welke luiers?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sa1980, 21 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Over een paar maanden verwachten wij ons eerste kindje.
    Maar ik heb geen idee welke en hoeveel luiers ik wanneer nodig heb.

Kan iemand mij vertellen wat de verschillen en de voor en nadelen van de verschillende merken zijn en welke maat luiers ik wanneer ik zou moeten gebruiken.

Verder wil ik graag weten hoeveeel ik nu al aan zou moeten schaffen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Ik gebruik zelf altijd pampers, koop ze vaak als ze in de aanbieding zijn. Kruidvatluiers zijn geloof ik ook wel populair, maar die vind ik altijd zo hard worden, lijkt me niet lekker zitten.

Ik zou gewoon 1 of misschien 2 pakken newborn maatje 1 aanschaffen. De meeste kindjes passen die wel in het begin. Zou niet teveel kopen, mijn zoontje pastte bijv maar 1 week in maatje 1 en een pak luiers is heel snel bijgehaald.

3. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    je kunt het beste ff uitproberen wat je fijn vind. wij zijn na lang zoeken op de huggies uitgekomen die vinden wij super. terwijl vrienden van ons zweren op pampers. heel persoonlijk dus

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    De meeste mensen die ik ken gebruiken Pampers.

Zelf heb ik een grote pak pampers new born gekocht. En ook in mijn Prenatal blije doos zat een klein pak Pampers new born luiers.

Vond dat toch de veiligste keuze. En na Pampers zou ik kiezen voor Huggies.

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik ga eerst voor de pampers newborn (1 pak) en voor de volgende maat wil ik dan voor overdag de kruidvat proberen en voor 's nachts dan wel een pamper luier.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij gebruiken al 10 maanden pampers maar we hebben nooit iets anders geprobeerd omdat dit wel bevalt. Een vriendin van mij zweert bij Huggies en vindt dat de pampers stinken (ze denkt dat het een marketing truuk is zodat je vaker verschoond).. ik heb er geen last van..
    Bij het KDV gebruiken ze C1000 geloof ik. Beetje stug maar het werkt ook. Ik denk dat het naast persoonlijke voorkeur ook een beetje van je budget afhangt.

7. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik ben gek van de kruidvat luiers die zijn net ffies iets dikker... en ze passen bij mijn kleintje ook beter..
    ik vind met pampers en spuitluiers dat t er te snel via de zijkanten doorheen lekt.
    hier trouwens al aan 4e pak maat 1 maar mijn kleintje was ook erg licht.

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik koop nu pampers omdat in alle blije dozen een kortingsbon zat. Maar ik ga over op kruidvat. Die hebben mijn nichtjes ook, en zitten echt perfect.

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Wij hebben Huggies klaarliggen :)
    Deze hebben wij gekocht omdat ze laatst i nde aanbieding waren. Ook hebben we een pak Newborn van Pampers liggen, maar als ik zo met mn handen voel, voelen de Huggies een stuk zachter en dat vind ik wel een fijner idee!

Verder zouden wij ook Kruidvat luiers gebruiken (als we geen Huggies in de aanbieding kunnen kopen), die heb ik ook altijd bij mn oppaskindje gebruikt en ik ben er heel erg tevreden over!

10. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Wij hadden pampers maat 1 en AH eigenmerk maat 1.. Nou die van de AH hebben wij aan de kant gegooid want dat was niets.. Nu hebben wij alleen pampers of huggie's en mijn voorkeur gaat toch echt wel naar de PAMPERS :D

11. acissej

acissej Bekend lid

17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Het is heel persoonlijk.
    OP het kdv gebruiken ze etos en ik hoor van iedereen om me heen dat die heel erg goed zijn.
    Ik heb wel eens die goedkope van de supermarkten(bumblies) geprobeerd maar die waren echt net karton.
    Pampers kocht ik nog steeds met kortingsbonnen uit de blije dozen maar die zijn nu op.
    Ik denk dat ik over stap op etos. Heb kruidvat geprobeerd maar dat vindt ik niks.
    En heb nu ook huggie`s staan dus dat ga ik eens proberen.
    Ik heb zelf de pakken maat 1 uit de pakketten gebruikt en toen op 2 gestapt. Maar mijn dochter was ook 8.5 pond dus ligt aan het gewicht.
    Mijn tip is koop niet te veel je kan je kraamhulp of partner of ouders er toch op uit sturen in de 1ste week als het geboren is.

sterkte ermee

12. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    ik gebruik pamper maar inderdaad zoals al geschreven is dat heel persoonlijk. mijn zus moet niks van pampers hebben bijvoorbeeld.
    ik koop altijd in de aanbieding en ze bevallen prima, heb in het begin new born gebruikt en later over gestapt naar baby dry. gebruik ik nu nog.
    heb etos geprobeerd en kruidvat en super de boer maar die lekten bij mijn zoontje allemaal door en dan kon ik zijn rompertje weer vervangen. dus gauw weer terug naar de pampers.

ik zou zeggen probeer gewoon uit wat jij het fijnste vind.

13. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties.

Ik heb besloten 2 pakken new born maat 1 te kopen. Maar nu heb ik op de site van pampers zitten kijken en zie ik dat je na deze maat mogelijk ook op 2 of 3 andere soorten en maten over kunt stappen.

Waarom en welke pamper hebben jullie na new born gekozen voor de baby? Waaraan merken jullie de verschillen tussen de verschillende soorten pamers?

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    @sa, de newborn is voornamelijk fijn voor de dunne (borstvoedings)poep. new born heb je in de maten 1 2 en 3. Ik zou gewoon een paar pakken maat 1 kopen, daarna kun je altijd nog kijken wat je wilt en hoe groot je kindje is!

15. germar

germar Bekend lid

30 nov 2008
    587
    0
    0
    Zijn de newborn luiers (pampers) dan ook geschikt als je flesvoeding wilt geven? Zijn 2 pakken in maat 1 niet teveel? Zitten er geloof ik iets van 56 in..

16. Duna

Duna Niet meer actief

Onze baby woog bij de geboorte 4500 gram en zat meteen al op maatje 2 van Pampers Newborn. Ik zou niet teveel kopen want als je een grote baby krijgt dan heb je er niets aan. (wij konden maatje 1 meteen weg gooien..)

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij hadden een pak Pampers newborn en een pak Kruidvat newborn. Dan konden we bijhalen wat we het fijnste vonden. In ons geval die van de Kruidvat. Bij de Pampers kwam de poep regelmatig via haar rugje omhoog...

18. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi, Pampers vinden wij het beste, maar ook wel duur.... eerst hadden we pampers newborn 1, ik had 2 pakken ervan voor de bevalling en al snel moesten er 2 worden bijgehaald. Mijn ervaring is dat je de eerste dagen soms wel 9 luiers gebruikt, later wordt het minder hoor. En die pakken newborn zijn niet zo groot. Ik zou zeggen haal er 2, ze zijn zo bij gekocht! Wij hadden eerst pampers omdat we wilden kijken of ze snel uitslag had of niet, dus hoe gevoelig haar huidje was. Na geen problemen zijn we na een maand of 2 andere merken gaan proberen en alles beviel wel behalve etos, die vinden we stug. Nu kopen we steeds aanbiedingen pampers, huggies, kruidvat en 's nachts altijd een pamper.

Maak je niet te druk, je komt er vanzelf achter wat prettig is en of je kind wel of geen uitslag krijgt!

groetjes, Sas

19. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Uit de Prenatal doos hadden we ook Pampers en ik had nog een pak van de kruidvat erbij gekocht.
    De pampers zijn zachter en soepeler.
    Later moest ik bij de Super de Boer luiers kopen en die bevielen eigenlijk heel erg goed, gewoon lekker zacht en soepel ook.
    Later eens AH gekocht....VRESELIJK!!!!! ze zijn hard en stug, heb er een paar geprobeerd maar heb ze al snel aan de kant gelegd.
    Toen waren de pampers in de aabieding en sindsdien gebruik ik die, ik vind ze echt heel fijn.
    Maar als je erop wil bezuinigen raad ik die van Super de Boer aan, en ik geloof dat C1000 ook wel fijn zijn!

Gewoon een beetje uitproberen.
    Als de pampers hier op zijn ga ik eens Huggies proberen, hoor ik goede verhalen over.

Succes!

En oja, tip: gooi de verpakking van de luiers niet weg, zodat als je je vriend nieuwe moet laten halen in de kraamweek hij de verpakking mee kan nemen, weet je zeker dat ie de goeie koopt, mijn vriend had nml een verkeerde maat gekocht! hahah

20. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Van nummer 1 kan ik me herinneren dat die van het Kruidvat goed waren, evenals die van Pampers. Sinds nummer 2 of 3 gebruik ik altijd Huggies.

Deel Deze Pagina