(Fulltime) Kolven en trots!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Kristel86, Sep 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Even kijken of het lukt...foto van Sem :D

2. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    En nog eentje :D

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    De laatste dan...met James onze hond :D

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    #24 Kristel86, Sep 16, 2009
    Last edited: Sep 16, 2009
    Wat een mooie foto's van Sem! Echt een mooi mannetje is het :D

Wat jij beschrijft over hoe de nacht is gegaan bij jou, zo gaat t hier ook regelmatig ;) Dan slaap ik net een uurtje en dan komt Yentle soms al, ja dan ga ik niet kolven en denk ik 'ik kolf wel over 4 uurtjes als ze dan weer wakker is' en dan zul je net zien dat ze dan 5/6 uur doorslaapt :p
    Maarja, overdag of 's avonds probeer ik het dan weer in te halen :)

Het ging verbazend goed met de prikjes bij Yentle! Ze was heel relaxed en toen de eerste prik kwam kreeg ze alleen wat grotere ogen. Maar toen de tweede prik kwam ging ze toch wel heel hard huilen :( Ik kreeg er echt tranen van in mn ogen, zo zielig! Gelukkig was het huilen maar 1 minuutje want toen ze tegen me aan lag was t alweer over :D
    En nu ligt ze weer lekker te slapen, dus tot nu toe gaat t goed. Hoop niet dat ze er vanavond of morgen nog last van gaat krijgen.

Met t kolven gaat t nu iets beter vandaag, al heb ik net pas voor de 3e gekolfd sinds ik wakker ben, maar ik heb wel al een dagopbrengst van 475cc met 3x kolven, dus dat gaat goed :D

5. forever

forever Nieuw lid

Dec 22, 2008
    3
    0
    0
    docente
    amsterdam
    @kristel: ik wil doorgaan met kolven zolang ik kan.
    Gelukkig heb ik de magische 6maanden gehaald.nu op weg naar 9 maanden gezien ik tot 9maanden kolfrecht heb.
    Ik kolf per dag 5 a 6 keer. De productie is ongeveer 150,165 per keer
    Als mijn productie terugloopt ga ik wel vaker kolven vooral in het weekend
    @ilseroc: mooie fotos

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Rustig hier :(

@forever: Echt goed zeg! Na de 9 maanden wil je ermee stoppen dan? Of kan je met je werkgever regelen dat je alsnog wat tijd kunt opnemen om tijdens je werk te kolven?

@All: Wij gaan nu zwemmen met Yentle, voor t eerst... Vind het heel spannend :D

7. forever

forever Nieuw lid

Dec 22, 2008
    3
    0
    0
    docente
    amsterdam
    Ja inderdaad rustig hier
    @kristel: ik werk in het onderwijs dus het zal niet gaan.zelfs nu is het elke keer geregel met alles maar ik zal dan gedeeltelijk stoppen met kolven
    Hoe is het zwemmen gegaan?

8. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Was het zwemmen leuk Kristel? Wij mogen na 23 september want dan krijgt Sem zijn prikjes...hoe heeft Yentle gereageerd op de prikjes verder, nog last er van gehad?

Net met Sem in de buikdrager wezen wandelen, ik moest de hond uitlaten en Jamie is aan het werk en ik vind het altijd zo'n gedoe met kinderwagen en hond lopen dus lekker met de buikdrager, was voor het eerst dat ik dat deed en Sem vond het prachtig :D

Vannacht een beroerde nacht gehad :( Sem kwam om half 2, 4 uur, half 7...dus ik was gebroken vanmorgen.
    Gelukkig liet Jamie me lekker even slapen zodat ik toch mijn uurtjes kon maken, werd pas om 11 uur wakker!
    Ben toch wel blij met het kolven zodat Jamie de fles kan geven hihi

De melkproductie is op zich wel weer op peil, moet alleen zorgen dat ik optijd kolf, soms "vergeet" ik het gewoon omdat mijn borsten dan nog niet vol aan voelen maar moet dan eigenlijk wel gewoon kolven dus ik ga er echt rekening mee houden dat ik om de paar uur de melkkoe uithang :D

Wat gebruiken jullie eigenlijk voor anticonceptie? Ik heb vandaag de pil cerazette gehaald bij de apotheek, deze mag gebruikt worden in combinatie met borstvoeding dus ideaal want ik wilde niet een spiraaltje omdat deze pijnlijk is om te plaatsen, het duurt een tijdje voordat je lichaam hem heeft geaccepteerd en ik wil hem niet 5 jaar laten zitten omdat de kans zeer groot is dat we al eerder dan 5 jaar willen beginnen aan een tweede.
    Natuurlijk kan je hem er eerder uit laten halen maar vind dat wel weer zonde omdat zo'n spiraaltje toch 130 euro kost...

