Hallo ik ben Marieke 36 jaar en moeder van Carlijn van 15 maanden. Je zou zeggen niks aan de hand maar ik ben 1,82 m lang en weeg nu 171 kilo. Ik heb een maagband en ben voor mijn eerste zwangerschap 30 kilo afgevallen. Na een traject van 4 jaar via iui bij de Geertgenkliniek in Elsendorp (brabant) zijn mijn man en ik zwanger geworden. Ook toen woog ik 149 kilo, maar ik heb een super zwangerschap gehad. De geertgenkliniek is geweldig, zij oordelen niet op gewicht maar kijken naar een persoon. Ons "probleem" lag NIET aan mijn gewicht (lag niet bij mij) Tijdens mijn zwangerschap is mijn maagband open gezet en toen was het hek van de dam. Ik ben vreselijk aangekomen. Op dit moment is de band weer opgespoten en ben ik 14 kilo in 1 maand kwijt. Wij hebben een grote wens en dat is een broertje of zusje voor carlijn. Voor mijzelf moet ik min het gewicht van voor de zwangerschap halen om weer voor iui te gaan. Ik heb als doel om dit in juni/juli 2010 te halen en voor een 2de kindje te gaan . Zijn er meer dames met een overgewicht probleem die graag een kindje willen? En die hier ook over willen/durven praten?
Hoi Mariek73, Ik ben jopa1000, heb een dochtertje van 2 jaar. Ik ben ook 1.82 lang en weeg +- 105 kilo. Twee jaar geleden een keizersnede gehad en daaraan zenuwpijn overgehouden. (waarschijnlijk een zenuw geraakt) Hier is de wens voor een tweede heel erg groot maar door mijn gezondheid (nog) niet gelukt. Slik namelijk medicijnen die ik niet mag slikken als ik zwanger wil worden. 2010 willen we (als het gaat) de medicijnen stoppen en zwanger proberen te worden. Heel verhaal, maar zou het leuk vinden om verder te babbelen. Groetjes Jopa 1000 Toevoeging: https://www.zwangerschapspagina.nl/extra/zwanger-worden/overgewicht-en-zwanger-worden/
Hey! Ja, hier nog iemand met behoorlijk overgewicht, momenteel 115kg bij 1,69m. We zijn nu 15 maanden bezig voor de eerste, zitten in de MMM en moet van de fertiliteitsarts naar 95kg, en als het even kan nog lager. Scheelt dat ik 24 ben, maar dan nog.. Makkelijker gezegd dan gedaan! Moet 3 december weer naar de FA en krijg de komende cyclus de cyclusanalyse, samenlevingstest en uitstrijkjes, dus ben vooral heel benieuwd wat daar uit gaat komen. Ze is er van overtuigd dat het alleen met mijn gewicht te maken heeft, maar ik heb het idee dat er hele andere dingen aan de hand zijn. Zo was laatst mijn schildklierhormoon ook al aan de lage kant, en dat wordt nog een keer geprikt. Met m'n vriend is niks aan de hand, z'n kwakkie was van prima kwaliteit, dus het ligt wel bij mij.. Moet er wel bij zeggen dat die 20kg die er nu af moet, er ook in 1,5 jaar tijd (sinds stoppen met de pil) bij zijn gekomen, terwijl ik niet veel bijzonders heb gegeten ofzo.. Liefs!
