Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kweenie, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo Lieve Meiden,

Pak hier jullie koffers maar weer uit :D.
    Tijd om rubriek 'miskraam' achter ons te laten en vol positiviteit voor een goede zwangerschap te gaan! Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Goed, ik dus eerst nog even een time-out maar merk dat de kriebels heel langzaamaan weer boven komen.... Goed teken, lijkt mij!

Liefs en geniet van het mooie weer,

Kweenie

2. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    Zo mijn koffer is uitgepakt.

Nu vol energie en positiviteit deze nieuwe ronde in. Goed idee geweest Kweenie.
    Denk zeker een goed teken dat langzaamaan de kriebels weer bij je komen.

Hier vandaag heelrijk genoten van het mooie weer. Lekker in de tuin gezeten en op de scooter ff naar mn ouders geweest. Nu nog ff lekker onderuit en dan zo mn bedje in.
    Ongi is gelukkig al weer wat minder aan het worden. Gok nog een dag of 2 a 3 en dan helemaal over.

Liefs van mij

3. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Hallo :)
    Mag ik me even voorstellen? :D:D:D

*klikt haar koffertje open*

Tijd voor roze berichtjes!:)

Liefs tina

4. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Zal hier niet zo heeeeel actief mee komen kletsen, want waar jullie natuurlijke kansen hebben, ben ik afhankelijk van de Medische Malle Molen en schrijf dus actiever in het topic vruchtbaarheidsbehandelingen...

Maaaaar, ga jullie wel volgen hoor!

Ben vandaag weer ongie geworden (2e keer na de BBZ) en ga nu dus op voor de 3e IVF... Erg spannend, want ik heb tot nu toe nooit cryo's gehad en ben dus iedere keer afhankelijk van het embryootje (1 of 2) wat er onstaat en dan 'vers' wordt teruggeplaatst. Met andere woorden, het eieren oogsten lukt nooit zo goed.

Maar, we gaan er weer volop voor!

Zal af en toe wel komen gluren hier :)
    En hoop op veeeeel roze hier!!!

Succes allemaal!

xxxx

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Jaaaaaaaaaaaah, hallo allemaal!!!! Lekker om hier te schrijven.
    Al is het enige nadeel dat je hier wat langer moet zoeken (of je zoekt via je eigen profiel, dat gaat misschien wat sneller).

@Majo: Bijna weer klaar dus met je menstruatie? Op naar de volgende vruchtbare periode!

@Tina: Jij nog steeds niet ongesteld??? Echt....hoe kan dat nou?! Je had toch echt een vet posi test en zou ondertussen toch ongesteld moeten zijn zou je denken.... Ben heel benieuwd wat de huisarts zegt. Hopelijk wil hij/zij voor de zekerheid toch even HCG prikken. Heb je nog een test gedaan ondertussen?

@Juulzon. Groot respect voor jou dat je met IVF bezig bent. Ik doe het niet. Het lijkt mij erg zwaar. Mag ik je vragen wat het verschil is tussen een cryo en een embryo? Oh, wacht...google... Mmmm, kan niet echt wat vinden. Is een cryo verder of beter ontwikkeld? Kom je af en toe wel reageren hier hoe het met je gaat? Ik hoop dat deze 3 x voor jullie dit keer scheepsrecht is!!!!

Liefs, Kweenie

6. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Zie je, daar waai ik alweer aan :)
    Ben eigenlijk ook al een beetje gehecht aan jullie en hoe het hier gaat :)!

Weet je wat het is Kweenie, die hele MMM doet je eigen grenzen verleggen. Waar ik spuiten in den beginne echt eng vond - ik keek er enorm tegenop, had tranen in mijn ogen - nu zet ik er twee op een dag. Niet nu-nu, maar tijdens de stimulatie. Begin waarschijnlijk dinsdag weer met de 1e hormooninjecties. Je moet je voorstellen dat je bij IVF eieren wil gaan oogsten. Je spuit enerzijds hormonen die de follikels (daar zit een eitje in) doen groeien, liefst een mooie aantal (10 is mooi, meer mag). Daarnaast spuit je een hormoon wat je eigen cyclus plat legt, zodat de follikels mooi gelijkmatig kunnen groeien. Als de follikels bijna rijp zijn, zet je een 3e spuit (en de rest niet meer), om de follikels een laatste groeispurt te geven. Dat is Pregnyl, wat gemaakt wordt uit de urine van zwangere vrouwen. Normaal zouden je eitjes dan na 36 uur springen, maaaaar, dat wil je bij IVF niet, dan wil je eitjes juist opvangen. Dat gebeurt met de punctie. Je follikels worden dan aangeprikt en leeggezogen. Er hoeft niet in iedere follikel een eitje te zitten. Stel, je hebt 10 follikels, dan kunnen er 6 eitjes in zitten. vervolgens worden de eitjes en zaadjes samengebracht en is het afwachten hoeveel er bevrucht worden. Stel dat het er 4 zijn (van de 6) dan is het nog afwachten hoe ze zich door delen. 4 dagen na de punctie wordt er 1 of twee bevruchte eitjes (embryo's ) teruggeplaats. Als er meer embryootjes zijn ontstaan en ze zijn van goede kwaliteit, dan mogen ze in de vriezer. En dán heten ze cryo's! Als de IVF met verse embryootjes dan niet lukt, kan er altijd nog een cryo (in de natuurlijk cyclus?) teruggeplaatst worden. en dus heb je dan een extra kans op zwangerschap!

