Hoi meiden! Dat we foliumzuur moeten slikken weten we allemaal, maar tot hoeveel weken moet je dit innemen? Ik las ergens tot en met 10 weken, maar hoorde ook van iemand dat je het je hele zwangerschap moet slikken? Tot hoe lang nemen jullie foliumzuur? Groetjes Esmeralda
Ik heb gelezen tussen de 8 en de 10 weken dat je kan stoppen. Ik ben zelf nu 12 weken, en ik ben net gestopt met slikken. Je hebt het foliumzuur alleen de eerste paar weken nodig, daarna is het eigelijk niet meer nodig.
tot 10 weken zwangerschap, daarna kan je overgaan op zwangerschapvitamines, zit ook nog foliumzuur in.
Je hoeft niet te stoppen.. kan je leven lang blijven slikken (schijnt goed voor je hersenen te zijn) maar in mamavitamines zit ook foliumzuur dus dat zou een beetje dubbelop zijn.
Je mag het blijven slikken tot 10 weken maar je mag het inderdaad ook doorslikken. Ik slik gravitamon, daar zit ook 5 mcg foliumzuur in en ben 26 weken zwanger. Je hoeft hiernaast geen foliumzuur meer te slikken (maar het kan opnieuw geen kwaad, je kan geen overdosis foliumzuur krijgen gelukkig )
ik ben na 3 doosjes (90 dgn) overgegaan op gravitamon, daar zit ook foliumzuur bij in,.. dus krijg het nu elke dag nog binnen, t is puur vitamine dus echt kwaad kan het niet...
Hoi hoi! Bedankt voor jullie adviezen! Ik maak het potje gewoon leeg en ga daarna over op een multivitamine voor zwangeren. Groetjes Esmeralda
Ik ben gestopt met 14 weken, maar overweeg toch weer te beginnen met zwangerschapsvitaminen. Ze kunnen geen kwaad, en gevoelsmatig is het beter om het gewoon tot het einde van mijn zwangerschap door te slikken. Vreemd.