclus ook op reageren en daardoor langer worden En idd, na een eisprong duurt t altijd ongeveer 14 dagen voordat je ongesteld wordt. Het gemiddelde ligt tussen de 11 en 18 dagen. Bij deze kan je je NOD ook aanhouden op 14 mei. Normaal gesproken moet je ook bij volgende cycli uitgaan van de langste die je hebt gehad.. . Hopelijk heb je wat aan mn antwoorden. Succes ermee in ieder geval!
Hallo Melanie, Wat een gedoe altijd met die cyclussen he, maar het kan, wanneer je aan de pil of hormoonspiraal of nuvaring hebt gezeten, nog altijd ontpillen zijn. Zo had ik eerst ook 3 mooie cyclussen van 28 dagen en toen ineens een cyclus van 33 dagen...Het kan zelfs na een jaar nog onregelmatig worden een cyclus en daar hebben natuurlijk meerdere dingen invloed op. Wat ook kan zijn, is dat je wel elke maand een eispring hebt, maar dat als het eitje bijv. van rechts komt, je hier heel veel last van hebt en dat als het eitje uit je linker eierstok komt, je deze bijna niet voelt. Dat lijkt me in jou geval logischer, want vaak hebben vrouwen die geen eisprong hebben cyclussen van 60 dagen of meer. Het zou nu dus ook op een zwangerschap kunnen duiden. Het is nu 12 mei en je zou waarschijnlijk 14 mei je ongi verwachten. Je zou dus of (bijna) kunnen testen of afwachten wanneer je menstruatie komt. Veel succes!
Wat een snelle reacties ! Rach84 Ik zit nu op dag 33 van m,n cyclus. En op de 21e dag heb ik m,n eisprong gehad. Het rare is over m,n cyclus dat ik al hoelang ik me kan herinneren een cyclus van 28 dagen heb gehad. Ik ben nu 4 jaar van de pil af. Niet al 4 jaar bezig hoor maar ik was niet zo goed met innemen haha Maar een beetje vaag dat ik nu opeens een langere cyclus heb, Misschien door het weer? Kristal86 Dankjewel voor je antwoord ! misschien dat ik toch wel een beetje aan het stressen ben , hopelijk heb ik snel duidelijkheid ! Maar als het 18 dagen duurt inplaats van 14 moet ik er dus weer 4 dagen bij rekenen? Ik ga gewoon afwachten ... Snoozie Ik heb als ik zoveel pijn heb , altijd pijn aan de linkerkant ! Dus dat zou heeeeeel goed kunnen dat ik het rechts niet voel ! Denk je dat ik morgen al kan testen? of is dat te vroeg? En wat nou als ik negatief test... (morgen) Is het dan definitief niet zwanger offf toch wel? Groetjes Melanie alvast dankjewel voor de reacties meiden ! jullie zijn heeeeeeeeeel snel
Hoi MiaMel, Hier dan weer een wat latere reactie na een dag hard studeren... Ik weet niet zeker of het weer van invloed op je cyclus kan zijn, maar bijv. wel stres, verdriet, eetpatroon (afvallen of aankomen) en soms weet je het gewoon niet. En vriendin van mij is ook al 4 jaar pilloos en die heeft nu ze probeerd zwanger te worden ook ineens cyclussen van 32 dagen, wanneer ze normaal 28 dagen had. Misschien toch het onbewuste bezig zijn met zwanger raken, waardoor je lijf als het ware al wat symptomen aanmaakt en daardoor alles wat later komt. Als ik heel correct zou antwoorden op jou vraag zou ik zeggen: wachten met testen tot je NOD (uitgaande 14 dagen na ei), maar....zelf ben ik altijd erg ongeduldig en testte altijd eerder. Zo ook bij deze zwangerschap, waar ik al 4 dagen voor NOD positief test met een kruidvat test (die van 7 euro zijn erg gevoelig). Risico alleen is dat de zwangerschap dan toch nog rond je NOD mis kan gaan en dit had je anders nooit geweten als je op of daags na NOD had getest. Maar ik had er toen veel vertrouwen in (een gevoel) dat het goed zou blijven gaan...dus ja, je kunt morgen wel testen! Spannend hoor! Ik zal voor je duimen! Groet Snoozie
Wauw Miamel! Jouw cyclus lijkt precies op de mijne deze maand. Ik werd ook op 10 april ongesteld en had ik ook op koninginnedag pas mijn eisprong. Ik ben wel vandaag ongesteld geworden, dus een wat kortere luteale fase. Wist je trouwens dat deze fase tussen de 10 en 18 dagen kan duren? Dat je 14 dagen na je eisprong ongesteld wordt is dus maar een gemiddelde.
oh ja en natuurlijk omdat je eisprong later is, komen alle symptomen die daar bij horen, zoals zere borsten, ook later. Als ik jou was zou ik wachten tot het weekend. Als de je dan nog niet ongesteld bent geworden op zondag eens een testje wagen?
ja dat is zeker het gemiddelde, ik had op dag 18 een positieve ovulatie test dus op dag 19 of 20 mn ei en werd gewoon op dag 29 ongi
nouw ik heb getest en hij is NEGATIEF .. Ik ga nu echt gewoon afwachten. Misschien ben ik wel te vroeg ? (morgen zou de 14e dag zijn na de eisprong) Zal ik dan maar van 18dagen uitgaan? Xx Melanie