janken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marieken, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    wie zit er hier nog meer te janken :cry: tijdens het lezen over alle zwangerschappen bij andere?
    ik wil het ook zo graag! zit letterlijk te janken van jaloersie! :oops:

maar ben wel blij voor iedereen hoor!

2. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Ahh goss..

Ik kan het me echt voorstellen...
    Toen ik zo graag een kindje wilde allemaal zwangere vrouwen om me heen...En dan ben je bijna verplicht aan jezelf en ander om vrolijk te doen voor diegene die zwanger is...Terwijl je eigenlijk stik jaloers bent op diegene!

Hoe lang ben je al bezig? Heb je vriendinnen of famillie waarmee je hiermee over kan praten? Wil ook wel eens opluchten...
    Ik kon goed praten met een vriendin die zwanger was! best bizar...

Nou meis iig sterkte! En laat je niet gek maken door de dikke buiken die bij je in de buurt lopen :)

Liefs,
    Wendy

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Het gevoel van jalours zijn heb ik al vanaf een jaar of 18.. De eersten waar ik mee op school zat liepen achter de kinderwagen.. Op gegeven ogenblik was ik 24.. Nog meer oudklasgenoten die al huisje,. boompje, baby hadden en ik..... ik zat nog op school

Nu ben ik 32.. de eerste op komst.. De laatste van de meiden die vroeger bij mij in groep 8 zaten.. Geloof dat er 1 de derde al heeft..

4. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    ik geef ook eerlijk toe dat ik al jaren na dit moment toe leef, maar juist nu we officieel proberen is de jaloersie het grootst.
    we zijn nu aan de 6de ronde. dus heel gemakkelijk gaat het niet.
    en mn buurvrouw die ong even oud is als mij die is over een maandje uit gerekend! en die zie ik best vaak met de honden uit laten.
    maar ben heel blij voor der. het duurde bij hun 1,5 jaar.
    en heb mn beste vriendin om er mee over te praten. al zegt mn gevoel wel dat het niet lang meer gaat duren. dus duimen maar!

5. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Khoop voor je dat het snel raak mag zijn...Maar denk eraan dat als je het zo graag wilt het juist moeilijker gaat...Probeer het gevoel los te laten... Hoe moeilijk dit ook is... iig sterkte!

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    goede raad sla ik nooit af, zal het proberen.
    dank je

7. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Ik begrijp je gevoel, bij ons heeft de 1ste 1,5 jaar op zich laten wachten de 2 die nu onderweg zijn waren er pas na 3 jaar.De 6 rondes die je nu al afwacht vallen dus opzich nog wel mee maar zijn er altijd een paar teveel,hopelijk komt voor jou ook snel een wonder.Sterkte en succes

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    ik weet dat ik met 6 rondes niet mag klagen hoor.. :oops: en dat probeer ik ook echt. maar af en toe dan word de spanning te veel.
    en ik ben gewoon een vreselijke jankerd denk ik. dat heb ik over gehouden van mijn vorige (hele korte) zwangerschap geloof ik. was daarvoor nooit zo erg. maar nu als ik al die verhalen zo lees... :cry:
    maar ik heb genoeg hoop en geduld. ben nog jong.

9. henkie24

henkie24 Niet meer actief

als je iets heel graag wilt maakt het denk ik niet uit hoe lang je met iets bezig bent. ik wilde twee jaar geleden al kindjes maar toen kon het om andere redenen niet. ik was binnen 1 ronde gelijk zwanger en besef heel goed dat ik heel veel geluk heb. ben er onze lieve heer dan ook heel dankbaar voor.
    wil in de toekomst graag ook nog meer kindjes maar is altijd dan de vraag of het dan weer wel lukt.

ik snap je heel goed en je mag best jaloers zijn vind ik. zolang je ook nog gewoon blij kunt zijn voor een ander is daar niets mis mee.

heel veel succes

liefs henkie

10. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    @ Marieken
    Ik kon er niet om huilen, was juist vol afgunst, echt heel bizar. Kon niet naar zwangere vrouwen kijken en al zeker niet naar baby's. Das nog niet helemaal over, maar het was echt heel erg...schaam....

Je wilt het zo graag, ik kan het me wel voorstellen. Jouw tijd komt vast wel! :)

Groetjes,
    Mnq

11. lies1986

lies1986 Lid

1 sep 2008
    53
    0
    0
    ik had dat ook heel erg! wij hebben er 2 jaar over gedaan om zwanger te worden en nu ben ik weer bang dat het misgaat.. Ik weet hoe je voelt! De ene week gaat het beter dan de andere week dan komt alles zo heftig op je af dat ''íedereen'' zwanger is behalve jezelf. Je bent er echt geen jankerd om hoor! ik snap je gevoel! en ik hoop dat je heel gauw zwanger mag zijn!

12. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    wat een lieve meiden hier allemaal. super!