Snap je het een beetje ;) ?

Lees trwns wel mee hoor, maar had ook iets minder inspiratie om te schrijven. In zo'n wachtperiode tot je weer verder op kan voor een behandeling, lijkt er iets minder te melden soms...

Hier gaat het wel, alleen mijn menstruatie wil niet echt doorzetten. Blijft bij roestrood, en heb nog geen echte ongiepijn. Uiteraard een testje gedaan, maar omo it is... Ga toch vandaag dan maar als dag 1 aanmerken, dan begin ik woensdag met spuiten. Zaterdag dan dus 1e echo. Ben benieuwd hoeveel eitjes er dit keer mee willen doen! Hoop weer minstens zoveel als de vorige keer (had toen 6 eitjes, uiteindelijk 2 emmy's .. dat mogen er natuurlijk altijd meer zijn :) !).

Ga zo lekker mijn bedje en komende week ga ik rustig aan doen en OP TIJD ;) naar bed! (goed voornemen!).

Dikke knuff allemaal!!!

xxx

7. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Even kort een ego-berichtje...
    Over een uurtje mag ik bij de ha komen. Heb mn temperatuurkaartje alvast afgedrukt en mn cyclussen opgeschreven. Vandaag CD50 en nog geen ongi in aantocht. Vanmorgen voor de zekerheid nog een zw-testje gedaan...en negatief. Ik ben dus echt niet zwanger. Ik hoop dat de ha me verder wil helpen. Weet iemand trouwens of de ha primolut en/of clomid mag voorschrijven? Of mag alleen de gyn dat?

Zal straks laten weten wat de ha zei :)

Liefs
    Tina

8. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Tina, veel succes bij de ha/ Volgens mij mag de ha wel primolut voorschrijven. Mijne deed het uiteindelijk vorig jaar niet en wilde dat ik naar de gyn ging. Heb het toen via de gyn gekregen.

@Juulzon, helemaal duidelijk je verhaal.

@Kweenie, tis hier idd wat meer zoeken, maar vind ik niet erg hoor.

@hier, is de ongi zo goed als over. Af en toe een laatste veeg rood, maar gok erop dat het morgen echt weg is. Kunnen we eindelijk vol goede moed aan de nieuwe ronde beginnen. Thermometer ligt weer heerlijk ongebruikt op het nachtkastje. Heb er net als in de vorige ronde geen behoefte aan. ga nu zelfs proberen om zelfs rond mn ei en erna niet te tempen.
    Vandaag weer hele middagen aan het werk. Wordt deze week voor 50% beter gemeld. Houdt in dat ik van de 4 middagen dat ik werk er nog 2 boventallig ben (vandaag en vrijdag) en 2 middagen beter (di & do). Als dat goed gaat ben ik vanaf volgende week weer volledig beter gemeld.
    Ga nog ff onderuit op de bank, want begin vandaag al een uurtje vroeger ivm een vergadering. Tot gauw

9. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Nou, ik ben terug van de ha. Was op zich wel een fijn gesprek.
    Ik heb een heleboel symptomen die kunnen wijzen op PCOS. Hij vond dat ik netje mn temperaturen bijgehouden heb en dat er inderdaad geen eisprong uit af te leiden was.
    Volgende week maandag moet ik bloed laten prikken. Ze gaan dan op allerlei dingen controleren. Hormonenlevels, cholesterol, schildklier, suiker... De vrijdag erna heb ik weer een afspraak om te bespreken wat het bloedonderzoek uitwijst, en wat we dan kunnen doen. Heb geïnformeerd naar primolut, om mijn cyclus nu op gang te krijgen, maar dat wou hij nu nog niet voorschrijven. Hij wil het bloedonderzoek eerst afwachten.
    Mijn poging om zoutloos te eten, af te vallen en meer te bewegen viel in goede aarde. Hij zei dat dit een goed begin was :)
    Maar (weer;)) afwachten dus...

10. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Stik, hele reactie ....tekst weg. Nou ja, dan maar kijken of ik vanavond de kans krijg. Heel kort.

@Juulzon: Dank voor je uitleg. Inderdaad duidelijker zo. Althans...een cryo is dus zeg maar een 'verse' embryo die goed genoeg is om in te laten vriezen. Wat betekend dat als je er bijvoorbeeld 4 in kunt vriezen je het proces van 'eitjes oogsten' niet weer hoeft te doen. Toch?

Vind het nog steeds heel knap hoor, serieus! Misschien als we ons dochtertje niet hadden gehad dat ik het dan ook wel had willen proberen hoor. Maar als het nu niet zo zou lukken? Ik roep altijd hard van 'niet de MMM in' en mijn vriend roept het nog harder. Maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat de laatste tijd ook vaak de vraag opkomt: "Wat nou als mijn linker eileider ook beschadigd raakt...." Ik vermoed dat ik bij mijn standpunt blijf maar die is wel wat wankel....

En ik herken het wel hoor. Dat je minder schrijft in de wachtperiode. Heb het zelf ook. Goed nu dan weer een hele opleving maar het kan ook zo weer terugvallen. Want wat heb ik nou te schrijven? Anders dan ' we houden een time-out'. Maar alsnog weet ik veel te pennen hahaha (ik zou het even kort houden uhu!)

@Majo: Misschien heb je het wel eens verteld hoor maar mijn geheugen is nogal een zeef de laatste tijd. Maar jij bent bezig vanaf juni 2009? Zijn jullie ook al aan het overwegen om misschien eens de stap te zetten richting hulp vanuit het ziekenhuis? Of willen jullie dit niet? Of waren jullie het van plan maar kwam de BBZ er tussen door en doe je het nu gewoon even rustig aan?

@ Tina: Ik blijf het zo raar vinden dat je niet ongesteld bent nog... Dag 50... Maar als je PCO hebt dan kun je alsnog een posi ovutest hebben geloof ik he? Alleen heb je dus af en toe wel een eisprong anders had je de BBZ niet gehad. Het scheelt dat je in een relatief vroeg stadium ((lees binnen een jaar) ontdekt hebt dat er iets niet helemaal goed zit en dat er nu ook gelijk onderzoeken volgen.

He bah, volgens mij is het voor niemand hier makkelijk om zwanger te raken. Nou ja, ik was dan vrij vlot weer zwanger maar of dat straks weer het geval is? Ik betwijfel het (maar hoop het natuurlijk wel).

Overigens had ik gisteren wel wat roze en bruinverlies. Vandaag weer niet maar wel veel last van eiwit-achtige afscheiding. Dacht in 1e instantie dat mijn menstruatie er aan komt, toen dat het misschien wel de ovulatie is maar daarna herinnerde ik me dat de 1e ronde na het stoppen met de pil ook zo'n rare cyclus was met af en toe een dag waarin ik last had van dit soort afscheiding. Dus helaas.... zegt het nog niks. Nou ja, als ik over 5 weken maar niet ongesteld ben :). Heb nog wel een testje gedaan voor de zekerheid. Op 22 april (2 weken na de operatie dus no way dat er toen al een ovulatie gaande kon zijn maar toch....) sex gehad en een vriendin zei gisteren: "Misschien is het wel een innesteling..." Na een paar uurtjes zweten, en rekenen, en logisch beredeneren dat ik echt niet zwanger kon zijn toch maar een test gedaan. Niet zwanger gaf deze aan. Pjjjieuw!! Niet gedacht het ooit te zeggen maar wat was ik blij zeg!!! Ik wist het natuurlijk wel maar toch, het blijft wat aan je vreten. En bij elk steekje dat ik rechts voelde....nou ja, jullie herkennen het wel. Gelukkig geen steekjes omdat er weer iets op de verkeerde plek is ingenesteld. Plus bijkomend voordeel van deze test. Ik weet nu zeker dat al het HCG (zo'n beetje) uit mijn bloed is!