Nou, ik ga even snel de was ophangen, Sem slaapt dus ik neem mijn kans waar ;)

groetjes Ilse

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    @Forever: Wat jammer dat je dan vanwege je werk zou moeten stoppen.. Maar wel goed dat je dan in ieder geval nog 's ochtends en 's avonds borstvoeding wil blijven geven!

@Ilse: Geweldig he, om met zo'n kleintje lekker in de buikdrager rond te lopen :D Wat voor een heb je?
    Ik neem Yentle ook altijd in de buikdrager mee als ik de hond ga uitlaten, het is zo makkelijk en ze vindt het altijd hartstikke fijn erin :)

Pff, idd een vermoeide nacht zeg.. Heeft Sem het vandaag wel beter gedaan of kwam hij nog steeds vaak voor een voeding?

Ik vergeet t kolven soms ook nog wel hoor ;) Ik weet niet hoe jij t precies doet, maar wij houden een boekje bij waarin we precies schrijven hoe laat en hoeveel Yentle drinkt en hoe laat en hoeveel ik kolf elke keer. Z kan ik precies zien wanneer de laatste keer is geweest en dan bekijk ik al voor mezelf wanneer ik weer moet kolven. Op die manier werkt t bijna altijd wel, maar heel soms vergeet ik t dan nog steeds wel als ik heel druk ben bijv.
    Straks als mn man weer gaat werken (maandag; en dan oet ik zelf alle voedingen weer doen :p) ga ik gewoon elke keer kolven nadat Yentle de fles gehad heeft.

Anticonceptie? Hmm, ik denk eigenlijk dat ik daar niet aan ga beginnen ;) Het was eerst de bedoeling dat we 3 á 4 jaar zouden wachten met een tweede kindje, maar het kriebelt nu alweer heel erg eigenlijk. Echt erg!
    Maargoed, ik denk dat we binnen een jaar alweer voor een tweede willen gaan (als het lichamelijk mag, ik zit op t moment namelijk met een baarmoederverzakking door de zware bevalling)
    en ik vind het maar niks om voor zo'n korte periode aan de pil te gaan oid.

Ik ga nu even eten! (wij eten meestal vrij laat ;))

Hopelijk heb je vannacht een betere nacht :)

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    kristel ik wil even kwijt hoe super knap ik het van je vind om te relacteren of bij jou liever lacteren gezegt.
    En verder dikkr respect hoor voor iedereen.
    Ik kolf tussendoor wel eens zodat vriendlief kan geven.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,067
    3,861
    113
    Ik wou even zeggen dat ik het super vind dat jullie fulltime kolven.
    Mijn dochtertje bleek reflux te hebben en spuugde meer melk uit dan dat ze binnenhield. Alleen verdikken met nutriton hielp goed. Er staat wel op dat pak 'makkelijk bij borstvoeding', maar dat was het totaal niet. Als ik dat papje (lees behangplaksel) aan haar gaf voor en na een voeding, spuugde ze dat al uit, voor ze ging slikken.
    Ik heb van 6 weken tot 3 maanden fulltime gekolfd en vond het erg veel werk. Op het laatst had ik het idee dat ik alleen nog maar aan het voeden was de hele dag en ben ik ermee gestopt. Dus een dikke pluim voor alle fulltime kolvers, het is niet niets!
    Gelukkig houd mijn zoontje alles wel goed binnen en die geef ik nog gewoon borstvoeding.