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik weet nog dat vriendinnen om me heen kinderen kregen. Ze waren er best vroeg bij. Ik had altijd verwacht ook veel vroeger moeder te zijn en zelfs dat ik de eerste zou zijn van mijn vriendinnengroepje. Nu ben ik zwanger van de eerste. En nu maakt het me ook niet meer uit of ik de eerste of de laatste ben. Ik weet wat je voelt. Als ik hoorde dat een vriendin zwanger was was ik ook jaloers. Ik wilde ook, terwijl de tijd wer gewoon niet voor was. Ik hop dat het snel raak mag zijn voor jullie meid.

14. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Heej meid,

Ik hoop dat het snel ' mag wezen'...
    Weet je, het is zo anders als je er voor gaat. Hier net zo, meteen werd het beladen en dat maakt het er niet beter op. Wij zijn beiden enorme planners, maar dat kan niet bij zwanger worden.

Probeer het los te laten, zoek afleiding, hoe moeilijk ook want het is niet een knop die je zo maar omdraait.

Ik was ook zo jaloers op al die verhalen dat het leek of iedereen al na 1 ronde zwanger was.
    Maar goed, dan denk ik aan alle verhalen in ons midden en dan klopt het gewoon dat het gemiddeld een half jaar tot een jaar duurt.

Heb vertrouwen en jouw tijd komt nog wel! (al heb ik nu makkelijk praten, I know...)

15. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    ;)

16. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Hee meid,

Ik had dat ook hoor, niet zozeer het huilen maar bijna een soort van haat naar al die zwangere buiken.
    Elke keer dacht ik: kijk haar nou blij staan te kijken, wat een muts zeg.
    Erg maar waar, ik wilde zelf niets liever dan zwanger worden maar kon het niet uit staan als ik een andere zwangere zag.
    We wilde graag een 2de maar onze bruiloft zat er ook aan te komen en ik wilde niet zwanger trouwen.
    Na de bruiloft wel gelijk begonnen :p dit is helaas op een mk uitgelopen :(
    Vooral na m'n miskraam heb ik in gedachte heel wat zwangeren uitgescholden :oops:
    Bij ons is het telkens in de 1ste ronde raak, het is dan 1 x mis gegaan en nu gaat deze zwangerschap gelukkig goed.
    Dus moet je nagaan, zelfs al lukt het in 1 keer, dan toch die afgunst.
    Zal wel hormonaal zijn of zo, neemt het jezelf niet kwalijk!
    Hoop dat het bij jullie snel raak zal zijn en weer "vriendjes" word met andere zwangeren ;)

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik had precies hetzelfde...
    Zodra ik iemand zag lopen met een dikke buik werd ik meteen weer verdrietig en draaide ik me snel om..
    Wij zijn bijna een jaar bezig geweest (11e ronde was t raak) en in de tussentijd heb ik ook nog 3 miskramen gehad. Ik gaf de moed dus al een beetje op; in de zin van: het gaat toch telkens fout hier.
    Maar ik ben toch zwanger geworden en nu lijkt die periode dat we bezig geweest zijn helemaal niet meer zo lang!

Iig, hoe moeilijk t ook is, ook voor jou komt deze tijd snel hoor! Nu lijkt het allemaal heel lang te duren, maar als je eenmaal die positieve test in je handen hebt lijkt het achteraf niet meer zo heel veel voor te stellen, dan ben je t al bijna vergeten :)

Ik hoop dat t snel raak mag zijn voor jullie!

18. Vandaag had ik hier erg last van..
    veel janken, erg verdrietig maar heb dan ook nog geen
    twee weken geleden een mk gehad. maar het lijkt wel of
    iedereen om me heen zwanger is of word, overal zie ik lieve
    baby's en kleine kindjes en dat doet zo'n zeer.. alsof er steeds
    zout in een wond word gegooid die ik langzaam probeer te laten
    helen.. het lijkt allemaal zo oneerlijk.

Af en toe zo'n baaldag mag ook wel, maar probeer wel positief
    te blijven.. al valt dat soms niet mee!

heel veel succes iedereen met zwanger worden of de zwangerschap!

19. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Toen ik nog niet zwanger was had ik dat ook, jaloezie..
    Iedereen om je heen is zwanger..Hoe meer je er op let, hoe meer je zwangere vrouwen ziet..
    Ik werk in een kledingwinkel, nou daar zag ik op een dag wel ong 5 zwangere vrouwen, en vrouwen die net bevallen waren..en wij waren al bezig, duss dacht ik op het laatst, waarom zij wel en ik niet..

Succes en ik hoop dat het super snel raak is bij jullie..!

liefs Marisss

20. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    op dit moment heb ik hele goeie hoop voor deze maand. maar als ik straks weer ongesteld ben dan zal ik wel weer ff janken denk ik. en daarna weer met goede moed verder klussen :p

Deel Deze Pagina