Bijna 38 weken zwanger en schimmelinfectie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Music Mama, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Hallo meiden,
    Even een vraag aan de dames hier die ook wel eens een vaginale schimmelinfectie hebben gehad.
    Ik had vorige week blaasontsteking en heb daarvoor een antibiotica kuur gehad van 5 dagen.. er stond bij de bijwerkingen 'vaginale schimmelinfectie' dat zinde me al niets want ik ben erg gevoelig voor schimmelinfecties..

Nou jullie raden het al.. sinds afgelopen donderdag heb ik er last van.. ik heb nu een zalf van canesten gyno.. die smeer ik sinds afgelopen donderdag 2x per dag maar de jeuk wordt niet echt minder..
    Aangezien ik.al bijna 38 weken zwanger ben en de uitgerekende datum steeds dichterbij komt wil ik gewokn dat die schimmel weg gaat! Ik lees overal dat kindjes spruw kunnen krijgen als ze geboren worden en je een schimmelinfectie hebt en dat wil ik natuurlijk niet..

Wat denken jullie? Moet ik de canesten gyno nog even tijd gunnen? Of zal ik weer naar de verloskundige en vragen om wat anders? Of heeft iemand misschien tips of een andere manier om van de schimmel af te komen?

Ik heb ook nog eens een aambei die erg jeukt en spataderen op mijn vagina (schaamlippen) met andere woorden.. echt geen pretje :(

2. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ik zou morgen de HA even bellen voor een kuurtje. Hier ook al hele zwangerschap last van schimmelinfecties, met steeds een tablet kuurtje is het zo weg, helaas bij mij wel weer steeds terug kerend maar ik zou in jou geval zeker nog een kuurtje doen, was hier steeds 3 dagen en dat scheeld echt!

3. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Dank voor je reactie.
    Ik ga morgen dan toch maar ffies bellen..
    Mag ik vragen wat voor kuurtje jij gebruikte?

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    na een antibiotica krijg ik altijd een kuurtje met zalf en tabletten die je oraal in moet nemen.
    weet niet of die tabletten mogen als je zwanger bent maar dat moet je de ha idd even vragen welke kuur je kan krijgen.
    bij mij is het iig nooit genoeg om na een ab alleen de buitenkant te behandelen

5. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik had aan het einde van mijn eerste zwangerschap ook een schimmelinfectie die niet over ging met zalf. Uiteindelijk bevallen terwijl het nog niet over was. Maar mn dochter heeft gelukkig geen spruw gekregen.
    Na de bevalling waren de klachten weg en heb ik het niet meer terug gekregen.

6. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Dank voor je reactie jenala

Ik heb de huisarts gebeld.. heb een daktarin 1200 ei (capsule) gekregen die moest ik inbrengen.. en een daktarion zalf voor de buitenkant.. wat denk je? Ik had 22.00 uur gister dat ei ingebracht en de zalf gesmeerd.. werd ik 23.00 uur wakker met onwijze jeuk en branden dat het deed! Ik heb 0.30 uur de huisartsenpost gebeld die mevrouw rade aan om me onder de douche te wassen en de volgende dag te bellen met me eigen huisarts.. dat heb ik gedaan.. gelukkig viel ik uiteindelijk om 2 uur in slaap..
    Vandaag de dokter gebeld.. ik heb de hele dag geen klachten dus hij zei laat het maar even rusten en als je klachten krijgt bel je maar weer... pfff ik blijf bezig zo.. maar ik ben dus allergisch voor daktarin

7. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Huis tuin en keukenmiddeltje wat men vroeger gebruikte was gewoon yoghurt. Flink opvoeren van de zuurtegraad. Ik heb heel lang last gehad van schimmelinfecties. Ben toen begonnen met probiotica. Nu zelfs tijdens de zwangerschap nergens last van. Verder luchtig slapen, je vg alleen wassen met water en vooral geen gekke dingen doen. Ik hoop dat het snel voorbij is!

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Dat is een normale reactie van de gynodaktarin. Ik krijg altijd 3 eitjes.
    De eerste nacht ga ik japot door het branden en jeuk.
    De 2de nacht is het al wat minder
    Dat is de aanval tegen de schimmels en die reageren er heftig op ja.
    Wat ook echt helpt is bij de kruidvat de miconazol creme kopen ligt bij de voetenspullen.
    2 a 3 x per dag aanbrengen

9. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Die 3 eitjes werken goed. Ik heb het ook een aantal keer gehad bij mijn zwangerschap. Altijd wel via de huisarts geregeld omdat je niet alles mag hebben. Zalf werkte bij mij nooit goed.

10. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Ik had dus maar 1 ei... en die reactie die ik had was echt niet goed hoor!

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Het gaat altijd ontiegelijk jeuken en branden echt waar.
    Dan is het dus al een vergevorderde schimmelinfectie geweest.
    Daarom werkte de canesten ook niet goed.

12. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

4 jun 2012
    1.440
    0
    36
    Geloof me nou.. dit was niet normaal :) anders had de arts van de huisartsenpost ook niet aangeraden om me te wassen en stond er in de gebruiksaanwijzing niet dat hevig brandig gevoel en enorme jeuk een bijwerking kan zijn... ik ga heus niet zomaar de huisartsnpost bellen midden in de nacht!

Maar goed.. het gaat nu goed dus laat het rusten..
    . Hopelijk beval ik snel en heb ik helemaal geen last meer

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Relax maar hoor.
    Ik geef je gewoon mijn ervaring en die heb ik altijd zo erg.
    Tegen mij werd gezegd da het gewoon een normale reactie is.

14. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb precies dezelfde bijwerking ook gehad bij de kuur van 3 eitjes. Dat was heel erg naar. De volgende dag terug naar de huisarts, en hij vertelde dat dit vaker voorkomt. Vaak ben je dan niet allergisch voor de stof zelf (daktarin), maar voor de hulpstoffen in de capsule. Het advies was inderdaad om te stoppen met de 3-daagse kuur en te spoelen, om zo de allergische reactie zo vroeg mogelijk te stoppen.

Ik kreeg toen een andere kuur voorgeschreven: 2 weken lang een zalf-emulsie die ik moest inbrengen met een staafje. Dat was onhandiger (en duurde langer), maar dat ging prima.

Deze zwangerschap had ik weer een schimmelinfectie. Toen schreef de huisarts een ander eitje voor, dat maar 1x moet. Ik was bang dat ik weer dezelfde bijwerking zou krijgen als met 3 eitjes, maar dit keer had ik nergens last van! Dit was een ander merk, en net een ander eitje, dus blijkbaar had ik hier geen last van de hulpstoffen.

15. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik heb het meteen in het begin gehad, daardoor wist ik heel snel dat ik zwanger was. Ook inderdaad met die eitjes, ik zou met deze termijn niet meer zelf met huis-tuin-keuken middeltjes gaan rommelen maar echt iets op recept via je huisarts vragen. Succes!

16. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Als je zwanger bent mag je die inbreng staafjes niet gebruiken

Off topic: hoe is het verder :D

17. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Jawel, alleen het advies is om het minder diep in te brengen.

18. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier niet ;)

Deel Deze Pagina