Vlooien...

Discussion in 'De lounge' started by Suzzert, Sep 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    We hebben hier last van een vlooie plaag. Ik heb de hond en kat een pipetje in de nek gegeven en alle twee een vlooien band. Maar onze kat heeft maar drie poten en kan dus niet krabben bij haar ene oor (ze mist een achterpoot) en daar zitten ze dus. Ik heb ook alles in gespoten met omgevingsspray maar ik vind het zo zielig voor de kat!

Heeft iemand nog een tip! Ik een beetje genoeg om het bad vol te laten lopen en der heel gemeen (ik weet het) in te gooien want dan weet ik dat ze er in 1 x can af is. Maar ik ben bang dat ze dan overleidt aan een hart aanval... Dus hopelijk heeft iemand een goede tip!

Oh ik heb geen frotline gebruikt

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Misschien nog even met een vlooienkammetje de vlooien eruit kammen?
    Ik neem aan dat als het spul werkt dat je hebt gebruikt, ze snel geen last meer hebben.
    Beesten behandelen en vooral de omgeving, meer kun je niet doen volgens mij. Succes, hoop dat ze gauw geen last meer hebben!

3. Mariskamoon

Jul 8, 2012
    5
    0
    0
    Dierenartsassistente
    Zeeuws vlaanderen
    Ik zou de vlooienband afdoen en in de stofzuiger steken. Frontline is jarenlang een goed middel geweest maar is helaas afgezwakt inwerking, ik zou persoonlijk advantage gebruiken.
    Om voor nu van de vlooien af te geraken zou ik alles wat je kan wassen in he wasmachine doen, de gehele omgeving waar de kat kan komen inspuiten met omgevingsspray, ook tussen kieren en gaatjes, 2 uur weggaan, terugkomen, luchten en goed stofzuigen. Bij voorkeur herhalen.

Wat de kat betreft, evt met een natte/vochtige washand of keukenpapier afdoen en 5 dagen na het frontline pipetje een andere toedienen. Bij voorkeur geen pipet van de dierenwinkel of supermarkt, maar even bij de dierenarts langsgaan, als ze frontline verkopen toch even vragen naar een ander merk.

Ik wil frontline niet afbranden, maar mijn ervaring zegt (en ik ben werkzaam als dierenartsassistente) dat het gewoon niet effectief genoeg meer werkt, dat wil niet zeggen dat het helemaaal niet meer werkt, want da zal het ongetwijfeld in sommige huishoudens nog wel doen, maar het is gewoon een middel wat al jarenlang op de markt is en waar resistentie tegen opgetreden is.

Succes!!!

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Wij zaten laatst ook met een vlooienplaag...
    We kwamen thuis van vakantie en het hele huis zat van boven tot onder vol met vlooien! :$ :x

We hebben van alles gedaan..! Paar keer per dag stofzuigen en stofbak meteen leeggooien, dagelijks "gedweild" met stoomapparaat, dieren gewassen en weer nieuwe pipetjes gegeven, dieren dagelijks ontvlooien, alle textiel op 60-95 graden gewassen en we hebben ontzettend veel geld uitgegeven aan omgevingsspray (zo'n 150 euro ;)) en het hele huis, elke cm, ingesprayed.
    Uiteindelijk na de spray 2 dagen geen vlo gezien..... en toen? Binnen no time waren ze er weer in overvloed!
    We hebben uiteindelijk een bedrijfje laten komen die het hele huis opnieuw ingespoten heeft met speciaal spul en sindsdien hebben we er nog maar 1 gezien! :D (3 dagen na de behandeling... Behandeling is nu bijna 3 weken geleden)

Dat laatste kostte ons 80 euro! Hadden we dat maar eerder geweten ;)

Ik zou dus zeggen: Niet te lang aankloten en laat iemand komen ;)

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Druppels bij de dierenarts halen en omgevingsspray.
    Wij kregen een tijd terug een pilletje die de vlooien binnen 24 uur dood op het lijf van de kat. Of in bad en daarna flink kammen.

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam

Ik heb juist geen frotline gebruikt ;)
    Dat zei ik juist ook in mijn eerste post :p

Ik zal eens een vlooieband in de stofzuiger zak doen. En anders ook een bedrijfje inhuren. Bedankt voor de tip!

7. Mariskamoon

Jul 8, 2012
    5
    0
    0
    Dierenartsassistente
    Zeeuws vlaanderen
    Ik las over het woordje 'geen' heen

8. JBG

JBG Fanatiek lid

Nov 6, 2010
    1,270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Hier ook helaas expert met een vlooienplaag. Wij kwamen ook terug van vakantie, vreselijk! We hebben een bedrijf laten komen en die heeft het hele huis ingespoten. Die adviseerde letterlijk 5x per dag stofzuigen en goed soppen. Vond het echt vreselijk, dus ik zou een bedrijf laten komen!

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Kan gebeuren! Toch bedankt voor je reactie

En ik ga denk ik toch voor een bedrijf. Ik heb ook de hele tijd jeuk! :p

10. Desii

Desii Actief lid

Nov 7, 2009
    271
    0
    0
    Hutje op de hei
    Heel veel stofzuigen. Ook onder meubels en regelmatig omgevingsspray gebruiken.

Share This Page