Zwanger worden en food, wat eten en drinken jullie (niet)?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Aoibhe, Nov 26, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

Nov 2, 2017
    970
    789
    93
    Female
    Hoi dames,

Wij zijn deze maand begonnen voor ons eerste kindje. Heel spannend allemaal! Bij het zoeken naar wat je zou moeten eten om je kansen te vergroten, stuit ik op veel informatie. Maar ik vroeg me eigenlijk af: Wat eten en drinken jullie (niet)?

Liefs,

Aoibhe

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Gewoon alles wat je wilt tot je een positieve test hebt :).

3. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Geen alcohol, geen rauwe vis, geen rauw vlees, puur voor de zekerheid.

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Gewoon alles hoor!

5. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Ik was eerst heel voorzichtig, nu ben ik een stuk losser. Pas bij een positieve test ga ik erop letten. Wij zijn nu bijna 2 jaar bezig voor een 2e kindje, dus ben er wel een beetje klaar mee constant overal op te moeten letten en geleefd te worden terwijl het toch niet lukt.

Jullie starten nu net pas, ik zou gewoon lekker blijven genieten van alles hoor ;).

6. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Ik was op vakantie rookte als een ketter en dronk de nodige cocktailtjes. En juist toen werd ik zwanger. Hahaha na de positieve test uiteraard gestopt
    En daarbij inderdaad zou het nog zeker niet ontzeggen. Straks ben je wel even bezig en je mag gewoon nu nog alles eten. Lekker van genieten

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik at en dronk alles tot ik een positieve test in handen had.

8. LollyLolbroek86

LollyLolbroek86 Bekend lid

Oct 24, 2017
    549
    445
    63
    Idd gewoon lekker alles tot aan die mooie positieve test :thumup:

9. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik koos er voor om geen alcohol en rauwe producten te gebruiken maar ik ben dan ook beide keren binnen 3 rondes zwanger geraakt. Ik snap wel dat het zoals iemand hier eerder zei, heel anders wordt als je twee jaar bezig bent..
    Voor mij was het prima te doen zo.

10. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

Nov 2, 2017
    970
    789
    93
    Female
    Bedankt voor jullie reacties!

En wat eten jullie wel? Ik hoor dingen over omega-3 visolie, tarwekiemolie, amandelmelk, macapoeder enzo. Ervaring mee?

11. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

Dec 22, 2016
    4,773
    3,116
    113
    Female
    Ik at gewoon dingen waar ik zin in had.
    Jullie beginnen net toch (eerste ronde)? Ik zou nergens op letten. Straks duurt het 3 jaar en moet je 3 jaar lang overal op letten. :(

Je kunt wel alvast foliumzuur nemen.

12. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Ik slik multivitamine met omega 3 en visolie en Heb de afgelopen twee maanden tarwekiemolie ennmaca capsules geslikt. De multivitamine elke dag, de maca tot aan de eisprong en de Tarwekiem vanaf de eisprong. Nu ben ik in ronde vier na mijn miskraam weer zwanger geraakt, geen idee of t geholpen heeft niet

13. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,770
    2,185
    113
    Ik dronk geen alcohol en caffeine, wel heel veel water, had echt super veel dorst.
    Verder at ik geen vlees en vis (ben vegetariër) en lette ik op met bepaalde kruiden.
    Wel at ik veel fruit, had ik onwijze trek in en is ook goed voor de baby.
    Mijn ontbijt werd ineens kwark met blauwe bessen en honing terwijl het daarvoor gewoon een boterham was.
    Verder kreeg ik gebakken eieren echt niet meer door mn keel terwijl ik daar normaal gek op ben.

14. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

Nov 2, 2017
    970
    789
    93
    Female
    Haha, dat is wel waar, zit ik 3 jaar lang, ;). Maar wat van die kleine dingen, als supplementen, zijn natuurlijk makkelijk in te nemen. Of iets wat ik in mn shake kan gooien, :).

15. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,770
    2,185
    113
    Ohja, wel de vitamines natuurlijk. Foliumzuur, multivitamines, ijzer, vit B en omega de laatse paar maanden.

16. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

Nov 2, 2017
    970
    789
    93
    Female
    Oké, thx. Dus je gebruikt eigenlijk alle dingen die ik net noemde, ;). Hoe werkt dat precies, maca tot de eisprong en tarwekiem vanaf? Wat is hun werking?

17. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

De maca zou een goede invloed hebben op de vruchtbaarheid ( zou progestron positief beïnvloeden) alleen is er over de veiligheid tijdens de zwangerschap weinig bekend en dus wordt t afgeraden wanneer je zwanger bent. Dus ben ik elke x gestopt na m'n eisprong

De tafwekiem olie capsules zouden een innestelling bevorderen dus die nam ik vanaf de eisprong. die kun je door blijven slikken maar ik slik ze nu ook njet meer vanaf vandaag.

Van beide producten is de werking niet zozeer heel erg wetenschappelijk bewezen maar ik heb veel succesverhalen gelezen en ben zelf net ook weer zwanger na een miskraam, wie weet heeft t echt iets gedaan

18. Maddie

Maddie Fanatiek lid

Sep 15, 2009
    1,391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Eerlijk, ik at en dronk gewoon normaal: alles. Niets speciaal wel of niet genomen. Als ik positief testte dan natuurlijk wel opgelet.

19. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Precies Dit! Alleen toen we begonnen wel gelijk foliumzuur gaan slikken. Verder echt niks extra's!

20. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

Nov 2, 2017
    970
    789
    93
    Female
    Thx voor al jullie reacties! Ik ga voor gewoon eten en ook genieten, met aanvulling van wat supplementen, denk ik :).

Share This Page