Fotograaf bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Channie, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wij wonen in arnhem.

2. Zomersproetjes

Zomersproetjes Niet meer actief

Daar zit nogal verschil in. Je kan hele goede apparatuur hebben, maar als diegene niets van diafragma, ISO en sluiterstijden afweet en geen ervaring heeft, dan heb je helemaal niet zo'n dure camera nodig. Dan maak je waarschijnlijk alleen maar minder mooie plaatjes. In zo'n geval kan je het beste een hybride camera aanschaffen. Dan schiet je dezelfde plaatjes voor veel minder geld. ;)

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Wat ik wel fijn vond is dat bij onze fotograaf alle foto's op 2 geheugenkaartjes waren opgeslagen. Geeft toch een veilig gevoel.

Owja...als je een gesprek met de fotograaf hebt, bespreek dan ook wie er voor hem/haar invalt bij overmacht.
    Je zal niet de eerste zijn die zonder fotograaf komt te zitten !

4. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
  5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Wij hadden Carla Kraan (kun je vinden via Google): mooie foto's, fijne fotografe en relatief goedkoop (volgens mij een euro of 400 of zo.

We kregen alle foto's digitaal, dus we kunnen er alles mee doen wat we willen. Ze maakt ook albums e.d..

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

nou idd ik een goede camera betekend niet auto goede plaatjes.. als het zonnetjes vol op schijnt zul je moeten inflitsen nou dat is ook niet zo makkelijk etc etc etc etc

7. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    wij hebben 1500 euro betaal en dan hadden wij een dvd met enorm veel fotos, (300?) een mooi album + 2 ouder albums en de fotograaf van 10 uur smorgens tot 4 of 5 uur smiddags.(hadden wel veel reistijd)

8. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Heb het al voorbij zien komen, maar zal die van ons ook ff noemen. Wij wilden ook niet al te veel geld uitgeven, en €1000,- voor een fotograaf vonden we toch echt te veel. Een tante van m'n echtgenoot is een amateurfotograaf (incl. paparazzi-lens) en zij had al eens eerder een bruidsreportage gemaakt. Zijn echt super mooie foto's geworden. En we hebben haar €50,- en een bos bloemen gegeven, en daar was ze super blij mee. Het boek heb ik zelf gemaakt via internet en heeft me €80,- gekost.

9. princess25

princess25 Niet meer actief

John Hunt
    Deze hadden wij. Hij is echt enorm betaalbaar en gaat ook echt lang mee.
    Hij is zelfs op het feest gebleven,ideaal.

Je betaalt onder de 1000 euro voor echt een hele dag! Hij levert de foto's direct dezelfde dag en daarna krijgt je de foto's nog netjes bijgewerkt.

10. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Dit is de website van een vriend van mij:
    Uw mooiste momenten vastgelegd voor u - Home

Hij is fotograaf en net voor zichzelf begonnen. Misschien kun je eens bij hem vragen? Het ligt er natuurlijk wel aan waar je trouwt, hij zit in Delft.

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik heb geen suggesties ;)
    (onze fotografe was niet bepaald low budget)

Maar ik wil even reageren op veel reacties hier. Ik zie namelijk veel bedragen langskomen van (rond de) 1000 euro; dat is nou niet wat je low budget kunt noemen he :)

12. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Fotografie is maatwerk. Dat iemand nou 1000 euro betaald voor wat diegene wil...wil niet zeggen dat TS ook 1000 kwijt zou zijn.
    Is maar net hoelang je de fotograaf wil en welke extra's je neemt.
    En...het kan vele male duurder. Ik vind mijn fotograaf voor wat je krijgt low budget.

13. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    @TS: Ik heb je een PBtje gestuurd :)

14. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
  15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Wachtende: Daar heb je helemaal gelijk in :)
    Ik wilde er alleen mee zeggen dat bij zulke bedragen gesuggereerd kan worden dat als je echt low budget wilt (TS gaf aan dat de hele bruiloft nog niet eens 1000,- was ;)) dat een fotograaf met zulke tarieven (voor bijv. een hele dag) niet in die categorie thuis hoort.
    Natuurlijk zou je dan kunnen zeggen "ik wil alleen maar een reportage van 2 uur, meer niet", maar als je daar dan alsnog 300 euro aan kwijt bent is dat nog steeds niet bepaald low budget, omdat je er "alleen maar" een reportage voor hebt.

