hoeveel mee naar het kdv?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zwangervan4e, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Hoeveel moedermelk geef ik nu mee naar het kdv? Ons meisje heeft geen ritme en drinkt op verzoek, maar hoeveel geef ik mee naar het kdv? Ik voed haar op het kdv om 9.00 uur en ik voed jaar thuis weer om 18.00 uur daar tussen in moet ze dus mm uit de fles hebben maar ik wil niet te veel mee geven ( zodat het weg gegooid moet worden ( uit de vriezer) en niet te weinig. Ik geef zo veel mogelijk verse melk mee zodat dat weer mee naar huus kan maar ik kolf maar 50 cc per 3 uur en daar heeft ze niet genoeg aan op mijn werk kolf ik dus om de 2/3 uur ongeveer. Ik moet dus mijn vriezer voorraad aanspreken, en hopen dat ze snel een voeding minder wil s nachts zodat ik doe kan kolfen, want s nachts komt ze ook gewoon om de 2/3 uur. Wie helpt me ff uit de brand? Zij drinkt dus meer dan dat ik kan kolfen. Lastig hoor.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hoeveel drinkt ze meestal uit een flesje? Ik zou denken aan 100-150cc per flesje en dan 3 voedingen.
    Hier ging ik meestal uit van om de 3 uur drinken en 1 flesje extra.
    Misschien kunnen ze eerst de diepvriesmelk opmaken, als je ook wat verse melk meegeeft en dat overblijft, kun je dat nog bewaren.

3. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Dat is ook de bedoeling dat ze eerst de diepvries melk opmaken en daarna vers. Ze drunkt nu 100cc uit de fles soms 110 maar ze weegt nog maar 4 kilo en is een ukkie dus veel meer krijgt ze niet op. Maar ik kolf maar 50 cc das toch echt de helft te weinig. Ik kolf al vanaf dag 1 heel vaak ik heb al 2 kolfen geprobeerd en ik kom op max 90 cc als er 5 uur tussen zit ( toevallig zat er laatst. zo lang tussen vanwege een verjaardag) ik voed al iedere 1.5/2 uur en heb al domperidon gebruikt ook neusspray voor het tsr geprobeerd meer komt er gewoon niet. Of ik nu naar 1.5 uur kolf of na 3 uur t blijft 50 cc. Behalve als er nog langer tussen zit. Ik ben bang dat ik met 2 weken door mijn voorraad heen ben en kv bij moet geven.

4. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ps vaker kolfen op mijn werk kan niet want dan ga ik over het kwart van mijn werktijd heen. Pfff zit er echt mee in mijn maag.

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Welke kolf gebruik je?
    Hoeveel drink je op een dag?

Ik heb hier ook maandenlang productieproblemen gehad, ondanks continu aanleggen, kolven, domperidon, etc; hier bleek het probleem te zijn dat ik te weinig dronk per dag.
    Ik dacht genoeg te drinken (zo'n 8 grote glazen/bekers) maar nu drink ik veel meer (minimaal 1 grote beker of groot glas per uur) en zijn mn productieproblemen ook als sneeuw voor de zon verdwenen! (op hormonale dips na dan door menstruatie)
    Ik merk het ook echt meteen aan mn productie als ik een dag wat minder drink..
    Wie weet iets om uit te proberen?

Wat betreft de hoeveelheid om mee te geven; als zij ongeveer 100cc per keer drinkt dan zou ik dat ook meegeven..

6. zwangervan4e

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Mmmm. Meer drinken dat zou ids het probleem kunnen zijn ga het proberen.100 mee geven dus.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik gaf toen 3x 120 cc mee naar het kdv. Je kan het altijd aanpassen al naar gelang er overblijft of tekort is. Je kan ook 1 flesje ingevroren melk voor noodgevallen daar in de vriezer leggen.

Ik dacht tijdens het kolven altijd heel sterk aan mijn kind. Ik stelde me voor dat ik 's nachts in haar donkere kamertje zat, hoe haar bedje eruit ziet, de gordijnen, de commode, de hele kamer dus. En hoe het voelt als zij tegen me aan aan de borst ligt te drinken. Beeld je de hele kamer en hoe je baby voelt, ruikt uit. Zie haar aan je borst liggen, voel haar donzige haartjes, voel hoe ze drinkt... dan komt er meer uit.

Deel Deze Pagina