Veel voorweeen= vlotte bevalling straks?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Koekjeerbij, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

Het zal wel niet hoor maar vroeg me ff af, zijn er hier die veel last van voorweeen hebben gehad en waarbij de bevalling ( lees de ontsluiting) daardoor vlot verliep?

Zal wel niet zeggen ben ik bnag maar ik word onderhand wel gefrustreerd van al die buikpijn hier....al zon 3 weken en het wordt alleen maar meer en erger maar nee hoor baby zit nog steeds.
    Ben ook nog net geen 39 weken dus heeft nog tijd.

Maar vraag me dus af of t nog ergens goed voor is? Ervaringen?

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hahah ik mag het hopen voor je!
    Bij mijn jongens heb ik eigenlijk geen voorweeen gehad bij mijn dochter al vanaf 25 weken (waardoor ik plat moest omdat ik anders kon rekenen op een vroeggeboorte)
    Bij haar dus enorm veel voorweeen gehad.
    Bij haar ging de bevalling ook super snel.. zo'n 3.5 uur maar bij mijn zoontjes ging het ook erg snel dus denk dat ik gewoon geluk heb met snelle bevallingen :)

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik hoop het voor je maar ik geloof er niet in. ik heb 1 dag met voorweeen gelopen uiteindelijk verliep de ontsluiting na een slaapprikje erg "vlot". daarna morfine gehad in totaal pas na 12!!!! uur zat ik op 10 cm en mocht ik persen. hij was wel binnen een half uur eruit :D

4. Trees

Trees Niet meer actief

Weken lang last van voorwee-en gehad en hierdoor bleek mijn baarmoedermond zodanig verweekt te zijn dat de ontsluiting erg vlot ging. Er zat vier uur tussen de eerste echte wee en het persen. Van 3 tot 8 cm duurde maar drie kwartier (wat helemaal niet prettig was). Persen duurde nog een half uurtje. Succes met de laatste loodjes!

5. Maia

Maia Niet meer actief

helaas. Wekenlang last gehad van voorweeën, maar m'n bevalling duurde zo'n 19 uur.

6. Koekjeerbij

zegt dus niet veel....daar was ik al bang voor...

Vk zei dat t altijd iets doet maar ja..
    Vind t vooral frustrerend nu steeds zo last te hebben voor "niks"

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    bij laatste erg lang voorweeen gehad.. en totaal geen verweking/ontsluiting..
    is mijn langste bevalling geweest, moest nl worden ingeleid

dus helaas, zegt niet altijd wat

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb geen enkele voorwee gehad. Althans, ik hem m niet zo herkend. Soms wel is een krampje, maar that's it.

12 uur voor mn vliezen braken had ik geregeld een harde buik en daarna maar liefst 24 uur weeen gehad en nog maar tot 6 cm gekomen. Dus hier klopte het wel, in die zin van: geen voorween, amper ontsluiting.

Succes, ik hoop voor je dat het snel doorzet want dit lijkt me ook geen pretje.

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier erg veel voorweeen gehad en ook een erg vlotte bevalling. Ik had om 14.45 4 cm ontsluiting en om 16.19 is na Tijs na 5 minuten persen geboren. Vond het eigenlijk ook pas echt zwaar worden vanaf 15.30 dus was erg goed te doen.

10. Superfly

Superfly Actief lid

2 jun 2010
    189
    19
    18
    Vrouw
    Het zal wel niet, maar het zou heel mooi zijn.
    Al weken lang heb ik er dagelijks last van! Maar nog steeds geen baby hoor.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik hoop het zo!! Ik heb ook al weken last van voorweeen dus hoop maar dat het ergens goed voor is ;)

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier dus wel maar ik heb dan ook weenremmer en de hele bende gehad vanaf week 30 , dus had ook al bijna 2 cm ontsluiting dat ik mijn bevalling in ging, mijn vliezen braken daarna was het 4 cm. dat was om 07.30 en 12.33 was colin er met 38 +2.

Die 8 weken ertussen dus regelmatig weeen, valse starten en voorweeen.

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had helemaal geen voorweeen en heb een heel makkelijke en vlotte bevalling gehad.

14. keetling

keetling Actief lid

3 feb 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    Ik had ook al weken van tevoren voorweeen. Maar helaas nadat mijn vliezen waren gebroken duurde het ruim 28 uur voordat ik op 10 cm zat en na 1,5 uur persen heeft de gyn maar een handje geholpen;).....

Ik hoop dat het voor jou voorspoediger gaat.

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier ook geen voor weeën gehad. De dag ervoor wat krampen (36+5) en slijmprop verloren. 's nachts wat weeën en naar het ziekenhuis gegaan.
    Tegen 12.00 uur braken de vliezen en kwam mijn bevalling stil te liggen. Om 15.00 uur aan de wee opwekkers. Die begonnen om 16.30 wat te doen (had toen 3 cm) en om 18.10 is mijn dochter geboren.

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hier al vanaf ongeveer 30/32 weken zwangerschap voorweeen gehad die steeds erger werden, op een gegeven moment 'echte'weeen (valse start aantal x) maar het heeft allemaal niks gedaan hoor ;)
    De ontsluiting ging heel langzaam en bij 3 cm stagneerde het (terwijl ik toch hele heftige weeen had) en hebben ze het verder geholpen dmv een infuus en lateraan dmv een ruggeprik...

Het KAN er voor zorgen dat het sneller gaat, maar het geeft geen garantie en uiteindelijk zegt het dus ook helemaal niks... Helaas.
    Hoop voor jou dat het wel een snellere bevalling betekent!

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb helemaal geen voorweeen gehad, mijn vliezen braken spontaan met 36w2d. Een dag later begon de bevalling, die in totaal maar 2,5 u duurde. Dus ook zonder voorweeen kun je heel snel bevallen!

18. Koekjeerbij

het zegt dus niets....kan ik wel als conclusie trekken uit de reacties.

We wachten maar "braaf" af hier dan....
    Ben t mede door t weer wel zat eigenlijk maar ja de baby vind t vast heerlijk in mijn buik?!

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik had niet echt voorweeen maar harde buiken vanaf 30 wkn en vanaf 35 weken denk ik wel voorweeen. Voor mij heeft het wel geholpen want voor ik écht ging bevallen had ik al 4 cm. Heb een hele snelle bevalling gehad.

Deel Deze Pagina