BMR + MenC uitstellen??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Huismus, Jul 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Lieve Dames,

Ik weet dat er moeders zijn die de vaccinatie BMR + MenC uitstellen, nu is mijn vraag: "Waarom uitstellen?"

Het is niet de bedoeling om discussie uit te lokken, ik wil graag jullie beweegredenen weten om deze vaccinatie uit te stellen.

Alvast bedankt!

Liefs Huismus

2. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Als je zoekt in het forum moet er geloof ik wel een topic over zijn. Hier geven veel moeders aan wat de reden is of waarom ze het uit stellen.

3. Tese

Tese Niet meer actief

Wij hadden em ook uitgesteld. Om de reden dat hij zoveel prikken had gehad en dat lijfje moet het allemaal maar verwerken. (was in de periode van de mexgriep en hij moest nog prikken inhalen vaanwege ziekte) Ik vond het wel even genoeg. Dus daarom hadden we het een maandje uitgesteld.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij hebben heb 3 maanden uit gesteld voelde mij er niet goed bij. dus ik heb gewacht totdat hij wat ouder was

5. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Tess heeft de BMR nog steeds niet gehad.
    Ze is iedere 4 - 5 weken erg ziek en word ook altijd heel ziek na de vaccinaties.
    Ik denk ook niet dat we haar nog laten vaccineren.

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Heb ik gedaan, maar kon ik niet vinden, niet bij baby&dreumes in elke geval.. vandaar dit topic. ;)

7. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83

Ik weet ook niet zeker of het in dit onderdeel was hoor :D. Maar heb er wel eens een discussie over gelezen.

Wij moeten de prik ook nog steeds geven. Zijn er ook nog niet over uit of en wanneer we het gaan doen.

Er zijn voor ons diverse redenen om het (nog) niet te doen. Ze moesten de prik toen eigenlijk vorig jaar hebben, maar de mexicaanse griep heerste toen zo dus toen toch maar uitgesteld. Daarna zou het in april, maar toen ging het net goed nadat ze ziek waren geweest en een periode van slecht slapen etc. Dus zag het even niet zitten. Mijn gevoel is er nog steeds niet goed bij, daarbij reageren mijn mannen erg heftig op de prikken daarom zegt mijn gevoel nog steeds dat ik het niet moet doen. En nog een aantal redenen.

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb getwijfeld..maar ik heb ze toch maar wel gegeven, niet uitgesteld.
    Was ie er maar meteen vanaf.
    Maar met gezondheidsklachten zou ik wel uitkijken en desnoods uitstellen.
    Ik denk dat iedere moeder haar kindje wel goed aanvoelt met wat het beste is.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ben je dan niet bang, omdat ze dus (blijkbaar) zo vatbaar is, een van de BMR ziektes oploopt doordat ze niet gevaccineerd is? Ik zou daar echt bang van worden (ik ben dan ook een bangerd :p ), het idee dat ze geen afweer tegen die ziektes heeft.

10. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Ik ben van mening dat de vaccinaties bij haar ook niet veel zin hebben.
    Ze is gevaccineerd tegen kinkhoest maar toch heeft ze kinkhoest gehad.
    Ze word gevaccineerd tegen griep ivm hele lage weerstand en slechte longen en toch kreeg ze de griep.
    Na de mexicaanse griep vaccinatie kreeg ze alle symptomen van de mex. griep en werd ze opgenomen in het ziekenhuis in een quarantaine kamer maar uit kweekjes bleek dat ze geen mexicaanse griep had, ze kreeg dus alleen wel de symptomen en is er doodziek van geweest.
    Haar lichaam maakt niet voldoende antistoffen aan ( wat ook te zien is in het bloed is middels titerbepalingen) en als je dan telkens zo ziek word van vaccinaties ( ze moet ook in het zh gevaccineerd worden en minstens 1 nacht blijven ter observatie) is dat voor ons de moeite niet waard.

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Thijs heeft de vaccinatie nog niet gehad, ook de laatste DKTP en Pneu moet hij nog krijgen. Er is een heftige kippeneiwit allergie vastgesteld en de meningen zijn verdeeld of dit nou wel of niet in het vaccin zitten. Vandaar dat ik erg twijfel. Zolang ik er niet uit ben, krijgt hij ze niet!

Eerder heb ik dit topic geopend:

http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/211825-afwijken-de-vaccinaties.html

Succes ermee!

12. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb ervoor gekozen de inenting uit te stellen omdat milan sinds een aantal weken niet lekker is.
    Veel slapen, snel moe, afvallen. We zijn hiervoor inmiddels al bij de kinderarts. Maar ik heb zelf hierdoor bewust gekozen nu even geen inentingen te doen.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik snap 'm. Begrijpelijk dat je hiervoor kiest. Vervelend dat ze er zoveel last van heeft! Hopelijk gaat ze naarmate ze ouder wordt wat meer weerstand opbouwen!

14. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Tja, wat zal ik er van zeggen. Ieder heeft zijn eigen goede redenen om zijn/haar kindje niet in te laten enten.
    Mijn dochtertje heeft wel alle inentingen gehad en tot zover heeft ze alleen vlekjes gekregen van de BMR prik. Die gingen na een paar dagen weer weg.
    Ik vind het vooral een afweging tussen de voor- en nadelen. Ik vind het namelijk wel belangrijk dat ze haar BMR en Men C. prik gekregen heeft. De gevolgen van bijvoorbeeld de mazelen kunnen heel ernstig zijn. Nu komt het niet vaak voor dat iemand de mazelen krijgt, maar het komt juist nog voor doordat er mensen zijn die hun kind niet laten inenten.
    Inenten kan overigens altijd nog, maar ik denk maar zo, je kind zal voor die periode eens een van de ziektes krijgen en er wat aan over houden..........., maar nogmaals ieder heeft zijn eigen redenen om er wel of niet voor te kiezen.

15. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij moeten 4aug een maand te laat maar dat vind ik niet erg. als hij nog steeds zo is als nu ( beetje verkouden heel slecht slapen en veel huilen en vaak wakker worden s'nachts) dan stel ik hem uit. de bmr is een heel gemene prik en ik wild at hij daar fit voor is om die aan te kunnen. ik ga ze sowieso splitsen want ik vind het absurt hoeveel ze tegenwoordig tegelijk erin spuiten. als we dus gaan prikken 4 aug dan wordt het alleen de men c. de bmr zal ik dan een maand of 2 laten uitstellen.

Share This Page