Goed, toch nog een lap tekst. Haha... Zal kijken of ik vanavond nog even kom buurten!

Liefs, K

11. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Lieve allemaal!
    Veel te lang geleden, de bus gemist enzo maar ik ben er! Ik heb erg veel emoties te verwerken omdat het allemaal behoorlijk binnenkomt in mijn koppie.
    Woensdag 11 mei zou mijn uitgerekende datum zijn, moest gisteren ook wel even slikken op Moederdag.
    Maar..vrijdag heb ik vakantie! Tevens is het vrijdag de dertien en verwacht ik dan mijn ongi. Wederom geen tekenen en ben iedere x een week voor mijn nod steevast overtuigd dat ik niet zwanger ben.
    In mijn hoofd begint het eindelijk iets rustiger te worden, dat het goed gaat komen in de toekomst.
    Ik mag in juni een samenlevingsonderzoek laten doen en in september start iui! So, wie weet!!

Fjjn om hier weer te schrijven en Kweenie, wat goed..een nieuwe rubriek, niet meer bij de miskramen!
    Tijd voor veel roze!

Kweenie, hoe gaat het met je? Doe je lekker Chill? Wat heftig allemaal!
    Majo,jammer van je ongi en maar weer op zoek weer naar een ei!
    Ik had een paasei:). Hopelijk komt er een lief kuikentje uit!

Mar, ben jij er ook nog? Gaat het goed?

En Khanzi, wat verdrietig en onbegrijpelijk! Ik wens je heel veel liefs en sterkte!

En Juul, wat heftig voor jullie, respect. Ik weet zeker dat ik ook all THE way zou gaan, geen twijfel mogelijk! Succes!

Ik ga gauw bijlezen, geef jullie een hele lieve knuf en beloof dat ik hier vaker ga posten!

Heel veel liefs van Roos

12. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Kweenie: Ik ben in september 2010 gestopt met de pil en in december had ik mijn 1ste knalpositieve ovutest. Toen was ik ook gelijk zwanger (BBZ). Daarna heb ik geen knallende ovutest meer gehad. Die van deze maand was dus wel donkerder, maar in mijn temperatuur kan je niet terugvinden dat ik een eisprong heb gehad. Temperatuur gaat op en neer, maar blijft (binnen bepaalde lijnen) vrij constant. Geen 2-fases, die je dus ziet bij een cyclus met eisprong. Volgende week maandag ben ik precies 8 maanden gestopt met de pil, en in die periode heb ik dus maar 1 eisprong gevonden... dit in combinatie met maar 1 eileider maakt de kans op een zwangerschap wel heel erg klein... Vandaar dat ik wat sneller aan de bel trek bij de dokter. Hopelijk kunnen ze volgende week de oorzaak in mijn bloed vinden en me dan helpen.
    Verder nog geen ongi... ik weet dat als ik teunisbloemolie ga slikken ik deze week nog ongesteld word, maar ik ga dat nu expres even niet doen. Even kijken waar deze cyclus uit zichzelf eindigd (mits de ha besluit om primolut voor te schrijven) Mocht ik doorgestuurd worden naar de gyn, dan is het voor hun wel extra duidelijk dat mn cyclus niet bepaald "normaal" is. Heb er nu min of meer vrede mee. Ben op het moment niet meer teleurgesteld of gefrustreerd. Ben eigenlijk best relax :D De stap naar de huisarts is gezet, en ik wacht braaf af of hij me kan/wil verder helpen. En dan zien we wel weer. :)
    In tussentijd stort ik me op mijn afvalrace. Eerste 2,5 kg is eraf. Nog heeeeeeeel veel kilo's te gaan! :D Wederom, ik zie wel waar het eindigt ;) Om een BMI van 25 te hebben, zou ik nog 30 kg moeten afvallen... maar niets is onmogelijk :)

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    He hoi,

T wordt gezellig hier :)

Allereerst ROOSSSSSSS!!!! Fijn dat je hier reageert meis. Volgens mij had ik niet meer per PM op je gereageerd. Of nog niet dan. Ik hoop ook dat er iets moois komt uit je paasei! En wat moeilijk, rond deze tijd dus uitgerekend geweest. Ik zal het in september ook wel moeilijk krijgen denk ik. Wat had kunnen zijn.... maar goed, we gaan gewoon voor een herkansing niet waar? En als ik jou zo lees wil je er alles voor doen (dus ook de MMM) in dus dat gaat helemaal goed komen.

