Misschien een stomme vraag, of een vraag die al vaker gesteld is.... Maar welke ovulatietesten gebruiken jullie? Welke kan ik het beste aanschaffen? Groetjes
ik heb altijd clearblue digitale gebruikt heel duidelijk een rondje negatief, een smiley positief makkelijk af te lezen toch alleen wel prijzig... 33 euro voor 7 staafjes
Hoi, Ik gebruikte goedkopere ovulatietesten, bijv van Sensitest of Matcare. Als ik hierop dacht te zien dat mn ei er bijna of helemaal was, testte ik ook voor de zekerheid met Clearblue digitale testen. Dan was het superduidelijk en minder duur want die clearblue testen zijn best duur. Persona is trouwens ook heel prettig, deze gebruikte ik ook.
Ik ben de eerste keer begonnen met CB digitaal.. Maar die zijn heel prijzig! Ik heb ook maar 1 verpakking gekocht en daarna als bijvulling kocht ik Personastaafjes. Die kosten 13,50 voor 8 staafjes. Die kan je ook in het apparaatje gebruiken van de CB. Maar omdat ik niet bepaald punctueel ben heb ik de maand erna maar een Persona gekocht. Die zegt me namelijk precies wanneer ik wél en niet hoef te testen. En die onthoudt je cyclus zodat ie de volgende keer weer precies kan zeggen wanneer je moet beginnen met testen
Hallo ! Ik gebruik altijd sensitest , cassete ! Z,n ding dat je in je urine moet houden werkt niet voor mij (voor mij de bakjes !) Maarrr bij de kruidvat heb ik gisteren een paketje van 5 ovu testen gekocht voor 10euro. Wel wat duurder dan sensitest , maaaar als je echt niet op de post kan wachten wel handig ! Die cleurbleu zijn duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur ! Andere werken net zo goed ! Liefs Melanie Oja kristel , daar had ik iets over gelezen ! Maar dat kan toch niet als je een hele onregelmatige cyclus heb? Want hij slaat je vorige cyclus op toch ? Persona vind ik wel duur .... 90euro voor het apperaatje en navullingen?
Die kruidvat testen werken volgens mij niet echt goed hoor. Als ik daar vanuit moet gaan, dan vind mijn ovulatie altijd plaats. Die testen zijn namelijk heel erg vaak positief, Toen ben ik over gestapt naar sensitest en had ik maar één dag een positieve ovu-test en zie het resultaat........! succes, Kaat
Met de kruidvattesten heb ik ook veel dagen achter elkaar een (valse?) positieve test. Ik gebruik 't liefst matcare! En sinds deze cyclus de Persona, ook superhandig
Bedankt voor jullie tips! Ben even een middagje weggeweest en meteen al deze antwoorden Ik ga er even over na denken. Ik had die van CB gezien inderdaad.. maar vond ze ook erg duur.. Die zijn dus wel handig? Ik moet nog even uitvogelen hoe die dingen precies werken... want ik heb veel erover gelezen en dan lijkt me het lastig om te zien of hij positief of niet is... Dan lijken mij die van CB wel makkelijk of niet?
Nog even een vraagje... Hoe werken die vd CB precies dan..? Als een smiley hebt dan heb je je eisprong? Ik snap niet helemaal hoe die dingen precies werken
Hij is niet onregelmatig.. Ik houd 30 aan.... Zie mijn onderschrift.. Ik lees wel even op de site van CB, volgens mij is het niet zo moeilijk...
Oke bedankt! Nog een vraagje, testen jullie dan 2x op een dag of gewoon 's ochtens of 's avonds en dan meteen aan de klus..? Hoeveel dagen ''ervoor'' testen jullie? Er staat op de site van CB dat als je een cyclus van 30 hebt dat je dan op dag 13 moet beginnen met testen, (eerste cylus was 31, tweede was 29 bij mij)... Wanneer kan ik dan het beste beginnen met testen?
Ik ben begonnen met CB digi maar volgens mij werkte die niet bij mij en er ging een paar keer wat mis en kreeg ik een foutmelding. Nou weg geld. Deze ronde heb ik sensitest gebruikt en het is prima gegaan. Geen 1 test die fout is gegaan. Dus ja ik vind de dipsticks gewoon super makkelijk. Gewoon 5 seconden hup in de urine houden en klaar is kees.
Ze zijn inderdaad wel een stuk goedkoper! Zit nog steeds te twijfelen hoor welke ik moet aanschaffen.. Dus tips zijn altijd welkom.. Alleen vraag ik me dus mijn vraagje af onderaan op pagina 1.... Hoop dat jullie mij hiermee ook kunnen helpen
Ik heb een heleboel verschillende ovutesten gebruikt, maar voor mij alleen nog maar Clear Blue, ze zijn wat duurder, maar wel duidelijk. Ik heb ook matcare, sensitest en kruidvattesten gebruikt, maar deze waren of te onduidelijk of altijd positief. Ik zou voor Clear Blue gaan, ik gebruik ze al een aantal maanden en heb zelf nog nooit een fout melding gehad.
Ik test 1x per dag, maar niet direct 's morgens. Je kunt het beste wat later op de ochtend of 's middags testen. Ik ga 's morgens naar de wc en dan 4 uur later doe ik de test (in de tussentijd dus niet gaan plassen! ). En als ik dan een positieve test heb, wordt er 's avonds, de dag erna en de dag daarna ook nog eens geklust! Ik zou uitgaan van je kortste cyclus, het zou toch zonde zijn dat je net te laat begint met testen en dan je ei mist?! Dus ik zou uiterlijk dag 12 beginnen met testen. De testen van cb zijn vrij prijzig, zeker als je nog niet precies weet wanneer je ongeveer je ei verwacht en dus heb je wat meer testen nodig. Na cb heb ik nog verschillende testen gebruikt en mij bevalt matcare toch het beste. Is erg betrouwbaar en helemaal niet duur! Succes!
Ik ben met ovutesten (digi CB) begonnen op dag 11, uitgaande van een cyclus van 28 dagen. Dat had ik altijd voor ik begon te 'rommelen' met pillen en Implanon. Ik geloof dat ik nu al mijn cyclus weer terug heb, want deze ronde testte ik de 14e en 15e dag positief. Je kan het best de richtlijnen van CB aanhouden, en beginnen met testen op dag 13. Als je je er beter bij voelt, kun je een dag eerder beginnen met testen, maar ik denk niet dat veel eerder beginnen nodig is. Als je een smiley krijgt, merkt de test je LH-piek op, en dan komt je eitje eraan binnen 24 en 48 uur, dus klus-time begint dan! Succes!