Nadat afgelopen jaar de woonkamer, badkamer en slaapkamers van de meiden van top tot teen verbouwd en gestyled zijn is nu eindelijk onze eigen slaapkamer aan de beurt! Ons bed (boxspring) is antraciet, deze blijft, maar de rest van de meubels (momenteel zwart) zullen vervangen worden voor witte meubels. Zelf zat ik te denken om 1 muur, waar het bed tegenaan komt, antraciet te verven (vergelijkbaar met de kleur van een schoolbord) en de overige muren lichtgrijs. De gordijnen zullen ook antraciet worden. Ik zit nu alleen heel erg met het beddengoed in de knoop.. Ik wil de totale sfeer van de kamer namelijk warm, romantisch, zacht en gezellig hebben met romantische accessoires, een mooie grote kroonluchter aan het plafond en veel kaarsjes. Het liefst richting het landelijke, maar niet compleet zeg maar; t zal een beetje een mix van van alles en nog wat worden Alleen het meeste beddengoed wat ik kan vinden in deze kleurstelling is zo hard en strak.. Wat is een mooie kleur en/of print om te combineren met deze stijl? En heeft iemand nog leuke (aparte?) ideeen en/of voorbeelden voor mooie accessoires passend in de stijl die ik beschreef? (voor op de sidetable waar tv komt, vensterbank, aan de muur, etc) Steekwoorden: - Romantisch - Warm - Zacht - Enigszins Etnisch - Landelijk - Zachte kleuren p.s. Mijn man vindt alles prima, dus daar heb ik weinig aan als t om keuzes maken gaat
Hmm nee.. Dit is me allemaal veel te strak.. Het eerste plaatje spreekt me dan nog t meest aan (met t lila), maar ook dit vind ik te strak/modern. Ik zat zelf als extra kleur misschien aan zacht roze te denken of beige oid? Persoonlijk hou ik wel van de Riviera Maison stijl, maar dan wel met mijn eigen draai eraan zeg maar (Ook Riverdale bijv staat hoog op mijn favorietenlijstje )
Wij hebben ons beddengoed/sprei donkerblauw. De muren en bed zijn ook grijs/antraciet grijs en het oogt heel warm.
wij hebben zelf heeel licht blauw, nog lichter dan baby blauw zegmaar, met donker bruin. Laminaat eiken met donkerbruine vloerbedekking. Ik vind het erg gezellig en warm
Wij hebben net zo'n bed. En we hebben de muur achter het bed paars, en de overige muren grijs. Ik vind het heel mooi geworden (net 2 weken terug gedaan). En het is heel warm en gezellig zo.
Lichtblauw heb ik ook aan gedacht, maar dan meer aqua zeg maar. Ben alleen nogal een koukleum en ben dus bang dat de kamer er "koud" van wordt... Bruin ben ik een beetje op uitgekeken. Voordat we de woonkamer gingen verbouwen (woonkamer is groter nu) was deze beige met donkerbruin en wit, maar ik ben dat echt zat. Ik ben nogal snel uitgekeken op kleuren altijd, wil elke paar jaar iets nieuws Donkerpaars hebben we nu in de woonkamer, 1 muur, en langs de trap dus dat wordt mij persoonlijk te veel als ik dat ook in de slaapkamer zou doen.. Donkerblauw is wel nog een idee, in elk geval voor het beddengoed! Maar zou dat niet te donker worden icm de grijze/antraciet muren/gordijnen? Ik ben moeilijk, ik weet het
Kijk eens bij ralph lauren bedding voor mooie dekbedhoezen en lakens. Is ook wat landelijke en romantisch. Misschien leuk om dan ook de amerikaanse stijl van bed opmaken te doen namelijk met diverse kussens van verschillend formaat.
Ik zou zeggen: ga naar een wat duurdere beddenzaak. Daar doe je echt heel goede ideeen op!!! Zowel wat betreft het dekbed als de accessoires. Ik kijk er altijd mn ogen uit en doe een hoop inspiratie op. Met duurder bedoel ik niet de ikea, leenbakker en dat soort winkels. Niks mis mee, maar die zijn in mijn ogen toch altijd een beetje sfeerloos... Hier en daar heb je van die speciaalzaakjes, echt aanraders!!
Ik heb op mijn nieuwe slaapkamer dezelfde kleuren als jij nu schetst, met als accentkleur roze parelmoer.. staat heel mooi vind ik.. en heb er dan zo´n wit dunne plak aan met houten letters erop, relax, love, etc van riverdale..
Ik heb ook een antractietgrijze muur, een wit barokbehang, knalroze rolgordijn en roze accesoires.. Dit dekbedovertrek heb ik erbij:
Wat vind je van petroleum blauw? Wij gaan als goed is dit jaar nog verhuizen, en wil ook een landelijke/romantische sfeer. Ik wil graag petroleum blauw met donker bruin.. En dan rieten dingetjes, hartjes etc.. Warm en vrolijk!