@Tina: Ik bedoelde niet dat je aardig op tijd aan de bel trekt. Ik mikte meer op dat het fijn is dat je er op tijd bij bent. Vaak proberen stellen het een jaar (want dat wordt geadviseerd) en pas na een jaar (of 9-12 maanden) wordt er dan eens getempt etc. Waardoor je dus kostbare tijd kwijt bent. En daarbij doelde ik op het feit dat je nu wel een hele lange cyclus hebt in vergelijking met vorige rondes. Dat is nu toch ook de reden (of eerder de druppel) waardoor je naar de HA bent gestapt? In combi met een ovulatietest die verdacht positief leek?

Vind het wel spannend hoor, alle wegen die hier bewandeld worden. Ik hoop trouwens dat ik niet negatief over ben gekomen met mijn 'geen mmm voor mij!'. Dat is meer een persoonlijke beslissing die wat makkelijker door mij te maken is omdat ik al een mooi meisje heb (en die al genoeg te verduren heeft gehad door mijn 2 BBZ's). Daarnaast lijkt IVF mij dus echt heel zwaar en dat moet je ook in overweging nemen toch? Ik bedoel je doet het niet zomaar even tussen neus en lippen tussendoor. Vandaar dat ik het ook heel moedig van bijvoorbeeld Juulzon vind dat ze nu voor de 3e keer er voor gaat. En ik vind het machtig interessant, dat dan weer wel :).

Stond net op de weegschaal en was ruim een kilo zwaarder. Zou dat ook kunnen komen door een naderende menstruatie? Volgens mij word ik dan altijd iets zwaarder .....hebben jullie dat ook?

Liefs, Kweenie

14. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Nou lieverds, dan blijf ik - in het kader van de diversiteit - maar meeschrijven hier ;).

Een cryo is dus inderdaad een ingevroren embryootje. Sommige meiden zijn van een verse terugplaatsing (een embryo die 3 dagen na de punctie wordt teruggegplaatst) zwanger en hebben dat bijvoorbeeld nog een aantal cryootjes in de vriezer. Die kunnen dan voor een broertje of zusje gebruikt worden. En anders worden ze of vernietigd of aan de wetenschap gedoneerd. Tegenwoordig kunnen ze ook gedoneerd worden, maar er zijn maar weinig stellen die dat doen. Zou ik niet kunnen denk ik, dat er ergens nog een kindje met onze genen zou rondlopen.

Updeet hier: Flinke buikpijn vandaag. Ech BBZ-achtige buikpijn, van die nare steken :(. Gelukkig is ongie nu echt doorgezet en dat wil zeggen dat ik morgen begin met spuiten!
    Heb dan zaterdag de 1e echo om te zien hoeveel follikels er groeien... We duimen voor een mooi aantal. Duimen jullie mee...?

Enne, kan me heel goed voorstellen hoor, dat jullie zeggen, als zwanger worden via spuiten moet, hormooninjecties enzo, dan liever niet. HEt klinkt ook niet echt aantrekkelijk. Snap dat we. Maar als je er eenmaal in zit, dan groeit het verlangen zo en heb je er alles voorover. Zelfs die nare spuiten en de nog naardere puncties. Wil zelf het idee hebben dat we ALLES hebben geprobeerd. Maar, ben ook wel steeds banger dat het misschien niet voor ons is weggelegd, het wonder van een eigen kindje. En adoptie of draagmoederschap of eiceldonatie, wil vriendlief niet. Dus dat maakt het allemaal wel moeilijk soms.

Afin, nu slapen!!

Knufff!

15. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Kweenie, wij lopen al sinds april 2010 bij de gyn. Ik kwam in januari 2010 in een ronde terecht die uiteindelijk 140 dagen:$ heeft geduurd. Er is toen in april bloed geprikt en een echo gemaakt en ik heb een primolutkuur meegekregen om mn ongi op te wekken. Daarbij kreeg ik ook de mededeling dat ik eerst maar eens moest gaan afvallen want dat zou wel de oorzaak zijn (liep toen al bij een dietiste). Kon die arts-assisitent op dat moment wel wurgen. In mei 2010 terug bij een andere arts-assistent voor de uitslagen en toen een aantal doelen(qua afvallen, behaald gewicht) afgesproken. Uiteindelijk in oktober 2010 de doelen behaald en weer terug en toen een HSG gekregen. De ronde na de HSG te horen gekregen dat zodra ik de laatste 3 kilo kwijt was ze zouden beginnen met een behandeling, maar dat was dus niet mee rnodig want die ronde raakte ik zwanger wat dus een bbz werd.
    Nu tot september weer zelf proberen en als het dan nog niet gelukt is mag ik weer een afspraak maken.

