Ik vind je echt onverantwoord bezig eerlijk gezegd. Ik kamp al jaren met een lage bloeddruk en tijdens mijn zwangerschap moest ik DIRECT de verloskundige bellen als de onderddruk onder de 40 kwam (één keer gebeurd) want het is wel degelijk heel gevaarlijk voor jouw en je kindje. Je bloed pompt niet gewoon niet goed rond. En mocht zoiezo niet meer zelf achter het stuur stappen!
mee eens... maargoed zelf lijkt ze het niet zo erg te vinden... En auto rijden is al helemaal nt done.. prima dat jezelf te pletter wil rijden... maar die voetganger die op de stoep loopt zal het wat vervelender vinden..
Mijn verloskundige zegt dat n lagebloeddruk juist goed is voor de kleine ,beter dat te hoge. Daar vertrouw ik op, anders heeft het geen nut met hun in zee te gaan, en zolang ikme nog redelijk voel, maak ik me er niet te druk om. Ik red me nog prima en woon 600 m van ziekenhuis.
Maar tussen een lage en te lage bloeddruk, zit ook een verschil. Vind het heel gek, dat ze jou met zo'n lage bloeddruk niet even wilt zien.
Ja maar niet te laag, vind het nogal een lakse vk (vind ik van wel meer vk's overigens) ze konden toch even langskomen om te meten? Of desnoods had jij het in het zkh nog eens kunnen laten meten?
En zou in vervolg wat te eten en te drinken in je tas stoppen, zelfs al ga je enkel een blokje om en uitkijken met autorijden (liever niet zelfs en dan idd ook vanwege de reden die mrs nuke zegt, er lopen ook mensen en kinderen op straat)
Ik zou er maar niet zo nonchalant over doen! Je moeder is hartpatient, jij hebt een levensgevaarlijke lags bloeddruk, bent zwanger, alleen thuis en rijdt auto. Onverantwoord! Je kan zo in een shock geraken met alle gevolgen voor de baby van dien. Ik snap niet dat je de arts die je man onderzocht niet even hebt gevraagd je bloeddruk te meten.
Als ze dat zo heeft gezegd, is ze compleet maf! Jij hebt een extreem lage bloeddruk en die kan gevaarlijk zijn voor jou EN je baby! Als jij buiten bewustzijn raakt, is 600mtr nog te ver. Wou je het echt zover laten komen? Er moet onderzocht worden waar de lage bloeddruk vandaan komt en wel meteen!
Ook mee eens. En wat betreft die 600 m vanaf het ziekenhuis... je kan voor je deur al iemand doodrijden, dus wat dat betreft... sorry hoor, maar mijn vk. was hier echt niet mee weggekomen.
Slik je medicijnen? Ik vind het ook vreemd dat ze je niet even wilt zien, al is het maar ter controle om extra te checken dat alles goed zit Een lage bloeddruk is altijd beter dan een te hoge maar dit is wel gevaarlijk laag. Straks ga je van je stokje. En dan wil ik je niet bang maken maar stel je loopt net even van de trap af? Of je zit inderdaad in de auto? En dan nog een vraag, hoe oud is de meter? En wordt hij jaarlijks geëikt?
Apart... Tijdens mijn vorige zwangerschap en ook nu weer, heb ik bijna altijd een onderdruk van 55. Dit is wel aan de lage kant, MAAR omdat ik dit altijd heb en me niet slapjes en duizelig voel (dat vragen ze wel iedere keer erbij), hoort een lage bloeddruk schijnbaar bij mij, dus geen probleem. Maar ze zeggen er ook bij, dat als hij zakt, ze wel op gaan passen, want dat is dus niet gezond. Dus een onderdruk van 42 is oké ALS: - Je er niet slapjes of duizelig bij bent (dat is niet het geval bij TS!) - Je altijd zo'n lage bloeddruk hebt en dit bekend is bij HA en VK (hier heeft TS niks over gezegd) Ik vind het maar een vreemd verhaal. Even samengevat... Ik snap niet dat VK's hier niet alerter op zijn. Welke VK praktijk is dat eigenlijk? Dit is geen goede reclame! En TS, die aangeeft dat ze wil weten of het slecht is voor haar kindje... Als je zelf flauwvalt, dan is dat ook niet goed voor je kindje! Een van de belangrijkste regels voor jezelf tijdens de zwangerschap: Zorg goed voor jezelf en je lichaam!
