Zwanger ondanks pil gebruik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Samama, 9 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Dag dames,

Ik heb even een vraagje, weet namelijk even niet meer wat ik ervan moet denken...

Ik ben sinds de bevalling van mijn dochter alweer aan de pil. Ben een tijdje geleden niet helemaal lekker geweest, diarree e.d. en nu heb ik het idee dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. Ik heb hetzelfde gevoel in mijn buik als toen ik zwanger was van mijn dochtertje, was veel en veel minder ongi en er komt af en toe een niet echt prettig geurtje van onderen. Van de week was ik ongi, toen een test gedaan maar die was negatief. Nu blijf ik toch twijfelen. Ben vrijdag weer aan een nieuwe strip begonnen.

Zijn er andere dames die ondanks het gebruik van de pil toch zwanger zijn geworden? Of dames die zwanger waren, dit niet door hadden en de pil door zijn blijven slikken? En hoe voelden jullie je toen?

Voel me een beetje :). Als je al een kindje hebt moet je toch iets wel van zwanger zijn afweten.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb er zelf geen ervaring maar ik ken wel iemand die door de pil heen zwanger is geraakt. Ze werd ook gewoon iedere maand in de stopweek ongesteld en kwam er pas met 4 maanden achter.

Je kent je lichaam zelf het best dus als je echt twijfeld zou ik nog een test doen of even langs de huisarts gaan.

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

jup, hier zwanger geraakt door pil. (1e x door condoom, 2e keer pil..)
    merkte zelf dat ik ineens wel heel veel last had van mijn hormonen en dus besloten even tijdelijk te stoppen om te kijken of ik zwanger was of een andere pil nodig had ofzo. en tsja.. toen werd ik niet meer ongesteld.

was er wel heel snel bij hoor, maar ik reageer gewoon heel heftig op hormonen, vandaar dat ik het vrijwel meteen door had.

4. Samama

Samama Niet meer actief

#4 Samama, 9 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2010
    Kan het enorm veel kwaad dat ik nu nog steeds de pil door slik, mocht het wel zo zijn? Is dat erg schadelijk?

Heel stom, toen ik zwanger wilde worden van onze dochter ben je er bewust mee bezig, en nu dat het ineens ongepland zou zijn, voel ik me net een groentje..

Kan ik nu, ondanks dat ik aan de pil ben, een test doen? Als ik inderdaad zwanger ben, zou hij dan wel positief testen, of wordt de uitslag dan beïnvloed door de hormonen van de pil?

Heb ook het idee dat ik last van m'n banden heb, aan de rechterkant. Zeurend, trekkend gevoel..

5. miffy11

miffy11 Niet meer actief

volgens mij is het niet heel schadelijk dat je m nog geslikt hebt, maar persoonlijk zou ik zo snel mogelijk stoppen en dan afwachten of je ongesteld word of niet..
    ik ben dus niet meer ongesteld geworden en meteen positief getest.
    hoe het verder zit met die hormonen weet ik verder ook niet, sorry!

wel even condooms gebruiken in de tussentijd trouwens, stel dat je ongelijk hebt..

succes!

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik he het 2 keer gehad. En ik maar steeds denken dat als je het de eerste keer gebeurd het je geen 2de keer gebeurd. Maar 1 keer door de microgynon en een keer door de evra anticonceptie pleister. Naderhand bleek dat geen enkele pil bij mij het werk doet wat ie moet doen. De arts weet het ook niet meer. Het kan een allergische reactie zijn verder weten ze echt niet het hoe en wat maar omdat ik bijna overal een allergie voor heb denken ze eerder dat. ik word dus even snel zwanger met of zonder pil. Maar toch ben ik heeeeeeeeel dankbaar aan die pilletjes dat ze het niet deden anders had ik mijn schatjes nu niet gehad

7. kimmss

kimmss Actief lid

22 okt 2009
    161
    0
    16
    ik ben ook door de pil heen zwanger geraakt, ik vermoed omdat ik toen een weekje aan de diaree en spugen dat de pil daarom niet werktte, maar heb toen wel samen besloten om het te houden, terwijl wij er absoluut niet mee bezig waren.

8. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ik ken er helaas genoeg die door de pil heen zwanger zijn geraakt. Gelukkig heb ik dit zelf nooit gehad.

9. Samama

Samama Niet meer actief

Ik gebruik ook de mycrogynon. heb jij getest terwijl je aan de pil was, of ben je eerst gestopt en heb je toen getest?

10. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Ik ben zelf voor de tweede keer door de pil heen zwanger geworden. De eerste keer was vijf jaar geleden en nu dus weer. We zijn er weer dolgelukkig mee. Het enige jammere eraan is dat ik nu dus niet weet hoe lang ik eigenlijk zwanger ben. Volgens mijn menstruatie zeven weken, maar mijn gevoel zegt dat ik al een maandje verder ben. Eind van de maand ga ik naar de verloskundige en dan hoor ik denk ik meer. Stiekem hoop ik dat ik die paar weken gewoon cadeau heb gekregen ;)
    Groetjes

11. miffy11

miffy11 Niet meer actief

haha, dat zou leuk zijn he? dan ben je de 12e week al bijna voorbij :D

12. Samama

Samama Niet meer actief

Dank voor al jullie reacties. Ik ga morgen gewoon nog een keertje testen en dan laat ik het weten ;)

Deel Deze Pagina