@Roos, fijn dat je er weer bent. Heel begrijpelijk dat het deze week behoorlijk slikken is. Ik verwacht dat ook wel in september. De duimen draaien hier voor je in de hoop dat je vrijdag op roze mag gaan. In ieder geval lekker vakantie vanaf vrijdag. Gaan jullie nog weg?

@Tina, super dat het een fijn gesprek was bij de ha en dat er nu in ieder geval bloed geprikt gaat worden. Ik mocht toen ook niet gelijk met primolut beginnen april vorig jaar, want dat beinvloedt de bloeduitslagen.
    Ik hoop dat er een hoop duidelijk gaat worden voor je, want dit lange wachten is ook niks.

@Juulzon, fijn dat de ongi toch echt is doorgezet en vandaag weer beginnen met spuiten. Veel succes ermee.

@hier, jaaaaaa de ongi is weg dus we kunnen er weer helemaal voor gaan.
    Gister een drukke dag geweest op het werk. Zou als extra op de groep staan, maar daar kwam het 1e uur weinig van terecht, doordat collega te laat kwam en een andere collega opeens ook niet kwam. Geklukkig wel nog iemand geregeld dus kon ik toch extra staan. Nu ook voor het eerst weer veel ouders gezien en gesproken en dat was best heavy. Kwam ook met hoofdpijn thuis. Zal vandaag en donderdag ook nog veel ouders zien en spreken, zal best nog zwaar worden maar dan heb ik dat er ook weer op zitten. Vandaag niet als extra op de groep, dus benieuwd hoe dat gaat.
    Fijne dag allemaal

16. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Kweenie: hihi, ik weet niet meer of ik snap wat jij bedoelt :D Maakt niet uit :D heb nu even geen zin om er heel hard over na te denken...ben beetje sloom vandaag ;) Resultaat blijft hetzelfde...we gaan wat dingetjes laten controleren :)
    Heb vanmorgen mijn banner aangepast. Momenteel tel ik de dagen op ipv af ;):) Hopelijk mag ik dit binnekort ook doen, maar dan met een ander soort bannertje ;) Zo ééntje met een ooievaar ofzo ;):D

Majo: Jeetje! 140 dagen!:$ *slik*Dat zit ik geeneens op de helft! (voel me opeens een zeur met mn 50 dagen :D) Ow, en dat wurggevoel kan ik heel goed begrijpen. Ik begrijp heus dat overgewicht bepaalde risico's meebrengt, maar vind het ook wel een vorm van discriminatie... (Of vinden jullie dat ik hier te radicaal in denk?)

Juulzon: ik duim heeeeeeel hard voor veel mooie eieren! Mei-maand, Ei-maand!:)

Persoonlijk zou ik ook wel de MMM inwillen als het zonder hulp niet zou lukken. Ik weet niet hoe manlief er over denkt, maar ik denk dat hij het voor mij wel zou doen. Hoewel ik ook de grens zou trekken bij draagmoederschap en eicel-en spermadonoren. Dat wil ik niet. Als het niet met ons "materiaal" en eventuele hulp zou lukken houd het daarbij op. Wel zou ik dan pleegzorg of adoptie overwegen. Vind ik persoonlijk een heel mooi "iets".

17. Mar76

Mar76 Actief lid

4 mrt 2011
    223
    107
    43
    Zuid-Holland
    Ik heb hem ook gevonden :D. Goed idee Kweenie om hier naartoe te verhuizen!
    O en ik ben idd ook altijd ruim een kilo zwaarder vlak voor en tijdens mijn ongi. Zou dus goed kunnen dat jouw ongi er aankomt, is mooi op tijd na je operatie. Of vind je dat heel stiekem toch jammer?

@Roos, goed om van je te horen meis! Ik wist nog dat ergens in mei jouw uitgerekende datum was, moeilijk hoor. Ik denk dat ik het in september ook weer moeilijk zal krijgen, 23 september zou het geweest zijn. Maar goed om te lezen dat het langzaam beter gaat. En fijn dat mocht het niet lukken de komende maanden er al een plan ligt. Maar ik blijf heel hard duimen voor roze voor je voor die tijd! En lekker vakantie in het vooruitzicht, geniet ervan!!