Misschien heb je wel ijzertekort, ik zou even een buisje af laten tappen en na laten kijken. En drink je wel voldoende water? Dus geen frisdrank, koffie of iets anders, maar echt water.
Hoe is het nu met je bloeddruk? Ik had zo'n lage bloeddruk toen ik bloedvergiftiging had en viel toen telkens weg, met een onderdruk van 32 kan je echt niet meer op je benen staan. Ik denk dat de meter niet helemaal klopte, onderdruk van 40 voelde hier al beter dan 35. En zou niet de verloskundige hiervoor bellen maar de huisarts of de huisartsenpraktijk, ik vind de vk wel erg nalatig om te zeggen dat het niet gevaarlijk is voor de baby. Een lage bloeddruk wordt in Nederland onderkend maar kan ook echt wel gevaarlijk zijn.
Hypotensie is wel dergelijk gevaarlijk. Als je vk anders denkt...is ze onkundig. Hypotensie zonder klachten kan worden geaccepteerd, zodra er klachten zijn moet je echt wat gaan doen. Op zn minst kijken naar de oorzaak. Even naar de hartfrequentie kijken kan ook geen kwaad. Ik snap niet waarom je niet aan de bel trekt...het is niet alleen je eigen lichaam...je kleine is van jou handelen afhankelijk.
Een lage bloeddruk is inderdaad niet erg maar zodra hij TE laag wordt, is het gevaarlijk... Ik snap je laksheid echt niet..
Een lage bloeddruk kan bij een kleine wel gevaar als hij heel erg laag is. Maar mogelijk wordt bij iedereen de bloeddruk met de hand gemeten en niet electronisch zoals bij ts. Dit omdat dan een bloeddruk van een zwangere bijna altijd te laag is. Vertelde mijn VK me toen ik zwanger was. Mogelijk is dat de reden waarom hij zo laag was en de VK zo reageerde
Als je je nog redelijk voelt heb je volgens mij echt die bloeddruk niet hoor.. zou eerder denken aan een probleempje met de meter of misschien meet je op de verkeerde plek ofzo??
Ze zal vast wel weten waar ze moet meten als haar moeder hartpatient is.. Een lage bloeddruk is inderdaad normaal bij zwangere vrouwen maar deze bloeddruk is wel schrikbarend laag! Je verloskundige is geen dokter.. Het kan dan wel niet schadelijk zijn voor je kleintje.. maar het is wel degelijk schadelijk voor jezelf Een te lage bloeddruk kan komen door uitdroging, hartfalen, en ga zo nog maar even door.. Als je bloeddruk een tijd zo laag is kan je in shock raken doordat je vitale weefsels te weinig bloed krijgen en dus ook te weinig zuurstof en dat kan levens bedreigend zijn. En een paracetamolletje voor de hoofdpijn? Vind het niet gek dat je hoofdpijn hebt met zo een lage bloeddruk, aangezien er bij je hersenen zo ook niet veel bloed komt!! Maar goed, je moet maar kijken wat je met onze adviezen doet
Ehm.. ok?! Als je bloeddruk echt zo laag is (en het dus geen fout van de meter is of een fout door verkeerd meten) dan is dat echt niet gezond hoor! Zowel voor jou als je baby! Ik heb van mezelf een vrij lage bloeddruk; regelmatig onderdruk rond de 50. Ik voel me dan echt niet "prima" hoor Een zeer lage bloeddruk kan op diverse problemen duiden waaronder (ernstige) bloedarmoede maar bijv. ook een inwendige bloeding.... Die VK van jou heeft een schop onder haar reet nodig als ze serieus durft te zeggen dat zo'n lage bloeddruk gezond is.. :x