TS gaf aan zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk te willen; dat is en blijft een lastige wens, maar zeker niet onmogelijk :) (en 1000,- noem ik persoonlijk niet zo weinig mogelijk, helemaal niet als je bekijkt dat de complete bruiloft misschien rond dat bedrag ligt)

16. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Tja er stond geen prijsindicatie bij. Of heb ik zo scheel gekeken?
    Wat voor de ene low budget is...is het niet voor de ander.
    dus zul je verschillende reacties krijgen.
    Ik vond het niet duur voor wat hij allemaal gedaan heeft.
    - planning dag maken
    - de hele dag foto's gemaakt
    - fotoreportage
    - vervoer gasten naar fotolocatie (de hulpmensen)
    - nakijken en evt bewerken van alle foto's
    - alle foto's en 3 verschillende kleuren gekregen
    - Helpen de dag soepel te laten verlopen (wie moet waar zijn)
    - op de avondlocatie al foto's op een dia voorstelling gezet voor degene die niet bij de reportage waren
    - alle foto's op dvd (geen gedoe met nabestellen etc), en een extra dvd als veiligheid (in totaal waren het 4 dvd's)
    - fotolocaties voor ons uitgezocht

als je dan kijkt hoeveel tijd er in zit. Vooraf 2 keer een gesprek gehad. De hele dag op de bruiloft en dan het nabewerken. Als je dan ook nog eens de materiaalkosten doorberekend. Is 1000 euro helemaal niet zo gek.

Vaak heb je bij de goedkopere fotograven dat je voor elke foto die je wilt hebben nog even extra mag betalen. Lijkt goedkoop maar i shet uiteindelijk niet.
    Of je krijgt niet alle foto's...of er zit een watermerk op...of andere ongein. Niet om kunnen gaan met de belichting in een ruimte, niet aan kunnen passen aan weersomstandigheden.

Ik zou heel voorzichtig zijn met de absurd lage prijzen. Zit meestal wat achter. Gekke voorwaarden, slechte apparatuur, geen ervaring, geen kennis&kunde en ga zo maar door.
    Er staat dat ze professionele foto's wil...tja en die krijg je normaal gesproken niet voor 200 euro.

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Wachtende: Idd, als je kijkt naar wat jullie ervoor gekregen hebben is het helemaal geen gek bedrag :)
    Het ging mij er meer om dat een bedrag van 1000,- over het algemeen niet onder low budget valt :)
    Misschien wel als je een bruiloft van 15.000,- hebt, maar niet als je complete bruiloft rond de 1000,- ligt.. ;)

18. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    wij hadden ook een low budget bruiloft, maar ik had diverse verhalen gezien en fotos gezien van low budget fotograven, ik trouw maar 1 keer en dan moeten de fotos gewoon goed zijn, eerst had ik alleen trouwreportage willen hebben en geen album, maar aangezien ik nog steeds aan het geboorte album moet beginnen (3,5jr geleden) had ik zoeist van, nou dan ook maar een album met fotos, zijn we in 1 keer klaar.
    en daarbij ik kende deze man en voelde me op mijn gemak erbij.

mijn buurmeisje had iemand voor 250 euro, maar de nabewerking vond ik pers slecht.

19. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Nogmaals, ik wist nog niet dat haar hele bruiloft maar 1000 euro kost. Dat is ook meer uitzondering dan regel. dus zo gek vind ik de reacties niet.:p

Ja je neemt een groot risico met low budget.
    pff... ik heb de volgende dingen al meegemaakt in mijn omgeving:
    - fotograaf kwam niet opdagen
    - fotograaf ziek, geen vervanger
    - fotograaf is geheugenkaartje kwijtgeraak
    - onscherpe foto's
    - totaal niet gelet op houding van de personen
    - lelijke compositie
    - niet gekleed zoals het hoort
    - veel ellende met nabestellen
    - op alle foto's watermerk
    - niet leveren van de foto's
    - slechte belichting
    en ga zo maar door. Daarom is goed onderzoek naar de fotograaf heel belangrijk.

20. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik snap dat het een beetje verwarring geeft. Ik zal het even uitleggen, al snapt Kristel86 het al eigenlijk helemaal haha.

Wij zijn verloofd in 2007, een bruiloft zat er toen niet in omdat onze dochter ernstig ziek werd en 2 maanden in het ziekenhuis heeft gelegen. Na die periode wouden we eerst zien hoe alles met haar verliep. Toen kindje nr 2 gekregen in 2010. Toen zouden we 10-09-2011 echt gaan trouwen maar kregen we zoveel tegenslagen dat dat dus niet ging.

Nu hebben wij super lieve vrienden die weten hoe graag wij willen trouwen maar ook weten dat wij niet zoveel te besteden hebben. Hun doen erg veel voor ons waardoor we toch een mooie bruiloft voor weinig hebben.

Mijn jurk + sieraden: 0,- gekregen van een vriend ( hij heeft heel veel bruidsjurken)
    Pak vriend: +- 150,-
    Kleding kids: +- 130,-
    Ringen: 105,- (aanbieding lucardi)
    Bruidsboeket + corsages: +- 50,- ( maakt de vriendengroep)
    Buffet en drank: +-400,- ( regelen wij en vriendengroep)
    Bruidstaart: +- 70,- ( thuisbakster)

Nu heb ik een hoop al benoemd, waardoor jullie kunnen zien waarom het zo goedkoop is. Wij zijn onze vrienden ook eeuwig dankbaar voor wat ze allemaal voor ons doen.

Deel Deze Pagina