Saz, ik word erg boos als ik hoor dat er automatisch van uitgegaan word dat het aan het gewicht van de vrouw ligt.:x Het "probleem" lag bij ons bij mijn man, hij had weinig en te trage zwemmertjes. Dat kan ook. Echt voor dames die zwaarder zijn maar gezond en zwanger willen worden (zonder eerst af te vallen) kijk eens op www.geertgen.nl Ik ben hun zo dankbaar, zonder hun hadden wij Carlijn niet gehad. Zo erg als anderen bepalen wat jij wel of niet mag.:x Joppa wat een verhaal zeg. Zeker gezellig als je hier mee praat Ik hoop dat je zenuwpijn het toelaat om te stoppen met de medicatie en dat jullie er in 2010 voor kunnen gaan. Ik zou zo blij zijn met 105 kilo maar dat gaat nog heeeeeel lang duren denk ik Dhihihi)
Haij Hier ook iemand die overgewicht heeft en een nog onvervulde zwangerschapswens heeft. Ik ben 27 jaar, ben 1,59m lang en weeg 136 kilo. Ik ben in sep 2007 gestopt met de pil, en sinds die tijd 11 keer ongesteld geweest meer niet mijn cyclus : 35-39-90-115-150-44-40-69-39-35-62 Ik ben in aug 2008 naar de gyn geweest omdat ik al bijna 115 dagen niet ongie geweest was, en dat was een regelrechte drama. Die vent was een enorme botte *** Hij zei dat de meeste vrouwen die boven een bepaald BMI zitten niet geholpen worden en hij zei botweg "dus wat doe je hier eigenlijk?" :x Hij wou me pas helpen als ik minimaal 20 kilo kwijt was. Ik werd dus naar huis gestuurt, met een pil (primolut) waardoor ik een paar dagen later op dag 115 wel ongesteld werd en een verwijzing naar een internist/dietist en daar moest ik het mee doen. Sinds die tijd brokkelt de hoop op een kindje steeds meer af. Om me heen zie ik heel veel vrouwen (dunne) wel zwanger worden, en ik kan bijna geen zwangere buiken of baby''s meer zien. of ik denk ik mijn hoofd "ik wil die buik!!" of ""zal het ooit voor ons ook zo'n mooi klein zacht wondertje komen"" Maar die hoop wordt steeds kleiner en de zin om te proberen zwanger te worden wordt steeds minder, omdat ik het gevoel heb dat het toch geen zin heeft. In gedachten: "" het lukt toch niet" Een week of 2 geleden kreeg ik te horen dat een schoonzusje van mij, voor de 2e keer ongeplant zwanger is geworden. En dat kon ik er op dat moment ff niet bij hebben, ik brak compleet. Ik was verdrietig en ontzettend boos tegelijk. En heb toen ff flink gejankt. in gedachten ""Waarom zij wel, terwijl ze het niet eens 100% willen en wij niet"" We zijn nu weer bezig om af te vallen, ik ben nu in 2 weken tijd 3 kilo kwijt. Goed vind iedereen, maar ik vind het niet snel genoeg gaan. Ik kan niets anders doen dan me aan me dieet houden, mijn cyclus in de gaten houden, en nu te kijken of ovulatie testen helpen. Liefs..
hier ook een zwangerschapswens en overgewicht. ben 29 jaar, weeg op dit moment 112,4 (op zijn zwaarst 130 kg en dat was vorig jaar toen wij voor de eerste keer naar de gyneacoloog gingen) en ben 178 lang. Ik kreeg ook de mededeling dat ik eerst af moest vallen voor ze me wilde helpen en dat heb ik gedaan. Inmiddels moet ik iets meer mijn best doen om nog meer af te vallen (wil eigenlijk nog 2 kg kwijt voor ik over 2 weken de volgende IUI heb). Wij hebben inmiddels 2 keer een iui gehad en afgelopen maand is deze niet gelukt omdat mijn eisprong al geweest was. @hope, hoe ben je nu af aan het vallen? ik doe sonja bakker (zo ongeveer, eet af en toe we wat extra anders vind ik het niet vol te houden!) en ben daar dus best veel mee afgevallen! @mariek, krijg je bij hun de iui meerdere malen vergoed? en doen zij ook ivf als dat nodig mocht blijken? Groetjes Marjolein
ik ben cindy; 28, en weeg 110kg bij 1,67... Ik begin nu aan mn derde kindje. Bij mijn eerste woog ik 65 kilo (waar is die tijd ), maar kwam 31 kilo bij tijdens de zwangerschap :S Bij mn tweede woog ik 84 en vermagerde teveel Enfin, alles achteraf er weer op (met oa dank aan Implanon) en er ng een pakje bijgekregen. Wij zijn ng maar aan ronde 1 en ik ben nog niet ongesteld geworden. Hoop dat het weldra gebeurt, aangezien mn bloedtest gisteren negatief was :S Maar ik sluit me dus gewoon hier aan Vrees dat ik ng een eindje hier zal blijven
Ik ben via een dietiste bezig met het lo-carb dieet. Sonja bakker heb ik ook gedaan een poos terug, ben toen 12 kilo kwijtgeraakt, maar toen we bij boek 3 begonnen ging het mis. Alles zat er na een poosje weer bij op + meer.
