Sinterklaas probleem: waar de schoen zetten?

Discussion in 'De lounge' started by adi, Nov 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. adi

adi Niet meer actief

Zijn er nog meer mensen die geen kachel of een open haard hebben?

Waar gaan jullie de schoen zetten straks? Het hele schoen-verhaal wordt nu niet zo romantisch in ons nieuwbouw huis namelijk.

Manlief zegt dat we het bij de terrasdeur moeten doen, of op de vensterbank. Maar ja.. ook zoiets, dat is het net niet :)

Hoe gaan jullie dat oplossen?

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

May 31, 2011
    1,170
    15
    38
    Nu hebben we een elektrisch haard dus zetten we de schoen nu daarvoor. Maar voorheen zetten we hem onder de brievenbus;)

3. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier bij de voordeur

4. Peace

Peace Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,553
    245
    63
    Ook wij hebben een nieuwbouw-woning zonder open haard en verwarming (we hebben vloerverwarming)

Ik laat hem bij de terrasdeur zetten.. Ze snapt het toch nog niet, maar het gaat om het idee ;)

5. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Gewoon voor de cv, zelfs toen ik nog kind was stond het al voor de cv :D:D

Voor een kind maakt het toch niet uit, als ze maar wat krijgen. :)

6. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Wij vroeger voor de CV.. of bij de voordeur.. Hadden we zelf bedacht want dat was voor de pieten toch makkelijker.. Dan kon hij de cadeautjes zo door de brievenbus doen.. misschien kwam er dan wat meer in.. Helaas, daar trapten mijn ouders niet in :D

Wij zetten de schoen onder/in de schouw..

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier is het nog niet aan de orde maar vroeger als kind zetten wij onze schoentjes gewoon bij de CV. Vond dat heel gewoon, Sinterklaas en zijn pieten hebben namelijk de sleutel van elk huis en ze kwamen in mijn beleving gewoon door de voordeur naar binnen :p

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij zetten hem ook bij de voordeur :) s avonds op de mat liedjes zingen en dan kan sinterklaas of zwarte piet inderdaad gewoon de snoepjes door de brievenbus gooien :p

m'n dochter zei dit jaar 'en dan vallen ze zó in mijn schoen he mama? '

dus daar houden we het maar op ;) .

9. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    wij zetten het vroeger altijd bij de voordeur zodat piet de kadootjes door de brievenbus kon gooien

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Maakt helemaal niet uit waar, zwarte piet heeft een loper :D

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Voordeur denk ik. Heb wel een houtkachel, maar ik dacht ook dat de pieten van tegenwoordig geen halsbrekende toeen meer hoeven uithalen omdat ze lopers hebben enzo.;)

12. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Inderdaad, de pieten hebben een loper bij zich:D Dat verhaal vertelde mijn ouders mij altijd (ik kon me namelijk ernstig druk maken dat wij geen open haard hadden) en ook mijn dochter vertelde ik dit.. die zich ook erg druk maakte en dit verhaal werd zonder problemen geslikt.

Hier zetten we de schoen bij de achterdeur maar we hebben nog wel eens rommel pieten in huis die overal hun pepernoten verliezen en door de woonkamer heen dingentjes anders zetten (hilarieteit ten top!) voordat ze de schoen hebben gevonden.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hahaha! Hier precies zo!
    En wij hadden ook last van een "verstop-piet". Dat is pech...schoenen weg!

Deden we vroeger al, dan stond de schoen in de koelkast, of midden op de eettafel. Stond garant voor dikke lol!

Dus idd: Achterdeur

14. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

May 3, 2011
    986
    8
    18
    moeder
    wij hebben geen brievenbus(wonen in een flat) dus de schoen gaat op de vensterbank bij een open raampje(piet gooit de kado's door het raam:).

toen mijn pleegzusje nog zo klein was vertelden we ook dat piet een sleutel had,dat was geen goed idee want ze is weken lang bang geweest dat er vreemde mensen binnen konden komen.
    dus het jaar erna stond de schoen onder de brievenbus.

15. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    vroeger thuis zette wij hem bij de voordeur op de mat. maar nu zet mijn dochter em op de schoenzetmat die onder de radiator ligt in de achterkamer

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Bij mijn oma vroeger werd de schoen in de gang, bij de voordeur gezet. Want sja, Zwarte Piet kon niet door de schoorsteen, want die had oma niet. Dus dan via de brievenbus.

17. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Hier ook geen kachel en alleen maar vloerverwarming. Denk dat ik zn schoentje ook maar bij de voordeur zet, vind het brievenbus verhaal wel een goed idee en hij snapt er nu toch nog niets van.

18. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Bij ons werden de schoenen vroeger onder t zolderraampje gezet!
    Sint en zn pieten gaan immers over de daken en bij ons kwamen ze dus door het dakraam ipv de schoorsteen :D ;)

Onze dochter zal haar schoen bij de voordeur zetten, wij maken het zwarte piet gemakkelijk door hem gewoon door de voordeur te laten komen ;)

19. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,074
    0
    0
    renkum
    hier bij de terrasdeur. en aangezien ze weet dat zwarte piet vandaag komt,wou ze hem vanmorgen al zetten hahahahahahaha.

20. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Dat inderdaad een groot Sinterklaasprobleem.

Ik zal het bij de voordeur proberen of anders bij de achterdeur.
    Als er maar een kado inzit toch

Share This Page