Dit herken ik wel. Wij hebben aan alle kanten van het huis ramen. Door de zon warmt het vrij rap lekker op (22 graden dus dan slaat de verwarming niet aan). In de nachten staat ie ingesteld op 16 maar dat wordt t nooit. Rond 6u in de ochtend gaat ie weer verwarmen en dat merk je: de verwarmingen worden dan heerlijk warm.
Vandaag heerlijk uitgeslapen, nachtdiensten begin ik zwaar te vinden, gisteren te kort geslapen na mijn dienst. Zoontje werd lekker op tijd wakker, wou uit bed. Hij heeft netjes mijn man wakker gemaakt en ik heb nog even een paar uur geslapen. Toen ik beneden kwam was man de lage koelkast aan het schoonmaken, daar kan ik niet zo goed meer bij. Nu gaat hij met de kinderen een ronde fietsen en heb ik heerlijk even ruimte om alleen te zijn.
Het is de afgelopen tijd weer wat frisser, maar een paar weken geleden was het steeds rond de 23/25 graden. Vind alleen wel dat het buiten veel warmer voelt dan binnen vanwege de zon. Wat je zegt over de perfecte temperatuur herken ik wel, ik zit namelijk bijna nooit stil Heb altijd wel iets te doen dus koel niet gemakkelijk af haha. En als ik dan eens zit heb ik een dekentje op de bank. Afgelopen winter kreeg ik vaak ook gezeur van de kinderen als de verwarming aan ging. Dan was het steefs ge-pfff en ge-wat is het weer heet. En ontzettend warm wordt het alsnog niet, want boven de 19/20 graden "verwarmingswarmte" krijg ik vreselijke hoofdpijn. Moet wel zeggen dat vooral H het ook héél snel warm heeft. Maar dat gezeur was vreselijk irritant.
Nou zo'n schattig boekje voor mn dochter! Woezel en Pip Slaap lekker, met lichtjes. ISBN 978 90 797 3882 3 Er zit een sensortje in dat je de lampjes uit kan blazen. Dochter heeft een nieuwe liefde, sorry papa.
Nog maar 2 maanden te gaan voor baby dr is en wij hebben nog helemaal niks klaar liggen . Heb 2 pakjes gekocht and that's it! Word er zo zenuwachtig van als ik eraan denk, maar dan gaat het weer over en doe ik alsnog niks, om dan midden in de nacht erover te blijven malen. Hoop maar dat baby niet eerder komt en dat we alles nog op tijd nog kunnen gaan kopen. Zit ook te wachten op nesteldrang, want buiten slapen en bank hangen heb ik echt helemaal nergens zin in of energie voor.
Dat lukt mij nog met 23 (en trust me die warme trui heb ik dan ALLANG aan, beter gezegd nog een vest daaroverheen ook nog). Ben eigenlijk dan ook wel helemaal gaar, mja kan moeilijk alle dagen om 19:30 naar mn bed gaan. meestal rond 23:00 start mn core weer op, dan heb ik t kneiter warm
Onze oudste zit in groep 8 en had vorig jaar al een middelbare school gekozen. Dit jaar ook niet meer verder gekeken, want het voelde zó goed. Nu krijgen we vandaag bericht dat er te veel aanmeldingen zijn en er geen kinderen uit ons postcode gebied worden toegelaten. Hij baalt er zo ongelofelijk van, is helemaal down en verdrietig. De school is altijd transparant geweest over het aannamebeleid hoor, maar het is in alle voorgaande jaren nooit gebeurd dat ze kinderen niet konden inschrijven, dus we hielden hier geen rekening mee... Baal er van!
Er is nog een andere school in de regio, waar hij vorig jaar ook heeft gekeken en die hetzelfde programma aanbieden. Maar een hoop punten die voor hem meewogen (grootte van de school, de buurt, het aantal lesuren op een dag) is daar allemaal anders dan wat zijn voorkeur had. We zullen toch maar contact opnemen met die school en duimen dat zij alsnog inschrijvingen accepteren. En dan komende tijd nog wat extra verdiepen in deze school. Uiteindelijk zijn het allemaal prima scholen hoor, maar zijn eerste keus was gewoon precies passend voor hem en het wordt nu even schakelen.