Hoi meiden, Wil me ook graag bij jullie aansluiten. Ben 27 jaar, 1.78 lang en weeg 113 kg. Ben al een jaar bezig met afvallen, woog voor mijn eerste zwangerschap 106 kg (was 8 kg afgevallen in driekwart jaar). Helaas eindigde mijn zwangerschap in een mk, was tijdens de zwangerschap al wat killootjes aangekomen en ben nog wat meer aangekomen tijdens de verwerking. Ben nu weer wat frisse moed begonnen, ook om opnieuw zwanger te worden. Ik loop bij de dietiste.
Hoi meiden "fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat er meiden over willen praten, knap hoor. Ik hoop dat het bij jullie ook snel mag gebeuren. Bij ons heeft het 4 jaar geduurt, achteraf niet nodig geweest als ik als ik de geertgenkliniek eerder had gekend Echt meiden als je echt nu graag wil en je bent er klaar voor ondanks en wat hoger gewicht, bel ze eens op. Marjo ik heb alles vergoed gehad en wij hebben 4 rondes gehad, ik geloof dat ze doorgaan tot 6 en ze doen daar ook aan ivf en icsi. Ik meen alleen dat de controles wel daar zijn voor ivf en het prikken van de eitjes in het ziekenhuis in eindhoven waar ze mee samenwerken Als je eenmaal zwanger bent bijf je tot 12 wkn bij hun en daarna ga je naar of zkh eindhoven of naar een zkh van jou keuze bij jou in de buurt. Is wel lachen dan hoor, in het radboud nijmegen wilde ons mij niet helpen ivm het gewicht. Kom ik ineens daar aan ZWANGER, ja dan kunnen ze je niet wegsturen Ik kreeg een suikertest/ longtest/ bloeddruktest daar en ik was het medisch wonder van het radboud want toen 160 kilo en geen klachten dat kon niet Nou ik wel Ik ben nu 15 kilo kwijt en nu ben ik ineens weer niet ongi terwijl het er afgelopen 2 maanden weer netjes was. Waarschijnlijk is mijn lijf weer van slag door het snelle gewichtsverlies. ROT HORMONEN:x:x De laatste iui hebben wij trouwens in combi gedaan met acupunctuur (Ik maar ook mijn man) Voor de man helpt het bij de activiteit van de aanwezige zaadjes en soms leid het tot verhoging van het aantal en bij mij is het voor een goede opbouw van de bmwand en voor het innestelen Ik ben hier ook mee doorgegaan tot aan de bevaling, die trouwens ook erg snel en makkelijk verliep (2,5 uur totaal weeen,persweeen, bevallen en nageboorte) Toen woog ik trouwens 180 kilo, dus als ik het kan kunnen jullie het zeker Echt de moeite waard om na te vragen. Ik heb geen aandelen Geertgenkliniek hoor, ik gun alleen iedereen dit geluk Het is zooo mooi
Tassie wat is dat met die Pendel wat er onderaan jou berichtje staat?? En waar kan ik dat laten doen Ik ben daar ook wel van moet ik eerlijk zeggen.
