Ik ontdek net dat m'n 5 maanden oude dochtertje twee flinke blaren op haar teentje heeft. De ene was al open de ander nog dicht. Echt geen idee hoe ze daar toch aan komt!!! Zat ff te googlen en las iets over hand-voet-mondziekte.. Heeft iemand daar meer verstand van/ervaring mee? Ze is overigens verder helemaal niet ziek hoor.
Heeft mijn zoontje gehad, maar die was er wel ziek van en had een stuk meer bultjes. Ook op zn handen. Ik weet niet of het ook in mildere vorm voor kan komen.
Dank voor je antwoord!! Ik denk ook eigenlijk niet dat het dat is als ik daar foto's van zie. Maar het is zo gek! Opeens zo'n fikse blaar..
Zoontje had het ook eerst tussen de tenen, klaagde over jeuk en toen zag ik de blaren zitten. Dag erna volgde ook wat plekjes rond de mond en op de polsen. Niet veel, maar op kdv dachten ze ook direct aan hand voet mondziekte. Behalve de jeuk tussen z'n tenen, heeft hij nergens last van gehad.
Dochter heeft 2x hand voet mond ziekte gehad en beide keren maar een paar blaasjes op d'r handen en voeten gehad. 2e x wel ook blaasjes in d'r mond. Eerste x niet. Beide keren niet ziek ervan geweest. Er bestaan 6 varianten van hvmziekte. Het kan dus best dat er heftige en minder heftige varianten dijn. Het is overigens wel besmettelijk maar niet gevaarlijk.
Mijn zoontje heeft het ook gehad. De huisarts vond het een schimmelinfectie maar van de zalf werd het niet minder. Hij heeft ook de milde vorm gehad met alleen een paar plekjes om zijn mond en een paar blaartjes op zijn handen en voeten. Ik heb het toen zelf ook gehad en het waren er echt maar een paar. Het was na een weekje weer over.