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Zoo, wat gaat t hard hier, ik kan het bijna niet meer bijhouden :p :D

Nee, ben zelf best druk geweest de laatste dagen en voelde me ook absoluut niet lekker, elke dag voelde ik me beroerder.. Maarja, toen ging er een lampje branden en dacht ik eraan dat ik al 3 weken te laat was met een B12-injectie halen bij de HA (ik heb chronisch B12-tekort).. De tijd gaat zó snel met zo'n kleintje en ja, dan is t logisch dat je eens wat vergeet :)

Wel leuk trouwens om misschien te melden: Gister lag ik op de bank met Yentle, ze lag op mn buik. Op een gegeven moment werd ze wakker, gleed zo naar beneden en ging op zoek naar mn borsten! Dus ik keek al op van 'huh, wat doet zij nou?!', deed voor de gein mn top even omlaag en hop, daar ging ze hoor, helemaal uit zichzelf! Dat heeft ze echt nog nooit gedaan, normaal moest ik altijd heel moeilijk doen om haar goed aan te leggen en nu doet ze t gewoon zelf! :$
    Helaas voor haar had ik net gekolfd, dus na 30x flink zuigen werd ze boos dat er niks uit kwam :p

Hoe gaat t hier met iedereen?

Ik ga nu gauw weer, ben kapot, moet nog even kolven en dan gauw mn bedje opzoeken!

p.s. Bedankt voor de complimenten :D Vind ik heel leuk om te lezen!! Al moet ik zeggen dat het voor mij eigenlijk niet meer dan normaal is dat ik zoveel kolf op een dag.. Het gaat hier iig sneller dan dat ik Yentle aan de borst laat drinken, want als ik t aan haar overlaat hangt ze zo een uur aan mn borsten en dan zit ze nog niet vol, dus moet ik daarna alsnog nakolven (ze krijgt niet alles eruit, heeft ze de techniek niet voor) en haar een fles geven ;)

13. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Hier ook een moeder die al vanaf week 8 fulltime kolft. Dat is nu dus ruim 10 weken. Het gaat hier allemaal prima met kolven...dat was voorheen wel anders helaas. Maar ben er super trots op dat ik mijn zoon toch nog steeds borstvoeding mee kan geven. Sinds gisteren krijgt hij nu ook een fles afgekolfde melk met rijstebloem en zijn we begonnen met een fruithapje te laten proeven...hij vond het heerlijk en trok steeds het lepeltje naar zich toe.

Ik ga door met kolven zolang het kan, maar moet zeggen dat het wel vermoeiend is hoor. Dus dikke pluim ook aan de andere mama's die fulltime kolven.

Groeten
    Jille

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Het is heel stil hier de laatste tijd.. Jammer!!

Maar ik wil toch even een update doen hier; Na 9 weken fulltime gekolfd te hebben ben ik helaas toch gestopt. Niet vanwege het kolven, maar vanwege dat Yentle koemelkallergie en een allergie voor varkensvlees heeft en ik me dus aan een strikt dieet zou moeten houden.
    Dit heb ik gedaan, maar ik voelde me er totaal niet lekker bij en was constant bang om per ongeluk toch iets verkeerds binnen te krijgen en Yentle dus weer last zou krijgen.
    Kortom, ik was zo gestressed als wat!

Yentle krijgt nu speciale dieetvoeding via de apotheek en het gaat hartstikke goed met haar en ik voel me er zelf ook beter bij dat ik gestopt ben. Ik zit lekker in mn vel, Yentle zit lekker in haar vel, kortom, het echte genieten is nu eindelijk écht begonnen :D

Iedereen die fulltime kolft; ik weet hoe zwaar het is, helemaal als je productie niet super is zoals bij mij het geval was, maar ik weet ook hoeveel je ervoor terug krijgt!
    Petje af voor jullie allemaal en hopelijk kunnen jullie nog lang blijven genieten van het feit dat jullie kindjes groeien op jullie eigen melk :D

15. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

ik ben nog maar pas gestart met fulltime kolven, en heb dus ook nog geen idee hoelang ik het ga volhouden, omdat het nog wat zoeken is he.
    Mijn zoontje is ondertussen 3,5 week oud, en begon na anderhalve week moeite te krijgen aan de borst. Ik was oververmoeid, waardoor mijn toeschietreflex te wensen overliet en hij dus kwaad werd aan de borst, en bovendien vroeg hij bijna continu om eten. Dit hield in dat hij meer dan een uur aan mijn borst kon liggen, maar hij dronk nooit door. En hij leek maar nooit genoeg te hebben, dus ben toen op aanraden van de kraamverpleegkundige gestart met flesjes KV bij te geven.
    Na een consult bij de lactatiekundige hoorde ik dat mijn borsten in aanleg waarschijnlijk te weinig melkklieren bevatten. Hierdoor kunnen ze per voeding niet produceren wat mijn zoontje nodig heeft, en daardoor komt hij zo vaak. Anderzijds hebben we een uur geoefend met aanleggen en drinken, maar moest ze constateren dat hij slechts 10 cc effectief gedronken had (moet er 120 uithalen!!!).
    Enige optie was nu nog fulltime kolven volgens schema om de 3u, en dit aanvullen met KV zolang mijn productie nog niet op peil is.
    Momenteel kolf ik gemiddeld 70 cc per keer (dubbelzijdig kolven gedurende 15 minuten met electrische kolf). Hij heeft dus wel nog steeds bijvoeding nodig, en 's nachts krijgt hij 1x volledige KV die mijn vriend hem dan geeft.

