Ja verschilt echt zo per regio en vk wat ze doen met de echo's. Alleen de termijnecho en de 20 weken en groeiecho rond de 30 weken meen ik zijn echt medisch hier. Ik heb van de vk bij 8 weken kado gekregen enweet van de vorige zwangerschap dat ze soms wel eens extra doet als het rustis is. Hier hebben ze in de praktijk ook zelf een apparaat dus dat scheelt natuurlijk ook.
Wat fijn al die goede echo's! Wat een prachtige kindjes worden het al hé? En wat vreemd dat het overal zo anders gaat met de echo's. Bij ons krijg je standaard volgens mij alleen de termijnecho en de 20 weken echo. Als je zoals ik een te hoge bmi hebt krijg je ook nog twee groeiechos met 30 en 34 weken. Alles daarbuiten moet je zelf betalen. Ik moest de vroege echo zelfs zelf betalen ondanks de twee miskramen die ik heb gehad. Nou moet ik wel zeggen dat mijn verloskundigen niet zelf de echo's maken, daarvoor moet ik naar een speciaal echo centrum. Beetje onhandig soms helaas. Wat een prachtig buikje zag ik trouwens al voorbij komen! Hier ondanks m'n overgewicht ook al een beetje een baby buikje te zien (heb 't geluk dat m'n buik altijd vrij plat is geweest). Kan niet wachten tot ik weer zo'n lekkere bolle baby buik heb
Maar in principe zijn alle echo's vrijwillig he? Oh, ik dacht dat 8-9 weken ook wel standaard was. Hier boden ze het allemaal aan in de regio iig. Ben er wel blij mee. Anders moet je helemaal lang wachten.
Ja alle echo's zijn vrijwillig maar er zijn toch een hoop mensen die de 20 weken echo afwijzen. Zo bedoelde ik het Heb laatst ook van de vk gehoord dat ze ook wel eens mensen hebben gehad die alleen de termijnecho doen en daarna alleen hartje luisteren.
Hoiii vanmorgen gelukkig al vroeg naar de gyno! Heb er slecht van geslapen..maar was helemaal niks geks te zien..was een rustige cyste..kan lekker blijven zitten! Het geluk is dat we onze smurf (zo noemen de jongens het) weer hebben gezien + het hartje gehoord <3 2 dagen achter elkaar Ze heeft me aangeraden om vanaf de 16e week pillen te gaan gebruiken om vroeg geboorte te verkomen. Mijn mannen waren namelijk met 32 weken geboren. Nou was het zo dat het kwam omdat de jongste ziek werd in mijn buik waardoor hij heeeeel veel vruchtwater had! Dus ik ontplofte gewoon haha maar goed..ga er nog even over na denken of ik die pillen ga nemen. Wat fijn dat er weer zoveel mooie echo's zijn. En dat buikje he...hoef het eindelijk niet meer te verbergen..dus weer lekker strakke kleren aan
Fijn dat het goed was @Sjors84!! Je hebt nog een paar weken om er over na te denken. 32 weken is wel heel vroeg ja.
Dank jullie wel voor de reacties. Ik val inderdaad onder medisch, vanwege medicatiegebruik en mijn leeftijd (ik ben de oudste van iedereen hier). Ik heb wel binnenkort een afspraak staan met de verloskundige van het ziekenhuis (ik ben dan bijna 13 weken). Daar ga ik dan maar mijn vragen stellen. Fijn sjors dat het mee is gevallen.
Een echo voor 10-12 weken is niet standaard. Krijgt de verloskundige ook niet vergoed door de zorgverzekeraar alleen de termijn, 20-weken en liggingsecho.
Wat fijn al dat goede nieuws! Vandaag met manlief even de babywinkel ingedoken, heel leuk! Valt mij op dat je zelf zo goed op moet letten wat je wel en niet vergoed krijgt. Gelukkig bevallen wij allemaal in 2018. Daardoor is het aanpassen van de verzekering niet zo'n punt. Zou zonde zijn als we onnodige rekeningen moeten betalen. @MevrAppeltaart ik heb bij de supermarkt een kleine verpakking appeltaart gehaald. Die gaat er vanavond wel in .
Fijn @Sjors84 En welkom nieuwe meiden! Soms kan ik al het geklets even niet bijhouden sorry daarvoor. Morgen bloedprikken voor nipt! Ben nu 11 weken althans aankomende woensdag. En heb nu al een paar keer gehoord weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Nou dat beloofd wat
http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/14-maart-t-m-31-maart-2018.659221/ Dit topic is voor mama's van 14 maart tot en met 31 maart Je mag van mij ook wel hier mee kletsen hoor maar de meeste van ons zijn inderdaad wel een stuk verder dan jij. In ieder geval wel gefeliciteerd! Ik heb je topic van de testen gevolgd.
Denk dat dit dan per regio verschilt. Bij ons is dus termijn, 20 en 30 weken normaal. Ik heb zelf ook een vroege echo gehad met 8.3 maar dat was dus omdat ik in het verleden een MA gehad heb. Maar anders zou ik pas rond 10 weken terecht mogen.
@Sjors84 wat fijn dat het niks ernstigs bleek te zijn! De echoscopisten gaf bij mij aan dat ze tegenwoordig bij de twintig weken echo ook een inwendige echo kunnen maken om de baarmoedermond op te meten. Daaruit kunnen ze dan opmaken of dat je een groter risico hebt op een vroeggeboorte of niet. Misschien kan je hier ook eens naar informeren? En sorry dames voor al de appeltaart cravings!
@Sjors84 fijn dat alles in orde was. Hoef je je er geen zorgen meer om te maken. Je hebt gelukkig nog even om na te denken of je die pilletjes pakt. 32 weken is ook wel heel vroeg.
jawel bij de ene praktijk wel en bij de andere niet. Mijn praktijk doet dat standaard om het begin goed in de gaten te houden omdat de kans dan het grootst is dat het misgaat