welke kaft vind jij het mooiste voor mijn thriller?

Discussion in 'De lounge' started by juliaschrijfster, Sep 28, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

welke voorkant van boek is het mooist?

1. A

12 vote(s)
    8.5%
  2. B

10 vote(s)
    7.1%
  3. C

22 vote(s)
    15.6%
  4. D

65 vote(s)
    46.1%
  5. E

53 vote(s)
    37.6%
Multiple votes are allowed.
  1. juliaschrijfster

Sep 28, 2019
    42
    19
    8
    Female
    Hoi allemaal,

Ik heb drie jonge kinderen en ben hier al jaren een actief lid. Sommigen van jullie weten al dat ik ooit een thriller via een uitgever heb uitgegeven. Ik ga binnenkort mijn tweede uitgeven, waarschijnlijk in eigen beheer.

Ik wilde jullie graag om input vragen voor de kaft van het boek, maar aangezien ik niet wil dat straks na uitgave van het boek via google al mijn oude berichten van hier te koppelen zijn aan mijn echte naam, heb ik in overleg met beheer speciaal dit account geopend ;) Misschien heb je een idee van wie ik ‘hier’ ben, dat is geen probleem maar ga er aub niet in je bericht naar raden, thx.

Ik heb vijf verschillende voorkanten (omslagen) van het boek gemaakt (de plaatjes heb ik nog niet officieel gekocht, vandaar er wat storende teksten doorheen lopen). Ik ben natuurlijk super benieuwd naar welke jullie het mooiste vinden!

Even wat info; mijn naam op het boek heb ik aangepast, maar de titel klopt. Het is een thriller en de omschrijving van het verhaal zal ik onder mijn bericht plaatsen.

Welke voorkant vind jij het beste voor het boek en het aantrekkelijkst? Breng je stem uit en eventuele extra feedback is heel welkom! (als je er geen een leuk vindt, hoor ik dat natuurlijk ook graag)
    bedankt!!

omschrijving boek:

Na het plotselinge overlijden van haar man Olivier staat huisarts Myrthe plotseling alleen voor de zorg van hun peuter. Tijdens het uitzoeken van hun documenten stuit ze op een liefdesbrief en komt er tot haar schok achter dat Olivier een affaire had voor zijn dood. Ze raakt in contact met de minnares en ontdekt dat haar man in een lastige zaak verwikkeld was op het advocatenkantoor op de Zuidas waar hij werkte. Myrthe krijgt steeds meer aanwijzingen dat haar man onder verdachte omstandigheden is overleden en gaat op eigen onderzoek uit, maar stuit hierbij op weerstand van de politie en haar vriendinnen. Ze kan de zorg voor haar patiënten en haar zoon tijdens haar zoektocht maar nauwelijks aan en langzamerhand begint Myrthe de grip op haar leven te verliezen.

Als de minnares plots als gevolg van een ongeluk overlijdt vreest ook Myrthe voor haar veiligheid. Maar dan ontmoet ze opeens een nieuwe man, Daan, die hoop op een positieve toekomst geeft. Ondertussen lijkt ze het mysterie rondom de dood van haar man en zijn minnares langzaam te ontrafelen, maar wie kan Myrthe nu eigenlijk nog vertrouwen?

Attached Files:

bosi333 likes this.
  2. all4love

all4love Bekend lid

Jan 23, 2019
    754
    459
    63
    Female
    Mijn aandacht werd direct getrokken tot nmr E. Klinkt als een erg spannend boek dat ik zeker zou willen lezen!

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,234
    28,228
    113
    Het was Daan!

.. En ik kies A of E denk ik.
    Leuk hoor, je eigen boek uitgeven!

DQueen likes this.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    A en B trekken het meest voor mij. Vooral vanwege het contrast tussen donker en licht.

5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Niet je vraag maar ik zou de eerste zin aanpassen naar:

Na het onverwachte overlijden....

Anders staat er twee keer achterelkaar plotseling ;).

Fuddey, Ansel, Aszz and 3 others like this.
  6. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Mij spreekt D het meest aan.

7. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

Oct 27, 2014
    1,555
    666
    113
    #7 Eefje00, Sep 28, 2019
    Last edited: Sep 28, 2019
    Ik moest bij a en c meteen aan een serie boeken van Nicci French denken, daarom 'vallen' ze voor mij af.
    De rest trekt me ook niet echt aan. Sorry aan mij heb je dus niet zoveel.

DQueen likes this.
  8. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    Ik vind het allemaal net niet.:oops: Kan je niet een goede fotograaf vragen om een mooie kaft foto te maken? Althans zo zou ik het hebben gedaan.

Nellie4, Kristel86 and Huismuisie like this.
  9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ik zou zeggen A of B, ivm de link naar dat het om een zaak van haar man gaat.
    Hoewel ik E wel mooi vind, zou ik denken dat het niet in de huidige tijd speelt, teveel Sherlock Holmes zeg maar.

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    A vanwege het blauw- mooie, heldere kleur, mooie kaft daardoor

E maakt me niewsgierig.

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,607
    8,358
    113
    Female
    E spreekt mij het meeste aan. Maar dan zou ik nog wel opnieuw kijken in welke kleur en op welke manier de tekst erop komt.

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,868
    5,107
    113
    Mm allemaal net niet voor mij. Als ik zo vijf boeken in de winkel zou zien liggen, zou ik ze geen van allen pakken.

13. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,873
    7,937
    113
    Heeft het boek met rechtspraak en/of rechtzaken te maken?
    Zo niet dan vind ik de eerste 2 niet geschikt, omdat die anders suggereert.

Als de spullen op afbeelding 5 ook geen enkele associatie hebben met het verhaal, zou ik daar ook niet voor kiezen.

D is mijn favoriet

wwrr likes this.
  14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,647
    27,300
    113
    Female
    Vrouwe justitia vind ik passen in het verhaal maar wel 1001 in een.dozijn. net iets te gemakkelijk gekozen.

D spreekt mij daardoor het meeste aan.

15. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,873
    7,937
    113
    Je kan ook de tweede plotseling weglaten

16. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    2,888
    617
    113
    Ik ga voor D.

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Dit inderdaad...
    Persoonlijk vind ik de afbeeldingen te algemeen en springt geen enkele ertussenuit.
    Op zich zijn ze wel passend bij je verhaal, dat is het "probleem" niet, maar geen enkele trekt mijn aandacht in de zin van dat het een interessant boek zou zijn. Terwijl ik de beschrijving wél heel interessant vind!
    Maar ja, een boek pak je toch vaak als eerste vanwege de omslag voordat je toekomt aan het lezen van de beschrijving :)

juliaschrijfster likes this.
  18. juliaschrijfster

Sep 28, 2019
    42
    19
    8
    Female
    bedankt voor je eerlijkheid!
    een omslag maken werkt als volgt (meestal): een vormgever kiest vanuit een hele berg beschikbare foto's (te koop op bepaalde websites, waar ze door fotografen zijn geplaatst) een foto die goed bij het boek past en maakt daarmee dan de omslag.
    Vinden jullie de foto's allemaal net niet? of is het wat anders dat het niet aantrekkelijk maakt? (lettertype, lettergrootte, ed; dit kan ik namelijk nog aanpassen uiteraard).
    @Kristel86 enig idee wat voor iets je dan wel zou aantrekken?

wat betreft de uitleg over de omslagen:
    foto a -Cin het boek komt de wereld van de advocatuur aan bod, vandaar de vrouwe justitia. maar wellicht is de rol in het boek niet groot genoeg hiervoor (en a en c lijken idd op Nicci French boeken!)
    foto D: symboliseert de zoektocht van de hoofdpersoon en het tasten in het duister.
    foto E vond ik zelf erg mooi; uitleg hierachter is de spiegel met twee zijdes als metafoor voor de relatie tussen hoofdpersoon die na overlijden van haar man anders blijkt te zijn dan gedacht (hij had namelijk een affaire). de sleutel symboliseert de sleutel tot de oplossing van het mysterie rondom zijn dood. de verwelkte bloemen symboliseert het overlijden en de vergane relatie

DQueen likes this.
  19. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,125
    1,827
    113
    B.
    Alles leg je in de weegschaal.
    Wie kan ik vertrouwen.
    Wat is waar.
    En hoe vind ik mijn eigen balans