@Tina, nog steeds geen ongi… maar wel fijn dat de ha meteen actie heeft ondernomen. Wat betreft je gewicht vind ik zeker niet dat je te radicaal denkt. Ik ben al vanaf mijn 13e ‘bezig’ met mijn gewicht (ben een echte emo-eter weet ik nu, en daardoor een behoorlijke jojo :D), dus ik kan me goed voorstellen wat opmerkingen over je gewicht met iemand kunnen doen. Maar je bent op de goede weg las ik, elke dag een uur wandelen en opletten met eten. En al 2,5 kilo kwijt (alweer een halve kilo meer toch), go Tina! Ik heb wel eens gelezen dat 5 à 10% van je gewicht afvallen al heel veel doet voor je gezondheid en volgens mij ook voor je kans op een zwangerschap. Dat vond ik zelf wel fijn om te weten, klinkt toch al makkelijker om te halen.

@Juulzon, ik had ook last van mijn buik deze cyclus, alleen ik had die steken juist rondom mijn eisprong. Met mijn ongi was het veel minder. Zal nog wel met onze inwendige wonden te maken hebben. Fijn dat je weer verder kan, ik ga zeker duimen voor voldoende follikels (15 ofzo, of is dat te veel of juist te weinig??)! Sterkte ook met prikken enzo, het lijkt me een zwaar traject wat ik niemand toewens. Maar het is wel geweldig dat het tegenwoordig bestaat! Ik zou wel eens willen weten hoeveel ivf baby’s er geboren zijn sinds die eerste in 1978.

@Majo, voor jou ook een nieuwe ronde! Jouw cyclus is nu iig mooi zo te zien. Viel het werken vandaag een beetje mee? Vragen de ouders veel naar je bbz?

@All, ik ben weer in afwachting van een ei, als het goed is dit weekend ergens. En dan weer op het wachtbankje. Hopelijk kan ik er deze maand wat beter mee omgaan dan de vorige maand. Toen werd ik bij de gedachte dat ik misschien zwanger was (had mijn ei aan de goede (=linker)kant gevoeld en mijn lichaam hield me goed voor de gek..) zo zenuwachtig dat het weer mis zou gaan L. Daar kon ik aan merken dat ik het nog niet echt goed verwerkt heb allemaal.
    Verder valt het me soms nog wel tegen om het de hele dag vol te houden op mijn werk, maar het gaat langzaam steeds beter gelukkig. Ik zit ook alweer wat beter in mijn vel, beweeg meer en eet gezonder (meestal dan :D, chocolade blijft een valkuil), dus langzaam gaat het de goede kant op.

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames,
    Ik meld mij hier ook even. Ik schrijf momenteel niet erg actief mee, maar blijf jullie wel zo nu en dan volgen.

19. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    pfff net een heel verhaal getikt, haalt mn vriend per ongeluk de stroom van het modem. Kan ik helemaal opnieuw beginnen:cool:

@Tina, ik vind dat je niet radicaal denkt hoor over gewicht. Bij mij is het ook al een probleem sinds ik klein ben. En ik kreeg echt niet vaak te snoepen van mn ouders. Het zit bij mij ook gewoon in de familie. Ook mn moeder, oma, tantes en nichtje hebben een grove bouw. Ik weet ook dat ik nooit een bmi van 25 zal halen, want dat kan dan wel gezond zijn, maar ik ben dan niet meer gezond bezig. Ik ben sinds maart 2010 tot januari 2010 16 kilo afgevallen. De laatste 3 maanden zijn er wel weer 4 kilo aangekomen, maar dat komt ook doordat ik thuis ben geweest. Merk dat nu ik meer in mn ritme kom, het afvallen ook weer makkelijker gaat.

@Mar, werken vandaag ging goed. Ouders vragen niet specifiek naar mn bbz omdat ze het niet weten. Mn collega's hebben tijdens mn afwezigheid alleen verteld dat ik geopereerd ben aan mn buik maar niet verteld wat precies. Die keuze is aan mijzelf gelaten aan welke ouder ik dat wel of niet vertel. De band met de ene ouder is ook beter dan met de andere ouder.
    Ouders zijn vooral nu erg blij dat ik er weer ben en dat geldt ook voor de kinderen. Kreeg de afgelopen 2 weken nook continu de vraag wanneer ik er weer de hele middag zou zijn. Toen ik gister vertelde dat ik vanaf nu er de hele middag ben zaten ze allemaal te juichen. Kreeg toen echt een brok in mn keel:). Ben wel blij dat het morgen mn vrije dag is, ff bijtanken want tis wel best vermoeiend om alle ouders weer onder ogen te komen.