Jammer dat hij niet op z’n voorkeur is gekomen. Maar hoefden jullie maar 1 school door te geven? Wij moesten er 5 doorgeven (voorheen was dat 3) en de basisschool regelt verder alles.
Wow echt? Welke regio is dat? Hier kan je inderdaad bij bijna alle scholen gewoon 1 keuze doorgeven. Inschrijven moesten we zelf regelen. Basisschool was juist heel laks en laat met de benodigde formulieren aanleveren.
In de buurt van Amsterdam. Dacht dat dat overal door de basisschool geregeld werd. De middelbare school moet toch ook weten of de info wel klopt en ouders niet bij een hoger niveau gaan inschrijven?
Hier niet hoor. Je kiest een school en daar schrijf je in op de speciale inschrijfdag. Van basisschool krijg je dan alle papieren etc die je nodig hebt. Alleen dit jaar andersom omdat de inschrijfdag niet door kon gaan. Scholen hebben hier (limburg) ook geen limiet op aantal inschrijvingen (of die worden nooit gehaald). Dus 2e keus hoef je niet op te geven. Tenzij misschien bij enkele scholen van bepaalde stroming of die iets bijzonders bieden. Maar zoon heeft gewoon voor de dorpsschool 1 dorp verderop gekozen. Geen fratsen.
Hier is wel 99% kans dat je op je eerste keuze terecht komt, maar toch moesten er Perse 5 scholen op komen. Wel vreemd omdat er maar 2 praktijk scholen zijn, en 4 die havo aanbieden, 3 daarvan ook vwo en maar 1 gymnasium.
Apart. Zoveel scholen hebben we hier niet eens. Binnen een straal van 10 km zijn er 3 op havo/vwo niveau, waarvan 1 over de grens (België). Op vmbo niveau is er nog 1 extra.
Hier net zo. 1 keuze en eventueel 2e keuze, er is 1 school waar geloot wordt, maar daar willen ze niet heen, dus 1 keuze opgegeven. Inschrijven gaat online en school stuurt de rest toe. Groningen
Volgens mij ben ik officieel "overbezorgd". Kan t niet uitstaan dat alle stoeltjes met een zijleuning maar tot 22 kilo gaan. Ik heb hier een net 4 jarige van 22 kilo die nogal ehm...ondernemend is en gek op alles wat glimt en houdini 3.0 is. Zelf fietsen heeft ze t lef nog niet voor en is het ook snel zat en als ik de fiets nodig heb is dat voor langere afstanden (afspraak bij tandarts enzo) Ik zie serieus handjes en spaken gecombineerd worden omdat jasbeschermers maar beperkt breed zijn...brrrrrrrrr of een "Oeeeeeh, dit kan ik zelluf open maken!" *klik* en in de eerst volgende bocht: "plof" Volgens mij moet ik maar stoppen met eten geven al doet dat niks aan dr benen waar serieus veel spieren zitten (en dus merendeel van dr gewicht). Zucht ook geen optie... Waar zijn al die ouwe dingen gebleven?!? Guppy of Yepp, niet wat ik bedoel maar iets geschikters is onvindbaar... en dan maar combineren met fietstassen ofzo. Qibbel+ is ongeveer t zelfde als Yepp. Anderen hebben een bovenbeen gordeltje wordt m ook niet. Andere suggesties mogen bij volgende draadje: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/fietszitje-achter-zware-4-jarige.712388/ allicht helpen we @Sylver dan ook weer. Iets ander issue maar zelfde strekking. Wijn...wijn...duidelijk tijd voor wijn...
Dat ik vandaag lekker vrij ben Straks de lading kinderkleding die ik heb besteld voor de lente binnenkomt Heerlijk dagje