Ik vind het best wel inperkend voor je bewegingsvrijheid, want eerst moet je kolven, dan moet kijken wanneer hij honger heeft (is niet per sé vlak na het kolven he!) en als zijn flesje moedermelk uit is, moet ik nog een flesje KV maken. Er blijft dius niet veel tijd over om eens ergens met hem naartoe te gaan of zo. Nuja, waarschijnlijk overdrijf ik nu, en zal de tijd wel uitwijzen hoe ik dit toch kan inplannen.
    Maar wil graag hier de tips meelezen van de andere mama's die het al superlang volhouden, waarvoor mijn bewondering!

Liefs,
    Sunnyke

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hoi Sunnyke :)

Ik kolf dan zelf niet meer (zie bericht hierboven ;)) maar ik kan je misschien als tip meegeven om de afgekolfde melk gewoon in de koelkast te zetten voorzien van een sticker met de datum en tijd wanneer het gekolfd is en dan eventueel melk van 2 kolfbeurten samendoen zodat je 1 volledige voeding heb.
    Zo hoef je niet eerst BV te geven en daarna nog een keer KV.

Zo deden wij het ook en als ik zag dat ik dus te weinig in de koelkast had staan voor een volledige voeding, dan liet ik het gewoon staan en dan kreeg ze dus een volle fles KV.

Zo heb je toch net even wat meer tijd over voor jezelf!

17. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

die tip van de koelkast die pas ik ondertussen al toe ja:)
    Mijn probleem is nu dat ik nooit echt weet hoeveel hij gaat willen eten. Ik geef hem nu 120 ml moedermelk, maar soms lijkt hij daar niet genoeg mee te hebben... Van de lactatiekundige in het ziekenhuis mocht ik normaal maar 100 ml geven!!!
    Nochtans dacht ik dat er op moedermelk geen maximumhoeveelheid staat, omdat hij er zich toch niet in kan overeten, ofwel?

In ieder geval, vanmorgen ben ik toch weer behoorlijk op hoor. Hij kwam vannacht om 3u, dan om 6u en om 9u had hij weeral honger... Ik vind het dan niet simpel om te weten hoeveel ik dan best in zijn flesje doe, omdat ik het zonde vind als ik een deel achteraf moet weggooien wat hij niet opgedronken heeft, maar anderzijds heb ik ook geen zin om constant over en weer te lopen om bij op te warmen. Hoe is dat eigeniljk bij jullie?

Ik heb ook het probleem dat hij praktisch NIET slaapt tussen zijn voedingen (zowel overdag als 's nachts), waardoor het mij ook niet zo duidelijk is wanneer hij echt terug honger heeft, want hij jengelt momenteel zowat de hele dag door... Ik word er soms wel een beetje moedeloos van, hehe.

Groetjes,
    Sunnyke

18. Bloemie80

Bloemie80 Actief lid

Aug 1, 2008
    452
    0
    0
    Hoi meiden,

hier ook een fulltime kolver. Ik vond het leuk hier wat verhalen te lezen van moeders die ook zoveel kolven.

Ik ben eigenlijk gaan kolven omdat mijn dochter heel lang over voedingen deed en ook erg onregelmatig kwam. Ik had het idee dat ik de hele dag aan het voeden was! Vanaf dat ze een week of 5 was ging ik steeds vaker kolven. Ik was al begonnen met het geven van afgekolfde melk bij de laatste voeding. Nadat ze echter een ochtendje bij vrienden was geweest en daar 160cc had gedronken en er daarna 4 uur tegenaan kon, ben ik meer voedingen afgekolfde melk gaan geven. Door te kolven ging het voeden veel sneller en had ze ook zo'n 4 uur genoeg. Ik vond het zo fijn dat ik wist waar ik aan toe was. Hiervoor stond ik zo vaak op het punt om weg te gaan, en dan had mevrouw ineens weer honger! De nachtvoedingen gaf ik altijd nog aan de borst. Met 8 weken sliep ze door, waardoor deze 'live' momenten ook vervielen. Tot afgelopen maandag gaf ik nog 1 voeding live, maar sinds maandag weigert mijn dochter aan de borst te drinken. Dit vind ik wel erg jammer, ik vond het toch altijd wel een mooi moment van de dag. Maarja niks aan te doen.

