Fohnen vinden ze eng (ze blijven al uit mijn buurt als ik het bij een uitje doe). Ik zelf vond fohnen vroeger ook eng, het kan heeeeel heet worden. Verder lijkt me fohnen bij kinderen niet echt gezond voor het haar. Ze hebben allemaal dun, fijn blond haar. Zelf maskers maken, ik ga er eens op googlen en die stomer komt met de zak van sinterklaas mee!
Nav een reactie voor mij (als in boven mij, ff aanpassing staat er een beetje ongelukkig), mbt tips geven. Zou ik je de tip arganolie geven! Voor een link met allemaal verschillende arganverzorgingsproducten, pb mij even! Is geen reclame, niet van mezelf! Enkel een webshop waar ik zelf bestel! Echt heerlijk spul!
Ik fohn altijd met koude lucht, warme lucht vind ik ook eng Maar kan het me wel voorstellen dat ze t eng vinden hoor, ik vod t zelf vroeger ook niks Zelf maskers maken is ook nog eens leuk om te doen! Lekker met je lijstje naar de markt of winkel en ingredienten kopen die je daarna lekker kan mengen en op je gezicht mag smeren. Het is ook erg leuk om te experimenteren met bepaalde ingredienten als je een beetje weet hoe je huid erop reageert. (Voor je haar kun je ook een hoop dingen zelf maken, erg leuk!)
Nog 1 ding: wassen jouw kids iedere dag hun haar? Da's toch helemaal niet nodig? Vooral niet als ze al van dat poreuze haar hebben. Misschien scheelt het je ook als je ze niet iedere dag doucht (misschien doet een half uurtje extra slaap je veel goeds). Of zijn ze echt ontzettend vies?
De haartjes worden 1x per week gewassen met shampoo en conditioner. We spoelen dus wel altijd de hoofdhuid af met gewoon water. Na het douchen krijgen ze wel een conditioner in die je niet hoeft uit te spoelen, goed voor de haren en fijn voor het kammen! De kids worden erg vies op school: klei, verf, zandbak, gras, boswandelingen etc.. Eigenlijk zou ik ze savonds onder de douche moeten doen want het zand zit nog regelmatig in hun haar, maar ze zijn zoooo moe als ze uit school komen en kunnen ook echt niet met natte haren naar bed. Daarom smorgens, en dat helpt ook weer mee dat ze wat minder treuzelen want door een douche worden ze goed wakker! De billen zelf afvegen gaat ook nog niet super dus met regelmaat remsporen. Iedere dag een douche vind ik wel noodzakelijk maar ze worden niet dagelijks met zeep gewassen want dat droogt hun huid wel erg uit. Ze worden dus enkel met een washandje onder de douche gewassen.
Hier gaan de kids ook elke dag in de douche, soms wel 2 x vanwege het buitenspelen. Maar zeep doe ik 1 x per dag, en dan toch ook wel even de haartjes mee, lichtelijk..
Eeeeehhhmmmm volgens mij zegt ze ook dat het maar niet went?? Komt op mij over dat ze het waarschijnlijk toch leuker vind met (een klein beetje) make-up, dus daarom ook de tips voor eventueel even snel een naturel make-upje..
Als ik een drukke dag heb gebruik ik alleen mascara en smeer als het echt nodig is weer die bbcream maar dan alleen even onder mijn ogen. Dat kost mij minder tijd dan tanden poetsen. En dat laatste sla je toch ook niet over omdat je kinderen hebt? Ik probeer zelf wel een beetje mijn best te doen om niet te 'verslonzen' nu ik moeder ben. Ik zou ook nooit over straat gaan of bezoek ontvangen in een joggingbroek, dan trek ik op z'n minst even snel een gewone broek aan. Dat moet mogelijk zijn toch?
Ik draag nooit make-up en ik heb het ook niet in huis. Waarom? Ik vind het niet leuk om te doen. Als ik in een drogist rondloop bij de make-up weet ik ook absoluut niet wat ik ermee zou moeten. Het heeft totaal geen aantrekkingskracht zeg maar! Het is gewoon een questie van wennen volgens mij. Doe waar je je goed bij voelt.
Verzorgen doe ik mij wel goed hoor! Ik ga de deur niet uit zonder mijn tanden gepoetst te hebben, deo op te hebben gedaan, haren in het gareel, parfummetje op etc.. Ik ga ook zeker niet in een joggingbroek de kids naar school brengen e.d. Goed, aan het einde van de zwangerschap wel als de kleine ingedaald is want dan zit ook een zwangerschapsbroek niet lekker meer. Maar ik vind het wel heerlijk om in leuke kleding te lopen, leuke accessoires e.d Make-up maakt me ook wel zekerder maar het is niet zo dat ik mij schaam. Het is eerder mijn gevoel wat moet wennen! Ik ga denk ik wel mijn wimpers laten verven, dan zijn mijn ogen niet zo bloot.
Mijn advies gebruik echt helemaal niks voor je gezicht. Doe dit al jaren zo ben 38 en mijn huid is nog steeds netjes om het zo maar te zeggen geen dag en nacht crème niks nada noppes! Dat is het goedkoopste advies wat ik je kan geven. En als je eens een droog huidje hebt een beetje nivea en het is weer koek en ei.
Had vroeger een lerares met getatooeerde en geverfde make up haha, zag er erg netjes uit. Was al een oudere vrouw, en toen ik haar vroeg naar haar nette zelfde make up elke dag, zei ze: Kind, ik heb niet meer zo'n hele vaste hand, dit is gemakkelijk, en zit altijd *vettegeverfdeknipoog*..
+1 ! BTW, je kan toch beetje mascara op doen en beetje foundation onder je oogwallen en wat lipstift of lipgloss zie je ook echt wel goed uit hoor Je haar goed doen , leuke kleren en wat armbandjes etc of oorbellen Approved by the Fashion Police
Ik heb niet alles gelezen.. En even offtopic maar ik krijg er echt de kriebels van als mensen zeggen dat ze make up op doen omdat hun man ook zo voor ze hebben gekozen.. Als een vrouw met make up.. Uhh mijn vriend heeft ook voor mij gekozen toen ik nog maat 34/36 had en 55 kilo woog en geen litteken te zien.. Nu 2 kindjes verder heb ik maat 38/40 en weeg ik 64kg en zit ik helemaal onder de straie. Ik snap dat make up een kleine moeite is maar die opmerking brrr.. Als ik thuis blijf en een pyama dag hou doe ik ook geen make up op. Op andere dagen wel, maar dat is dan ook alleen mascara en een blusher, oogschaduw en een lippenstiftje en dat is echt in 5 minuten gebeurd. Ik heb wel een mooie huid van mijzelf gelukkig.
Helaas werkt dat niet voor ons allemaal Als ik niets smeer dan is mijn huid schuurpapier! Altijd al geweest, vanaf jongs af aan.
Hier ook geen make-up behalve als ik een keer een avondje uit ga voor de rest nope!! Mijn man ziet mij ook inderdaad liever zonder dan met die troep op mijn gezicht (zijn woorden!!) Nu ook ik zit in mijn pyjama op de bank met een ochtendjas vol halen door de katten en met een blubberbuik door de bevalling en mijn man zegt nog steeds dat ik voor hem de mooiste en de liefste ben Kijk daar kan geen make-upje tegenop
ja idd ik doe echt geen make up voor andere op hoor ik doe het wanneer ik er zin in heb en als andere mensen me zo niet mooi vinden dan pech gehad.