Foliumzuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mam1, 17 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1

mam1 Lid

9 mrt 2010
    9
    0
    0
    Lieve dames,

Ik zit met een vraagje. Ik was vandaag bij de huisarts. ik ben 5 weken en 4 dagen zwanger. ik vertelde hem dat ik Centrum materna innam voor de foliumzuur. maar hij vertelde mij dat daar 0,4 mg inzat. en dat ik 0,5 mg moest nemen. dus vroeg ik of ik nog meer moest nemen. hij zei ja. ik heb nu een pakje foliumzuur gekocht van Evasin. daar staat ook 0,4 mg op. Moet ik nu die van Centrum innemen en die van Evasin of mag ik maar 1 van de twee nemen. volgens hem kon ik beide innemen.. maar ben bang dat het niet goed is.

groetjes,

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoi,

Volgens mij is 0,4 standaard. Had hij een reden dat je 0,5 moet slikken? Heb je een voorgeschiedenis of iets?

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Volgens mij hebben ze bij de drogist alleen maar de 0,4mg.
    Ik moest ook bijna 5mg gaan slikken omdat open ruggetje bij ons in de familie voorkwam, maar omdat het bij mn oma was zit er een generatie tussen en hoefde het toch uit eindelijk niet.
    Je kunt het ook bij je apotheek vragen of hun 0,5mg hebben.
    Waar te koop?

4. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoi mam 1,

Ik weet niet of je beide in kunt nemen, maar ik heb Davitamon Compleet Mama en daar zit ook 0,4 mg Foliumzuur in. Ik ga er dan van uit dat dat voldoende is. Is afgestemd op de zwangere vrouw.
    Ook zit daar extra vitamine D in die ook extra nodig is tijdens de zwangerschap. Als ik jou was zou ik die van van Davitamon kopen en dan weet je zeker dat je voldoende vitamine's binnen krijgt.
    Hopelijk krijg je nog meer adviezen en kom je er uit!

Groetjes Claire

5. mam1

mam1 Lid

9 mrt 2010
    9
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik het gewoon bij Centrum materna houd want daar zit die 0,4 mg gewoon in.

heb over 2.5 week afspraak bij de verloskundige en dan vraag ik het nog een keer.

6. mam1

mam1 Lid

9 mrt 2010
    9
    0
    0
    nog vergeten! ik heb geen open ruggetjes in de familie en ook ik ben altijd gezond geweest gelukkig,

7. Lycke

Lycke Lid

30 jul 2009
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mam1,

Is die Centrum materna speciaal voor zwangere vrouwen?
    Anders kan je beter even kijken of er vitamine A in zit, want dat mag je niet zoveel hebben.
    Verder zitten in alle vitamines voor zwangere vrouwen 400 mg foliumzuur. Dit is ook de aanbevolen hoeveelheid.
    Als je de Centrum materna blijft gebruiken, kan je dus beter even kijken naar de aanwezigheid van vitamine A kijken. Anders kan je beter een speciaal voedingssuplement gebruiken voor zwangere vrouwen.

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    toen mijn partner en ik besloten om te kijken of we zwanger konden worden,ben ik met de pil gestopt,en daarna ben ik met alleen foliumzuur begonnen,gewoon huismerk van de drogist.
    toen ik eenmaal zwanger bleek te zijn:D ben ik davitamon mama plus visolie gaan slikken,en de foliumzuur ben ik mee gestopt.
    ik kreeg te horen dat hierin de juiste dingen zitten die je als zwangere zonder verdere gezondheids achtergronden nodig hebt.

9. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Het maakt niet uit of je foliumzuur 0,4mg of foliumzuur 0,5 mg slikt. Alleen bij verhoogd risico is de aanbevolen dosering foliumzuur 5mg.

Deel Deze Pagina