Hoi Dames, Hier even een vraagje. Mijn partner en ik zouden eigenlijk in juli/aug er voor gaan, maar we konden onszelf niet tegenhouden. Gister en vandaag eisprong. En jawel, geklust.. Nu ben ik gister pas begonnen met foliumzuur. Is dit erg? Wie heeft hetzelfde gedaan? Want ze waarschuwen altijd al zo.. Graag hoor ik het van jullie!
Het wordt wel aangeraden om folium te slikken, maak je geen zorgen. Mijn zusje heeft 2 gezonde kinderen en zij heeft helemaal geen folium geslikt. Ally
het is niet zo erg, bij mijn eerste zwangerschap ben ik pas begonnen met gravitamon toen ik 5 weken zwanger was of zo. foliumzuur verkleint de kans op open ruggentjes, maar het wil niet zeggen als je geen foliumzuur slikt dat je kindje een open ruggetje krijgt. Als je vanaf nu foliumzuur gaat gebruiken is dat volgens mij prima! groetjes, maaike
ik ben ook pas begonnen met foliumzuur toen ik wist dat ik zwanger was is dus helemaal niet erg staat ook in de bijsluiter van foliumzuur verpakking.. groetjes
Het is niet erg als je pas begint te slikken zodra je weet dat je zwanger bent. Ik heb dit eens gevraagd bij de vk op dit forum. Wilde al meer foliumzuur gaan slikken per dag om de schade in te kunnen halen, maar dat schijnt niet zo te werken
Ben blij dit te lezen! Ik ben zover ik weet nog niet zwanger, maar was het laatst een week vergeten, maar dat hoeft dus geen probleem te zijn! Mooi!
Bovendien is het zo dat als je normaal gezond en gevarieerd eet je van nature al genoeg vitamine B11 (foliumzuur) binnenkrijgt. Maar extra helpt natuurlijk wel. Nog iets, vroeger hadden ze vast nog niet van die pilletjes en wij zijn allemaal toch ook maar geboren
Dit is NIET WAAR! Het is bijna onmogelijk om de voor een zwangere vrouw aanbevolen hoeveelheid foliumzuur met normale voeding binnen te krijgen. Door het slikken van extra foliumzuur, naast je gewone, zo gezond mogelijke voeding, verklein je de kans op een open ruggetje met 65%! Wij zijn er gekomen, ja, maar ook andere kindjes met een open ruggetje, die misschien zelfs zijn gestorven of anders hun hele leven gehandicapt zijn. Dus als je per ongeluk te laat begint met foliumzuur (wat kan gebeuren), WEL gewoon gaan slikken zodra je weet dat je het moet slikken, of je nu al zwanger bent of het wilt worden. Alle beetjes helpen! Hier is onderzoek naar gedaan.
Inmiddels zijn we al 2 jaar onderweg voor een beebje en slik ik eerlijk gezegt het laatste jaar al geen foliumzuur meer. Werd een beetje pil moe zeg maar. Ik ga vandaag weer beginnen (zegt ze vol goede moed) heb over een week weer IUI dus kan geen kwaad.
ik slik puur mama... daar zitten alle benodigde vitamine mineralen en foliumzuren in die je per dag nodig heb voor jezelf en je beebje
hallo ik heb in mijn eerste zwangerschap ook foliumzuur gelikt( vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was) het is trouwens wel zo dat je genoeg foliumzuur binnen krijgt als je verschillende groentes eet die B12 bevatten, zoals Brocolie, alleen als je brocolie of welk andere groenten ook die vit B12 bevatten vaker eet dat 2 keer per week dan neemt je lichaam het niet meer op en da pies je het gewoon weer uit.. liefs dionne
B12 is geen foliumzuur hoor, da's B11! B11 sla je volgens mij op in je bloed! Ik slik B11 en B12, omdat ik een B12 tekort gehad heb.