Wanneer echo? Ook bij intake verloskundige in het ziekenhuis?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nogevengeduld, 5 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Hallo allemaal,

Ik heb deze week ontdekt dat ik zwanger ben. We hebben al een dochtertje. Zij is dmv behandelingen in het ziekenhuis ontstaan en daar ook geboren.

Nu heb ik een afspraak staan voor een intake rond de 8 weken bij de verloskundige in het ziekenhuis. Bij mijn dochtertje had ik voordat ik de intake bij de verloskundige had al 2 echo's gehad. Eentje om te kijken en de tweede om het hartje te zien. Nu weet ik eigenlijk niets. Krijg ik dan ook een echo om de zwangerschap te bevestigen of moet ik wachten tot 12 weken? Controles gaan wel gewoon plaatsvinden bij de gynaecoloog.

Het is niet dat ik niet wil wachten maar gezien mijn medische achtergrond ben ik wat onzeker.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Gefeliciteerd!
    Dat verschilt per ziekenhuis/verloskundige.
    Ik kreeg met 8 weken een vitaliteitsecho en intake.
    Maar mijn zus die weer in een andere plaats woont, kreeg haar eerste echo pas met 12 weken.
    Even bellen en vragen?

Nogevengeduld vindt dit leuk.
  3. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Ik sta in het ziekenhuis onder controle en bij de jongste per ongeluk de eerste afspraak bij een verloskundige gehad in plaats van gynaecoloog. Maar ook toen kreeg ik een echo. Nu zwangerschap nummer 5, derde kindje, en bij alle eerste afspraken rond 8 weken meteen een echo gehad.
    Het wachten en de onzekerheid zijn het ergste! Veel sterkte daarmee en gefeliciteerd met je zwangerschap!

4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Zou even bellen en het vragen.
    Is bij iedere praktijk verschillend.

Bij onze vk is het standaard een echo met de intake en daarna de termijnecho.
    Maar ook genoeg praktijken waarbij de termijnecho de eerste echo is.

5. toffepeer

toffepeer Bekend lid

14 feb 2017
    581
    258
    63
    Denk dat je in het ziekenhuis wel gelijk een echo krijgt. En anders gewoon om vragen, zijn ze (is mijn ervaring) in het ziekenhuis vrij makkelijk in!

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Verschilt heel erg, denk het wel in het ziekenhuis maar zou voor de zekerheid even bellen.

7. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    #7 Nogevengeduld, 6 okt 2017
    Laatst bewerkt: 6 okt 2017
    Dank jullie wel voor de felicitaties en reacties.

Ik had de vraag al gesteld bij het maken van de afspraak maar kreeg niet echt antwoord. Nu na het lezen van jullie reacties heb ik het ziekenhuis gebeld en kreeg nu een andere dame aan de telefoon. Zij snapte dat ik 'grond onder mijn voeten miste'. Deze zwangerschap is spontaan na jaren mmm en snapte mijn onzekerheid. Ik krijg met 8 weken een echo. Ik kan niet wachten :D

Evvie, toffepeer, Banana en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    936
    577
    93
    Gefeliciteerd! Ik loop ook bij de verloskundige/gynocoloog in het ziekenhuis. Ik ben nu bijna 19 weken zwanger en heb al 4 echo's gehad. Mijn ervaring is dat ze altijd een echo maken bij de controle, alleen bij 3 van de 4 echo's was het een redelijk slecht apparaat.

9. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Bij mijn dochtertje heb ik ook veel echo's gehad. Bij iedere controle van de gynaecoloog. Ik vond dat ook erg fijn. Alleen had ik toen al dus 2 echo's gehad voor de intake. Ik denk nu dat die 2 echo's bij de overdracht van fertiliteit naar gynaecologie horen. Nu kom ik meteen terecht bij de verloskundige en gaat zij die doen.......nog 4 weken wachten :)

Deel Deze Pagina