ik begin in de buurt steeds vaker vragen te krijgen of t nog lang duurt en om alvast wat aan te kondingen zijn we een gebortebord aan het maken er komt een ei te staat, met breuken erin zodra het geboren is, klappen we het ei open en zit er een kuikentje achter met een klein bordje met de naam van t kindje (deze schroeven we er ook pas achter als t echt geboren is, mede omdat de naam altijd kan wijzigen, en dat mensen niet even kunnen spieken, even het ding openslaan ofzo ) dus was zo s benieuwd, doen jullie dit ook??
Nee hier is het traditie dat je familie of de buren een ooievaar in je tuin planten met de naam erop vermeld.
Wat een leuk idee! Wij laten een geboorte raamsticker maken, de zelfde afbeelding als die op het geboortekaartje staat. Maar wordt wel echt pas na de bevalling op het raam geplakt.
Leuk idee! Hier wordt dat eigenlijk niet gedaan.. Vind dat je die borden zoiezo steeds minder ziet, laatste tijd zie je steeds meer raamstickers vind ik!
Hier ook een sticker op het raam met slingers. we wonen in een appartement dus een bord is niet zo handig.
Ben niet zo van de versieringen. Ik vind een slinger van hoera een jongen en de veel geziene ooievaar die door het raam vliegt leuk genoeg.. Dus hier geen geboorteboord. Alleen slingers, en evt ballonnen en de ooievaar door het raam. Woon in een klein dorpje en iedereen kent elkaar. Hier is het motto doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg
Leuk idee zeg. Wij willen wel 'iets' doen om te laten weten dat het kindje er is, maar wat dat gaat worden dat weten we nog niet. Misschien een geboortebord, misschien gewoon wat slingers, we zien wel.
oke die krijgen wij graits bij onze babykaarten toen we onze enveloppen gingen halen, zag ik die er al bij zitten... ik vind die (sorry hoor niet lullig naar jou) zo afgezaagd... zie je overal....
Wij gaan voor een waslijn met rompertjes met daarop de naam. Misschien ook niet het meest origineel, maar wij vinden het leuk. Verder dan nog slingers en misschien een krans o.i.d. aan de voordeur.
Ik woon in een apartement, het heeft niet zoveel zin. Ik geef er ook weinig om. Mijn partner vindt het geloof ik wel leuk, dus misschien regelt hij alsnog iets.
hier kun je en geboorte bord huren bij de zuidzorg.en dat doen wij dus weer denk ik.maar ik vind jouw idee ook wel super gaaf met dat ei dat dan gaat breken.ga ik ook eens over na denken.bedankt voor de tip
Hier gewend dat fam/vrienden/buren de tuin versieren zodra een kindje is geboren.... Door de ouders zelf wordt dit nooit gedaan....
Wij laten ook een raamsticker maken en plakken deze op na de geboorte... Maar zo'n bord is ook leuk zeg!
Wij hebben een "makelaarsbord" voor op de raam met de naam erop. En de eerste dagen ballonnetjes aan de deur.
Hier in de buurt zie je bij sommige mensen wel 5 van die dingen in de tuin staan, voor mij hoeft dat dus echt niet!!!! Heb dat ook heel duidelijk aangegeven bij familie en vrienden! Uiteindelijk hebben we wel een bord gekregen voor op het balkon, van de band van manlief, met een G-sleutel, die klopte, was leuk en zeker voldoende! Manlief heeft wel de boel versierd met slingers en een stoffen ooievaar door het raam. Dat vind ik dan wel weer leuk!
Wij hebben voor beide meiden een geboortebord laten maken. Voor Y. een hello kitty en voor P. een forever friends beertje Het naambordje hangt bij beiden aan de deur nu en het bord zelf op de slaapkamers aan de muur.
wij krijgen een ooievaar door het raam en aan de voordeur een rieten krans met roze lint en een ooievaar met haar naam om haar nekje.
Wij maken ook zelf een bord weten alleen ng niet wat. Bij de vorige twee hebben we het geboortekaartje op een bord nagemaakt en dat in de tuin gezet. En natuurlijk nog een slinger enzo.