@hier, verder weinig nieuws. Nu lekker onderuit op de bank voor de tv en straks lekker mn bed opzoeken. Morgen mn vrije dag. Wil 's-ochtends ff wat in huis doen en dan morgenmiddag lekker relaxen.
    Fijne avond

20. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo Lieve Meiden,

Haaaaaaaaaah, leesvoer! Gezellig.

@Juulzon: Ja, zeker mee blijven schrijven hier. Althans, ik vind het gezellig! Misschien is het traject naar een zwangerschap voor ieder weer anders maar dat maakt het (ondanks dat ik liever had dat we allemaal gewoon hop weer zwanger waren) inderdaad divers en interessant om over te praten. Wat ik me bijvoorbeeld ook nog afvroeg. Wat nou als je een cryo terug laat plaatsen, dus je hoeft niet eerst je eitjes te laten rijpen, moet je dan ook hormonen spuiten/slikken voorafgaand en na de terugplaatsing? Neem aan van wel maar is dat net zo heftig of scheelt het echt aanzienlijk als je het proces van eitjes kweken (om het zo maar even te noemen) kunt overslaan? Als ik te veel vraag moet je het maar zeggen trouwens hoor! Het is geen noodzaak om te weten maar vind het gewoon erg interessant.

Adoptie trekt mij ook wel (alleen vriend niet). Pleegouders zijn weer minder. Zeker als het om zeer schrijnende gevallen gaat die dan weer terug moeten naar de ouders (terwijl je weet dat het niet beter zal gaan). Dat lijkt me vreselijk. Het feit dat je dan helemaal geen rechten hebt verder. Ik word nu soms al niet goed van sommige dingen die je leest of hoort ....mijn hart breekt als je zo'n kind dan weer weg moet geven. Aan de andere kant heb je natuurlijk ook veel positieve verhalen.

Anyway....wie schrijft die blijft... dus vertel alsjeblieft meer Juul! :)

@Majo: Wat een verhaal meis! Een deel weet ik nu weer. In september worden jullie dus weer verder geholpen. Dat geeft denk ik wel wat rust of niet? Tuurlijk hoop je dat hulp niet meer nodig is maar aan de andere kant troost het je misschien ook wel als je weer ongesteld bent.

@Tina: Ghihi...maakt inderdaad ook niet zo veel uit. Je krijgt in elk geval hulp en daar gaat het om. Ben heel benieuwd of er te achterhalen valt waarom het nu ineens langer duurt. Aan de andere kant had Majo dat dus ook ineens. Ach nou ja, zolang die teller er voor het einde van het jaar maar komt he? ;)

@Mar: Haaaaaaaaaai! Koffer al uitgepakt? Zoek een lekker plekkie en klets mee. Je hebt gelijk trouwens wat ongesteld worden (en daardoor zwaarder zijn) betreft. Maar daarover straks meer. Hoe lang zijn jullie bezig voor een kindje trouwens? Je hebt geen handtekening dus daar kan ik ook niets uit afleiden.

@ Danabelle: Top dat je ons ook gevonden hebt. Maar even geen schrijflusten dus? Geeft niet, komt hopelijk wel weer.

@All: Hier dus ongesteld geworden vandaag!!! Als je vanaf de operatie rekent een cyclusduur van 33 dagen. Denk dat het een ontrekkingsbloeding is, al heb ik zo'n 11 dagen geleden wel een 'eisprong' symptoom gehad (licht gevoelige tepels). Echter dat was zo minimaal dat ik me daar ook niet op vast durf te pinnen + normaliter heb ik een LF van circa 13/14 dagen. Maakt ook niet uit, eerste dag van een nieuwe cyclus is aangebroken!!! En ook al doen we daar nog niks mee... Ben toch blij. Enig nadeel is wel dat ik dan hoogstwaarschijnlijk tijdens onze vakantie weer ongesteld ga worden. Maar goed, wie weet wat er tot die tijd allemaal nog gebeurd. Nou ja, geen zwangerschap dan maar misschien krijg ik ook wel een langere cyclus of juist een hele korte of....

Oh ja Mar, ik ben wel heel blij hoor en echt niet stiekem teleurgesteld. Wilde namelijk ECHT niet zwanger worden nu, dan had je me kunnen opvegen denk ik. Nu eerst nog een menstruatie afwachten en daarna zien we wel weer verder.

Het begin is er in elk geval weer :).

Liefs, Kweenie

Deel Deze Pagina