Begin er een klein beetje kriegel van te worden De hele dag door roept hij dat hij honger heeft en wil eten. Geef hier niet altijd aan toe ( hij ontbijt bv met 3 boterhammen en roept dan 10 min. later dat hij honger heeft ) Verder probeer ik altijd wel gezonde extra's te geven ( snijkoek,fruit, extra boterham etc ) Hij is trouwens niet te zwaar. Is een cm of 95 ( heb hem al een tijdje niet gemeten ) en ongeveer 12 kg. Hij is wel constant in beweging, dus misschien dat hij daarom meer behoefte heeft aan voedings stoffen ? Maak me aan de ene kant totaal geen zorgen want hij lijkt me gewoon op en top gezond,maar als ik dan soms leeftijdsgenootjes zie ( sept. 2008 ) die ontbijten en lunchen met 1 of 2 boterhammen en min. tussendoortjes vraag ik me wel eens af of het normaal is dat Levi zo'n honger/trek heeft. Zijn voedingsschema ziet er nu vaak zo uit : Ontbijt : 3 boterhammen,glas melk of 2 boterhammen en fruit Tussendoor: Snijkoek + drinken ( vaak nog wat extra's,fruit of bisquit ) Lunch: 3 boterhammen + melk Tussendoor : koekje, cakeje, fruit etc. Net wat er in huis is. + drinken.( Dit is rond 16.30 ) Avondeten : Eet hij meestal niet of minimaal ( lang leve de dat-lust-ik-niet-fase ) Dingen die hij lekker vind ( patat,pannenkoeken etc eet hij wel goed ) Wie heeft er ook zo'n hongerig kind ?
Eet ie al lang zo 'veel'? Ons Alyna heeft namelijk, na een periode van veel ziek zijn, ook eens zo'n dikke maand gehad dat ze echt superveel at! (8 boterhammen op een dag, tussendoortjes, enz) Dit is vanzelf weer overgegaan, ze is toen wel wat bijgekomen maar dat mocht ook wel! Verder vind ik het best meevallen, vooral omdat hij niet zoveel avondeten eet, dat compenseert wel. Misschien dat hij minder overdag gaat eten als hij beter avondeten eet? (maarja, hoe doe je dat dan?)
Sinds een paar maanden, is ook niet echt ziek geweest daarvoor. Als hij goed avond eet dan eet hij dit dus ook op een dag ( en nog veel meer als ik het toe zou laten ) Denk soms wel eens dat het gewoon een vorm van aandacht/gewoonte is ipv honger, vandaar dat ik er ook niet altijd aan toe geef. Als we bv een dag naar de dierentuin zijn en hij is lekker druk bezig met alles bekijken moet je moeite doen om er een boterham in te krijgen. proberen het nu ook wel anders aan te pakken.Vanochtend bleef hij bijvoorbeeld zeuren om iets te eten, hebben toen gezegt dat hij eerst maar eens 5 min. moest gaan spelen en dat wat kreeg ( wil niet dat hij denkt dat het normaal is ergens om te zeuren en het dan gelijk te krijgen )
Lastig, gaat hij wel eens naar PSZ/ opvang (je (schoon)ouders?) ofzo? En eet hij daar ook zo? Nogmaals, ik vind het niet extreem veel hoor. Ik denk dat je gewoon makkelijker over kindjes hoort die niet goed eten.(zoals mijn dochter vaak )
Ja hij gaat 2 dagen naar de psz. Daar krijgen ze één koekje en een bekertje drinken tussendoor. ook gaat hij 1 dag naar souders en daar krijgt hij dus constant wat als hij trek heeft Helaas vooral lekkere dingen( schoonouders weten dat ik het daar niet mee eens ben,maar ja heb er zelf geen hand in als ik er niet bij ben )
Ohja, dat ken ik. Mijn ouder zeggen ook altijd 'oooo, ze heeft zoveel gegeten!' en dan hebben ze het dus over snoep en koek. Heel irritant. Misschien even op psz vragen of hij dan ook 'zeurt' om eten, en of zij nog ideeën hebben ofzo? Vind het vrij lastig om mijn dochter eten te weigeren persoonlijk. Dus kan niet direct een oplossing verzinnen. Maar als het al een paar maanden is, denk ik dat dat gewoon zijn behoefte aan eten is. Is er sinds een paar maanden iets veranderd ofzo? Aan mij heb je ook niet veel.
haha je denkt iig mee. nee is op zich niet veel veranderd,behalve dat het lekkerder weer wordt dus we meer buiten te vinden zijn ( speeltuintje, loopfietsje etc ) In jouw geval snap ik ook helemaal dat je haar geen eten weigerd.Zou ik ook niet doen als mijn kind slecht zou eten. Tussenstand nu om 10.15 : 2 boterhammen worst + melk, snijkoek en een peer.
Ik heb zo'n dochter. Heb er laats bij baby en dreumes nog een topic over geopend. Wellicht dat je daar wat aan hebt.
De mijne 2 boterhammen worst + melk en een knijpfruitje. (ohja en een snoepje) Ik ben echt heel slecht in fruit eten, dus om het in het weekend niet te vergeten krijgt ze vaak 's ochtends een knijpfruitje. Heeft ze in elk geval die vitamines al binnen. Door de week eet ze wel elke dag min. 1 stuk op school gelukkig. De laatste 2 dagen eet ze wel ineens goed trouwens, gisteren bij de lunch 2 sandwiches (witte puntjes), dat is voor haar best veel! En al 2 dagen zelf binnen een redelijke tijd haar bordje leeggegeten. Weliswaar spaghetti en gisteren gehaktballetjes, maar toch. Ben benieuwd hoe de lunch dalijk gaat! Sorry voor het epos.
Knijpfruit is ook fruit toch Levi is gelukkig gek op fruit dus daar ben ik wel erg blij mee. Geef hem dan liever een bakje druiven tussendoor als een koek etc
Mijn zoon kan ontzettend eten als hij in de groei zit, dit kan dan ook lang aanhouden. meestal 2 a 3 weken maar er zitten periodes bij dat het langer duurt en dan wil hij alleen maar eten en eten dus... hij krijgt van mij dan ook een stuk brood e.d. als hij er om vraagt. Snoepjes beperk ik hoor en chips ook maar brood of een cracker mag hij dan wel van mij hebben. Hij slaapt dan ook meer en klaagt over groeipijnen dus ik weet dan precies dat hij in de groei zit en haal wel wat extra brood in huis hahaha
Ik denk idd ook dat het wel iets mijn zijn groei te maken heeft. Twee weken geleden klaagde hij ook een paar dagen over pijn in zijn schenen ( dachten toen ook aan groeipijn ) Zijn iig wel wat regels gaan opstellen nu. Eerst korsten opeten voor hij een nieuwe boterham mag, niets krijgen als hij er constant om zeurt maar op vaste tijden tussendoortjes etc.