Zijn er nog meer mensen die geen kachel of een open haard hebben? Waar gaan jullie de schoen zetten straks? Het hele schoen-verhaal wordt nu niet zo romantisch in ons nieuwbouw huis namelijk. Manlief zegt dat we het bij de terrasdeur moeten doen, of op de vensterbank. Maar ja.. ook zoiets, dat is het net niet Hoe gaan jullie dat oplossen?
Nu hebben we een elektrisch haard dus zetten we de schoen nu daarvoor. Maar voorheen zetten we hem onder de brievenbus
Ook wij hebben een nieuwbouw-woning zonder open haard en verwarming (we hebben vloerverwarming) Ik laat hem bij de terrasdeur zetten.. Ze snapt het toch nog niet, maar het gaat om het idee
Gewoon voor de cv, zelfs toen ik nog kind was stond het al voor de cv Voor een kind maakt het toch niet uit, als ze maar wat krijgen.
Wij vroeger voor de CV.. of bij de voordeur.. Hadden we zelf bedacht want dat was voor de pieten toch makkelijker.. Dan kon hij de cadeautjes zo door de brievenbus doen.. misschien kwam er dan wat meer in.. Helaas, daar trapten mijn ouders niet in Wij zetten de schoen onder/in de schouw..
Hier is het nog niet aan de orde maar vroeger als kind zetten wij onze schoentjes gewoon bij de CV. Vond dat heel gewoon, Sinterklaas en zijn pieten hebben namelijk de sleutel van elk huis en ze kwamen in mijn beleving gewoon door de voordeur naar binnen
wij zetten hem ook bij de voordeur s avonds op de mat liedjes zingen en dan kan sinterklaas of zwarte piet inderdaad gewoon de snoepjes door de brievenbus gooien m'n dochter zei dit jaar 'en dan vallen ze zó in mijn schoen he mama? ' dus daar houden we het maar op .
Voordeur denk ik. Heb wel een houtkachel, maar ik dacht ook dat de pieten van tegenwoordig geen halsbrekende toeen meer hoeven uithalen omdat ze lopers hebben enzo.
Inderdaad, de pieten hebben een loper bij zich Dat verhaal vertelde mijn ouders mij altijd (ik kon me namelijk ernstig druk maken dat wij geen open haard hadden) en ook mijn dochter vertelde ik dit.. die zich ook erg druk maakte en dit verhaal werd zonder problemen geslikt. Hier zetten we de schoen bij de achterdeur maar we hebben nog wel eens rommel pieten in huis die overal hun pepernoten verliezen en door de woonkamer heen dingentjes anders zetten (hilarieteit ten top!) voordat ze de schoen hebben gevonden.
Hahaha! Hier precies zo! En wij hadden ook last van een "verstop-piet". Dat is pech...schoenen weg! Deden we vroeger al, dan stond de schoen in de koelkast, of midden op de eettafel. Stond garant voor dikke lol! Dus idd: Achterdeur
wij hebben geen brievenbus(wonen in een flat) dus de schoen gaat op de vensterbank bij een open raampje(piet gooit de kado's door het raam. toen mijn pleegzusje nog zo klein was vertelden we ook dat piet een sleutel had,dat was geen goed idee want ze is weken lang bang geweest dat er vreemde mensen binnen konden komen. dus het jaar erna stond de schoen onder de brievenbus.
vroeger thuis zette wij hem bij de voordeur op de mat. maar nu zet mijn dochter em op de schoenzetmat die onder de radiator ligt in de achterkamer
Bij mijn oma vroeger werd de schoen in de gang, bij de voordeur gezet. Want sja, Zwarte Piet kon niet door de schoorsteen, want die had oma niet. Dus dan via de brievenbus.
Hier ook geen kachel en alleen maar vloerverwarming. Denk dat ik zn schoentje ook maar bij de voordeur zet, vind het brievenbus verhaal wel een goed idee en hij snapt er nu toch nog niets van.
Bij ons werden de schoenen vroeger onder t zolderraampje gezet! Sint en zn pieten gaan immers over de daken en bij ons kwamen ze dus door het dakraam ipv de schoorsteen Onze dochter zal haar schoen bij de voordeur zetten, wij maken het zwarte piet gemakkelijk door hem gewoon door de voordeur te laten komen
hier bij de terrasdeur. en aangezien ze weet dat zwarte piet vandaag komt,wou ze hem vanmorgen al zetten hahahahahahaha.
Dat inderdaad een groot Sinterklaasprobleem. Ik zal het bij de voordeur proberen of anders bij de achterdeur. Als er maar een kado inzit toch