Biobim vanaf wanneer? (ivm flesweigeren)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Juul76, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Hallo,

Mijn zoontje van ruim 3 maanden weigert sinds een week of 6 om uit de fles te drinken. Ik ben op tijd begonnen met kolven en wennen aan de fles maar van de ene op de andere dag wil hij dus niet meer... alleen maar live melk bij mama. Voor nu prima, ik ben nog niet aan het werk. Maar over 3 weken moet ik wel weer aan de slag en ik begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken. Mijn oudste heeft ook een tijdje geen fles gewild, heb het toen elke dag geprobeerd en op een gegeven moment lukte het weer. Nu weer elke dag proberen, maar nu helaas (nog) geen resultaat.
    Ik heb al tig verschillende flessen en spenen geprobeerd (ook de breastflow), verse gekolfde melk, melk uit de vriezer en op verschillende momenten op de dag maar helaas....

Nu zag ik bij de bio-supermarkt biobim staan, van mijn oudste weet ik dat dat goed mengt met borstvoeding en het zo als pap makkelijk met een lepeltje gegeven kan worden. Maar ik ben redelijk strikt in de leer dat ik bijvoeding pas vanaf 6 maanden wil geven. Maar op de biobim staat vanaf 4 (of zelfs 3?) maanden geloof ik, wat ik voor een merk als biobim best vreemd vind eigenlijk. Moet ik moedermelk gemengd met (een beetje) biobim wel of niet zien als bijvoeding? Hij is ruim 4 maanden als hij voor het eerst naar de opvang moet. Ik wil niet bijvoeden voor 6 maanden, maar hem honger laten lijden op de opvang wil ik natuurlijk ook niet.

Als iemand verder nog tips heeft om hem weer aan de fles te krijgen, graag!

Het is trouwens niet echt een optie om mijn voedingsrecht te gebruiken om live te gaan voeden, met reistijd e.d. ga ik dan dik over de 25% werktijd heen.

alsvast bedankt voor het lezen en de reacties!

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    In mijn ogen is biobim bijvoeding. Het is maar net hoe strikt je je er aan wilt houden. Maar ik zou het eerst gewoon laten proberen. Dikke kans dat hij bij de opvang de fles wel pakt...

Heb je zelf steeds de fles gegeven?

3. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    ja, mijn gevoel zegt ook dat het bijvoeding is en dat staat me echt tegen. Maar ik begin me nu echt zorgen te maken, dus wil de mogelijkheden die er zijn bekijken.
    Probeer het sowieso eerst gewoon met melk, wellicht dat hij het op de opvang wel pakt. Thuis proberen we het om en om; de ene keer probeert mijn man het, de andere keer ik.

4. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

31 aug 2009
    137
    0
    0
    hmm.. alsof je t over mijn dochter hebt. die weigerde ook ineens de fles. ze is nu 8 maanden en 2 dagen opt kdv gaat goed, maar de 2 dagen thuis bij papa niet. daar wil ze nog steeds geen fles. (niet om je bang te maken hoor)
    ik wilde ook niet voor de 6 maanden iets anders geven dan borstvoeding... maar helaas... ze kon 's nachts ook niet alles inhalen. dus wij zijn (met pijn in mn hart) met 4 maanden begonnen met rijstebloem. met als doel de borstvoeding iets verdikken zodat het idd met een lepeltje gegeven kan worden. ik heb dit thuis al geoefend, zodat ik zeker wist dat het goed zou komen als ik aan het werk zou zijn..

succes!!!!

5. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Om die zelfde reden heb ik mijn dochter met 4mnd biobim gegeven (evt. aandikken met nutritron). Zodat ze toch voeding binnen kreeg.
    Haar (gevoelige) darmen accepteerde dit prima.
    ALs je echt geen bijvoeding wil geven, kun je misschien de melk gewoon indikken met nutritron tot het lepelbaar is.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bijvoeding is bijvoeding, daarbij maakt het merk of al dan niet biologisch niet uit natuurlijk.

Ik zou het eerst gewoon met flessen onder werktijd proberen. Met mama uit de buurt zijn ze toch vaak wel geneigd om te drinken. En ziet een kdv het wel zitten om alle melk ingedikt naar binnen te lepelen? Ik zou het bij aanhoudend flesweigeren eerder zoeken in gewoon uit een beker laten aanbieden, net als cupfeeding.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja idd bekertje!

De Biobim is rijstemeel en boekweitmeel, die heb ik hier gebruikt vanaf 6 maanden om langzaam te wennen aan granen. Is dus gewoon bijvoeding (helaas). Succes!

8. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Bedankt voor de reacties! Hij is inmiddels een ochtend gaan wennen op het kdv en helaas... daar wilde hij ook niet uit de fles. Inmiddels ook verschillende maten bekertjes geprobeerd zonder resultaat. Maar we blijven proberen!!
    Ik wil in mijn hart echt niet bijvoeden voor 6 maanden, maar het idee dat hij honger lijdt is natuurlijk ook onverdraaglijk. Misschien dat ik nog een maandje extra verlof opneem, en als hij dan nog steeds niet wil dan toch maar met 5 maanden begin met bijvoeden. Zucht.

9. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    De ervaring leert dat het uiteindelijk wel gaat lukken (meerdere keren gezien in mijn omgeving... soms duurt het wat langer dan andere keren).

1 ochtend zegt nog helemaal niets. Geef het iets langer de tijd, en laat ze vooral niet forceren, zodat het hem tegen gaat staan. Af en toe proberen, met bekertjes, lepeltjes, flesjes, spuitjes en op een gegeven moment zal hij het echt wel accepteren.

10. dolfijn73

dolfijn73 Actief lid

1 mei 2010
    192
    0
    0
    Pfff herkenbaar. ook hier een heerlijk meisje die heel goed groeit op bv van mama en geen flesjes wil. Ook begonnen met biobim terwijl ik eigenlijk ook wilde wachten tot 6 maanden. Maar ja, ze gaat 2 dgn naar kdv en moet toch iets eten. Ook begonnen met fruit nu, dus hoop dat dat haar de dag kan helpen op kdv. Echt lastig probleem dit....probleem van de mama's!

11. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je kunt de breastflowfles nog proberen,
    mijn dochter weigerde ook álles, zelfs tuitbekers nu maar uit de breastflow drinkt ze wel. (maar dan ook alleen als we de binnenspeen eruit halen)

12. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63

Deel Deze Pagina