Sinds 2 weken ben ik weer aan het werk en moet ik dus ook op mn werk kolven. Dat is wel een beetje gek, maar het maakt (gelukkig) voor m'n productie tot nu toe nog niets uit. Ik kolf nu zo'n 5 keer per dag. 's Ochtends als ik wakker wordt, is het meestal rond de 300 cc en vervolgens zo'n 150 cc per keer, het wisselt een beetje, omdat ik niet altijd netjes om de 4 uur kolf :) Mijn dochter zit momenteel op 4 voedingen van rond de 200 cc per dag. Voorlopig red mijn productie dit nog goed. Ze heeft nog nooit kv gehad en ik wil dit eigenlijk ook zo lang mogelijk uitstellen. Ik vind het idee alleen wel een beetje gek dat ik niet zo makkelijk een hele dag op stap kan, omdat ik dan 'ergens' moet gaan kolven. Dat heb ik nog niet meegemaakt, als het zover is vind ik daar ook vast wel weer wat op. Al met al vind ik het kolven wel veel werk, maar ik vind het toch ook wel mooi dat ik mijn dochter op deze manier kan voeden.

Ik ben bezig een hele week aan voedingen bij elkaar te kolven en in te vriezen, omdat ik in januari een week wegga! Ik ben benieuwd of het gaat lukken. Ik zou het wel erg jammer vinden als ik door mijn vakantie toch kunstvoeding moet geven. Ik hoop trouwens niet dat ooit de stroom van de vriezer uitvalt, want dat zou ik echt ZOOOO zonde vinden!! Ik heb nu 9 voedingen in de vriezer, nog zo'n 25 te gaan!!

Ben benieuwd of er nog meer moeders zijn die zoveel kolven! Af en toe ben ik het wel eens zat, dan zou het toch mooi zijn als we elkaar een beetje konden oppeppen...

Groetjes!

19. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Ik kolf hier ook nog steeds, maar ben nu aan het afbouwen. Mijn manneke zit nu op 4 voedingen per dag en krijgt sinds een aantal weken ook fruit en groentehapjes. De eerste voeding krijgt hij aan de borst, de tweede is kunstvoeding met wat rijstebloem. De 3e voeding is afgekolfde borstvoeding en een half potje fruit of groente en de laatste voeding is kunstvoeding. 's ochtends en 's avonds kolf ik dan zodat ik een ruime voeding heb voor overdag. Mijn BV loopt steeds verder terug, maar mijn manneke is dan ook al 5 maanden. Gelukkig hoef ik niet meer 6x per dag te kolven. Heb dat vanaf week 8 gedaan (hij is nu 22 weken), dus vind het mooi geweest. Als ik het zo nog een tijdje vol kan houden, vind ik het prima.

Succes iedereen met kolven.

Jille

20. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Kristel,
    Ik had in een ander topic van je gelezen dat je bent gestopt, wat jammer maar kan het me hel goed voorstellen hoor!
    Ik heb nu al af en toe dat ik het zat ben het kolven dus laat staan hoe dat met jou zat met nog eens extra rekening houden met je eten enzo....

Hier gaat het kolven nog goed, ben wel gestopt met 's nachts kolven want ben toch wel een half uurtje bezig minimaal en dat trok ik niet meer.
    Nu kolf ik zo'n 4 a 5 keer en daar heb ik tot nu toe nog genoeg aan alleen weet ik wel voor een eventueel volgend kindje dat ik dan een dubbele kolf aanschaf mocht ik weer ft kolven want er gaat erg veel tijd inzitten ;)

Sem is bijna 3 maanden en volgende maand gaan we beginnen met fruithapjes, eens kijken hoe dat gaat.

Misschien weten jullie dat? Kun je rijstebloem door de bv doen of kan dat alleen met water?

Share This Page