Heten de opa's en oma's van jullie kindje gewoon opa en oma of hebben ze een bijnaam? Is die bedacht door je kindje of door jullie? Ben benieuwd Hier hebben de opa's en oma's wel een bijnaam. 1 oma heet oma Milka (haar vorige auto had de kleur paars van Mils chocolade, die auto is helaas stuk en ze heeft een andere maar deze naam hebben we er ingehouden) Andere opa en oma heten opa en oma (plaatsnaam waar ze wonen) En een opa motor(scooter). Hier hebben we de namen zelf bedacht. Ook handig met uit elkaar houden voor Emma. Weet ze over wie we het hebben.
opaopa {pa van man, al echt een oudere opa} oma is er niet meer.... opa {pa van mij} opa jeep oma is gewoon oma
Hier zijn beide oma's oma en mijn vader gewoon opa.. Vriend van mn schoonmoeder noemt hij bij zn voornaam.. Wij hadden het vroeger wel.. opa en oma koe (boerderij), oma boot (geeeen idee waarom) en opa en oma piep piep.. De laatste waren de opa en oma van mn moeder. En opa had een gehoorapparaat die hij altijd liet piepen als we er waren.. Dikke lol hadden we erom
Mijn ouders zijn opa en oma vogeltjes, vanwege de vogelhobby van mijn vader, die een hele voilliere met vogels in de tuin heeft. En m'n schoonouders zijn opa en oma vissen, vanwege de vissen die mijn schoonvader in de vijver heeft. De achternamen zeggen Thirza nog weinig, en op deze manier weet ze altijd wel precies wie we bedoelen
Opa en oma dichtbij (mijn ouders) en opa en oma ver weg (mijn schoonouders). En toen ze net verhuisd waren noemde mijn zoontje ze opa en oma heel ver weg, want we moesten een half uur langer in de auto zitten
hier heeft dochter er zelf een draai aan gegeven, zelf hadden we op opa & oma plaatsnaam en opa & oma plaatsnaam2. Dochter heeft ervan gemaakt opa&oma voet (oma jaren geleden een voetoperatie en dat maakte blijkbaar indruk op dochterlief van 2, inmiddels geen voetproblemen meer maar het blijft opa en oma voet). En dan nog opa & oma kat -> juist ja naar het huisdier. En dan nog een oude opa, mijn opa. Verder geen overgrootouders meer in leven.
Hier is het opa en oma hond, ( mijn moeder en stiefvader) opa en oma Poes ( ouders van manlief opa en oma (plaatsnaam ) mijn vader en stiefmoeder.
Hier zegt Emma van 1 als we bij mijn ouders komen: waf! (zij hebben een hond) En bij de ouders van mijn man: mauwww! (zij hebben een kat) Dus ik noem ze altijd opa en oma waf en/of mauww...
Haha wat schattig. Hier zijn mijn ouders opa en oma Pluis en mijn schoonouders pake en beppe (friese naam voor opa en oma). Mijn oma noemen we omi
Dat heeft zeker indruk gemaakt dan. Wel leuk dat ze dat zelf heeft bedacht dan. En ze nog steeds zo noemt
Mijn ouders zijn kleine opa en oma en mijn schoonouders, hoe verrassend, grote opa en oma. Milan heeft het zelf bedacht, maar wel grappig is dat mijn vriend vroeger thuis z'n opa's en oma's ook zo noemde. De oma van mijn vriend is omgedoopt tot ouwe oma.
Opa en oma plaatsnaam hadden eerst de naam opa en oma trein omdat we er eerst met de trein heengingen. Nu lenen we vaak een auto dus gaat die naam niet meer op.
hier opa en oma Radja (naam van de hond) Oma Binkie (naam van de hond) Opa en oma Nicky (naam van mijn 4 jarige broertje waar de oudste graag mee speelt)
wat een leuke topic. mijn moeder is al oma en haar bijnaam is al bekend. mijn moeder heeft hele grote ()() dus heet ze oma tiet. en mijn neefjes en nichtjes moemen mijn moeder tante tiet. dus ik denk dat ons kindje het wel zal over nemen hahahaha. groetjes