Oooo wat was het fijn geweest als er een gebruiksaanwijzing bij beeb zou zitten!! Had ik 2 dagen geleden de grootste problemen om R aan de borst te krijgen, nu krijg ik dr er niet meer van af . Ze komt vandaag elke 1.5-2 uur, wat betekend dat ik na elke voeding een uurtje voor mezelf heb en dan weer een kind aan de borst heb. Ze heeft wel degelijk honger, ze geeft alle signalen af en drinkt ook best veel elke keer. Als ik dr niks geef is het brullen. Ze heeft iedere verschoon beurt zware natte plas luiers dus ze krijgt voldoende binnen. Is dit de eerste zogenaamde regeldag? R is nu ruim 8 dagen oud, eigenlijk 9 omdat ze om 3.00 geboren is . Is dit een kwestie van gewoon blijven voeden op verzoek?
Dat kan heel goed ja! Meestal rond het einde van de kraamweek (dag 9-10) kom je voor het eerst in aanraking met de regeldagen. Gewoon aan toe geven en dan was het hier met een dag of 2 weer over
Ik hoop dat het idd weer over gaat want man dit is wel heel intensief! Vraag me ook af of het ermee te maken heeft dat R nu direct uit se borst drinkt ipv gekolfde melk uit een fles ( aanleggen en doordrinken lukte steeds niet, tot 2 dagen geleden). Ik heb melk zat maar misschien dat ze net wat minder drinkt dan ze gewend was?
Oh ja herkenbaar. Het is pittig maar gewoon aan toe geven dan is het het snelst voorbij (bij mij duurde het meestal 1-2 dagen). Ze wil nu groeien groeien groeien dus voor een goed doel Gefeliciteerd nog trouwens!
Als ik idd maar weet dat het erbij hoort vind ik het geen probleem. Maar ja moeders maken zich gelijk zorgen he... Dank je wel!
Ja hoor regeldag Lekker op de bank nestellen met wat te eten en drinken en een boek/serie. Zo kom je die dagen wel door
Het lijkt erop dat onze dochter weer een regeldag heeft? Kan dit zo snel weer? Ze komt sinds gisteravond elke 2 uur. Nacht met amper slaap dus... Ze drinkt gewoon een borst leeg per voeding en heeft zware plas luiers. Ze drinkt dus niet te weing.
Honger honger honger groeien groeien groeien groeien... Ik denk dat je beeb waarschijnlijk naar een maatje groter gaat qua kleding!
Ben benieuwd, ze zit nog in 50 Maar herkenbaar dus? Zou alleen zo lekker zijn als ze dit overdag zou doen... Mama wil ook een beetje slapen!
Ja ga straks weer even liggen idd. Moet wel zeggen dat ik enorm opknap van het zonnetje. Hoop dat R morgen op dr geboortegewicht zit want dan kunnen we naar buiten
Ervaren bv mamas mogen me corrigeren, maar kan het zijn dat ze wel genoeg vocht krijgt maar niet genoeg "voeding". Omdat je zoveel productie hebt krijgt ze misschien veel voormelk en daarom wel genoeg plasluiers, maar misschien niet genoeg achter melk om de honger echt te stillen. Ik zou proberen voor het voeden te kolven dan is de voormelk eraf en je tsr ook minder heftig en daarna haar goed de borst leeg laten drinken als het zo blijft
Ik heb altijd begrepen dat het voor- en achtermelk verhaal niet helemaal opgaat, maar geen idee haha. Het kan ook clusteren zijn? Hier lagen ze bijvoorbeeld standaard de hele avond bij mij en dan wilden ze om de haverklap drinken. Dit was dan zeg maar van 19-23/24. Neerleggen werkte dan niet etc. Duurde tot een maand of 2 ofzo
Mhhhhh.. Voor zo'n kleintje is het echt niet heel gek hoor, zo vaak drinken. Zwaar is het wel natuurlijk. Gelukkig blijft het niet zo! Tegenwoordig is men een beetje aan het terugkomen op het hele voor/achtermelk verhaal. Ook die voormelk is voedzaam.Hetzelfde eigenlijk als melk die er doorzichtig en wat blauwig uitziet. Die is ook voedzaam, al lijkt het wellicht van niet. En ts geeft aan de baby echt de borst leeg drinkt. ALs baby moeite heeft met de tsr, is het beter om de tsr even weg te laten lopen, en dan weer aan te leggen. De productie is nu net op gang, het is beter om baby het te laten regelen. Kolven is echt iets dat je doet als het nodig is qua productie. Want een overproductie stimuleren dat is ook niet de bedoeling
in het begin is het gewoon: sleep-eat-shit-repeat dus het is inderdaad normaal de hele dag bezig te zijn met voeden. 10 voedingen per dag is niet gek. het nauwelijks aan een stuk kunnen slapen breekt je erg op maar het is echt de eerste weken, na 6 weken wordt het vaak beter. en daarna vergeet je het alweer snel gewoon lekker overdag met de baby meeslapen en als dat niet lukt wel gewoon even gaan liggen. Hopelijk mag je snel naar buiten daar knap je inderdaad ook van op
Heel normaal, tot 3 maanden zul je met regelmaat dit soort dagenhebben, gewoon aan toegeven en op het moment dat je denkt dat je het echt niet meer aankan verdwijnt het meestal ook weer. Je moet je voorstellen dat het maagje bij geboorte maar een inhoud had van circa een paar druppels en dat dit met de dagen steeds meer toeneemt en dus ook meer honger met zich meebrengt. Het is een heel natuurlijk proces, wat ik altijd deed was lekker in bed kruipen, huid op huid verwarming aan, leuke films programma's klaarleggen wat te eten theetje en dan kwam ik zo de dagen door en erbij stil staan dat je kindje zo intens geniet om met jou te zijn echt 1 en al verwennerij voor je kleine, mijn meisje is met 11 maanden opeens gestopt met de borst (nursing strike) pff dan mis je opeens dat zo een kleine lekker wegdommelt aan je borst hihi geniet ervan ik weet hoe zwaar het kan zijn maar gewoon aan toegeven je kleine is de leider