Firefox en html - wie wil mijn website even checken en eventueel hulp bieden?

Discussion in 'De lounge' started by Kristel86, Jun 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik heb een tijdje geleden mijn eigen website gemaakt (voor mijn bedrijfje) met Photoshop en Dreamweaver en in Internet Explorer (mijn standaard browser) doet de website het perfect.
    Nu ging ik laatst eens met Firefox kijken en daarin is de hele opmaak verpest.
    Ik heb een tekstvak waarin een verticale schuifbalk in de html-code verwerkt zit zodat er automatisch een schuifbalk komt als de tekst langer/groter is dan het vak.
    In Internet Explorer doet deze het prima, maar in Firefox doet deze schuifbalk het niet bij mij (komt gewoon niet tevoorschijn) en wordt dus de hele opmaak verpest.

Ik ben nu heel benieuwd of dit alleen bij mij is of dat anderen dit probleem ook hebben die Firefox gebruiken.

Mijn vraag is dus of er mensen zijn die dit even willen checken in hun eigen Firefox browser?

Ik mag helaas de link van mijn website niet plaatsen hier ivm mogelijke reclame, dus als iemand zich geroepen voelt dan zal ik via pb de link doorgeven.

Ik hoop ook meteen dat er dan iemand bij zit die verstand heeft van html-code als het probleem zich ook bij anderen voordoet zodat ik dit kan aanpassen; ik heb het tot nu toe zelf niet weten op te lossen namelijk :(

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Hey hoi Pb me maar misschien dat ik je kan helpen.

3. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Heyhey,
    Leuk dat je reageert!
    Je hebt me al eens eerder geholpen tijdens de testronde van mijn website een tijdje geleden ;)

Ik zal je de link nog eens pb-en :D

4. xlns

xlns Actief lid

Dec 20, 2007
    423
    0
    16
    mij kun je ook pben voor hulp...

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    mij ook

6. xlns

xlns Actief lid

Dec 20, 2007
    423
    0
    16
    Ik heb even gekeken en ik weet niet of je zelf je html typt of dat je een wysiwyg editor gebruikt... Ik weet niet waar die scrollbar in IE vandaan komt maar je geeft in ieder geval nergens in je html aan dat die er moet zijn. Daarnaast heb je 1 DIV tag niet gesloten. Die moet je nog even sluiten voordat je de BODY tag sluit.

Ik zou als ik jou was de tactiek een beetje veranderen. Tabellen zijn er om data weer te geven, niet om een layout te maken. Zo beperk je eigenlijk je mogelijkheden en maak je het moeilijker dan het is. Ik zou alleen DIV's gebruiken en die stylen om het gewenste effect te bereiken.

Het menu zou ik maken met een unordered list, die kun je zo stylen zodat je rollovers krijgt. Al is het gebruik van rollovers tegenwoordig een beetje een probleem. Want met touchscreen apparaten heb je er niks aan, want ja... geen muis geen rollover effect. Op dit moment gebruik je er javascript voor en dat is een beetje onnodig. Daarnaast kunnen zoekmachines je plaatjes niet lezen. En ik denk dat de woorden die daar staan nou juist woorden zijn waarvan je wilt dat ze wel gevonden worden, want gevonden worden = klanten bereiken.

Verder zou ik ook de HTML splitsen van de CSS met een externe stylesheet. Dat maakt je codering wat overzichtelijker.

Share This Page