Hoi Mariek, Pendelen, dat zijn meiden die voor je pendelen. Ze stellen vragen en krijgen antwoord met Ja of Nee. Je kunt de meiden benaderen via een pb, ze hebben je naam, geboortedatum en geboorteplaats nodig. Daarnaast kun je gerichte vragen stellen zoals "wanneer word ik zwanger" Het kan wel even duren voordat je reactie krijgt, die meiden komen daar in om. Er is ook een topic voor, misschien kun je daar nog even kijken. Succes
Hoi Mariek, Dank je wel voor je reactie, ondanks de pijn en het overgewicht willen we er wel weer voor gaan. Ben zelf enig kind en had het heel leuk gevonden als ik een broer of zus had gehad. Echter qua gezondheid is het wel een lastige keuze om er in 2010 er weer voor te gaan. Zeker omdat ik eigenlijk wil dat eerst die extra kilo's er weer af zijn voor een nieuwe zwangerschap. Maar aan de andere kant wil ik niet nog langer wachten omdat onze eerste zwangerschap pas na 5 jaar gelukt is. (niet in MMM geweest, we hadden de tijd) Lastig hoor die keuzes! Waarom denken mensen toch dat als je zwaar bent je alleen maar zit te eten? Dat is bij mij echt niet het geval. Mijn man is heel tenger en kan zich helemaal vol eten!!!! Bij mij zit het echt in bewegen. Door een paar slechte knieen en dus die zenuwpijn kan ik moeilijk intensief sporten. Ik heb twee paarden aan huis staan (wat ik voor de zwangerschap dus 5 keer per week deed). Maar nu met de zenuwpijn lukt dit dus niet meer. Ik kan gaan paardrijden maar een uurtje daarna lig ik krom van de pijn op de bank! In combinatie met een drukke peuter lukt paardrijden (nog) niet. Echt balen hoor! Ik hoop dat de medicijnen snel aan gaan slaan! Ik hou de geertgen kliniek in mijn achterhoofd, wanneer ik stop met de medicijnen wil ik niet jarenlang met deze pijnen rond blijven lopen. Lastig allemaal. Groetjes Jopa1000
Hoi Mariek, Lastig hoor die hormonen, val je wat kilo's af en dan raakt je lichaam weer van streek, wat zijn vrouwenlichamen toch lastige wezens Ik hoop ook voor jou dat je weer snel zwanger bent! Zijn er "voorwaarden" om bij de geertgenkliniek binnen te komen? Moet je je temp bijgehouden hebben bijvoorbeeld? Moet de huisarts doorverwijzen naar de geertgen kliniek? Of kan een ziekenhuis (gyneacoloog) dit ook? Ik wens voor iedereen hier dat we snel zwanger gaan worden! We gaan ervoor! Groetjes Jopa1000
Haij Bedankt voor je reactie! Sorry van de late reactie maar ik zag hem net pas. Jah de dietiste vind het wel goed gaan, het is ook meer dan genoeg, maar ik wil bij wijze van spreken "liever vandaag dan morgen veel kilo's kwijt" Ik heb het er ook nog met mijn moeder en man over gehad. Misschien moeten we maar een keer naar een ander ziekenhuis of kliniek. Misschien helpen ze me daar wel. Ik ben heel erg bang dat er bij mij wat mis is. en ik wil gewoon wat duidelijkheid. die geertgenkliniek spreekt mij heel erg aan. Alleen zo jammer dat het voor ons niet echt naast de deur is. Ik woon namelijk in het hoge noorden. Maar ik had een vraagje: Hebben jullie ook zo'n onregelmatige cyclus?? of is het bij jullie wel/redelijk regelmatig?
Irritant is dat he! dat mensen dat denken. allemaal vooroordelen. Veel mensen denken ook dat je kasten voor chips of chocolade hebt liggen of een paar keer per week naar de Mac gaat.. terwijl dat helemaal niet zo is. En dan eet je een keer een patatje en dan zie je mensen je aankijken!!!
Hoi, Mijn cyclus is heel erg regelmatig, al vanaf de eerste ronde. Soms een dag of 2 langer maar dit is zeldzaam. Ik begrijp heel goed dat je bang bent dat er iets mis is, waar denk je dan aan? Misschien is het goed inderdaad dat je naar een ander ziekenhuis gaat. Toen ik na de keizersnede last kreeg van heftige zenuwpijn en naar "mijn" ziekenhuis ging waar ik was bevallen kreeg ik geen gehoor. Zenuwpijn na een keizersnede/ruggenprik? dat kan niet. (de anesthesist voelde zich heel erg aangevallen) nu ben ik voor een second opinion in een ander ziekenhuis en nu horen ze me wel. Wellicht luistert een ander ziekenhuis waar je "vers en nieuw" bent beter naar je en zullen ze beter helpen? Succes met afvallen, ga zo door! Te veel kilo's in een keer is ook niet goed i.v.m. jojo effect. Beter is om langzaam af te vallen. Groetjes Jopa1000