Flinke bloeding

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sannie92, Dec 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ja, het blijft vervelend.. Het gaat gewoon tegen al je gedachtes in van wat hoort bij een normale zwangerschap.. Maar ik kan inmiddels ook zeggen dat het soort van went.. Schrik al niet meer van een beetje..

2. Sannie92

Sannie92 Niet meer actief

Ik hoop dat het bij mij ook snel ''went''. Scheelt dat ik geen krampen meer heb, heb alleen als ik af en toe ga zitten, een enorm pijnlijk gevoel in mijn vagina zeg maar. En dat is wel vervelend.

Ik durf ook niet zoveel op internet te kijken erover, want dan maak je jezelf meestal gek met die spooky verhalen. Misschien dat mensen hier met dezelfde ervaring zijn.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Dat heet placenta praevia. Heb het in beide zwangerschappen gehad. Bij de eerste zonder bloedverlies en bij de 2e vanaf 13 weken.
    Hier wel de hele zwangerschap doorgegaan en uiteindelijk te vroeg geboren. Er is een topic over gemaakt deze is nu wel gesloten geloof ik.

4. wiessss

wiessss Fanatiek lid

May 1, 2014
    1,588
    123
    63
    vriendin van me heeft ook eenplacenta gehad die voor de baarmoedermond lag waardoor ze steeds bloedingen had. Heeft bijna de hele zwangerschap in het zkh gelegen , kindje is te vroeg geboren maar hij is nu zo gezond als wat. Sterkte meid.

5. Lasas

Lasas Bekend lid

Aug 20, 2013
    993
    30
    28
    Hier vanaf een week of 9 tot de bevalling bloedingen gehad. Eerst verklaarbaar door placenta die laag lag. Maar bij 24 weken niet meer.
    Ook hier meerdere miskramen gehad en veel angst. Ik moet zeggen dat ik er steeds wat rustiger onder werd, al blijft het echt heel vervelend, helemaal als het zo erge bloeding is.
    Uiteindelijk is ons mannetje met 39+5 geboren, een mooi gezond mannetje.
    Wel veel zh opnames, echos en extra controles en veel rust, niet in bad, geen seks, om niks te triggeren.

6. Sannie92

Maar vanaf 9 weken kunnen ze toch nog niet zeggen of de placenta te laag ligt, deze is nog volledig in ontwikkeling althans dat waren de woorden van de gyn.

Bij mij zou het bloedverlies komen door de poliep op mijn baarmoedermond

7. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ze kunnen wel zeggen dat hij op dit moment laag ligt, dat zeggen ze bij mij ook. Maar of dat ook zo blijft is nog niks van te zeggen. Dus de woorden placenta praevia zijn hier ook nog niet gevallen, dat gaan ze dan bij mij met 30 weken nogmaals bekijken..

8. Sannie92

Oke, voor jou blijft het ook spannend dan, het neemt toch een risico met zich mee laagliggende placenta. Ik hoop echt voor je dat die mooi mee groeit naar boven :D Scheelt weer wat stress haha

ik ben echt benieuwd hoe nu verder, als het met mijn beebje maar allemaal goed blijft gaan. Vandaag het hartje gehoord, wat is dit een bijzonder moment! 168 BPM. We zijn helemaal in love op die kleine kruimel in mijn buik.

9. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ja hoop het ook.. Liever geen keizersnede als het niet nodig is :p Voor de rest gaat het hier goed, ondanks dat ik nog wel (oud) bloed verlies nu al een week.. Vandaag GUO (20-weken echo) gehad en ons kleintje is ook helemaal goedgekeurd :D

Mooi is dat he, zo'n sneltreintje.. Hoop dat alles goed blijft gaan bij je!

10. Sannie92

Haha ik ben ook geboren met de keizersnede, mijn moeder vond dit helemaal niet erg. Mij maakt het nog niet zo uit, als ik deze kruimel maar op de wereld mag brengen.

Wat fijn dat jou wondertje ook helemaal is goed gekeurd. Wat zal dat een opluchting zijn.

Ik hoop ook dat het allemaal goed mag gaan, maar toch heb je altijd in je achterhoofd zitten wat er nog kan gebeuren.

Laatst zei iemand tegen me, mensen denken na een hartje te horen altijd blij te zijn maar je wilt niet weten hoe vaak die er alsnog mee stopt. Diegene weet niet dat ik zwanger ben, maar ik moest wel even slikken.

11. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Klopt dit topic had ik gestart ( ik ben mama-in-love ;) )
    Ik had een complete afsluiting en daardoor in de vroege zwangerschap geen bloedingen gehad. Met 37 weken was het raak maar toen werd ik ook gelijk met de ambulance afgevoerd met loeiende sirenes. Dat is een nadeel van een complete afsluiting. Hij ligt stabieler over de uitgang en daardoor heb je vaak minder bloedingen in het begin van de zwangerschap. Maar als je eenmaal gaat bloeden kan het heel heftig zijn.
    Ik had ook het gevoel alsof mijn vliezen braken.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38

Oh haha! Gefeliciteerd met je zwangerschap! En hoe ligt bij jou de placenta nu? Omdat de kansen verhoogd zijn bij volgende zwangerschappen.

Share This Page