Grootmoeder's middeltjes!

Discussion in 'De lounge' started by Kristel86, Sep 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik vind het altijd heel leuk om te weten wat je allemaal met simpele huis- tuin- en keukenmiddeltjes kunt doen!
    Iedereen heeft wel een paar dingen en het lijkt me wel leuk om allerlei leuke tips te verzamelen :)

Hierbij alvast een paar van mij:

- Als je koffie hebt gemaakt, laat de koffieprut dan even afkoelen en was je handen ermee! Je handen worden er heerlijk zacht van!

- Wallen onder je ogen? Leg een theelepel 10 minuten in de vriezer en ga met de bolle kant over je wallen heen. Weg zijn ze!

- Nog meer wallen onder je ogen? Leg er een theezakje op van een kop thee die je net gemaakt hebt! (wel even af laten koelen he :p)

Ik zal vast nog meer dingen weten, maar kom er op t moment even niet op.. Wie komt er met meer? :D

2. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    * als je kindje een bult valt/ stoot gelijk boter erop doen.
    * bij waterpokken eenlekker badje aken met havermout en je kindje ermee inzepen.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ben jij (of je kind) geprikt door een brandnetel? Bij brandnetels in de buurt staat ALTIJD weegbree. Dat zijn van die grote bladeren die uit de grond groeien. Pak zo'n blad van de weegbree, knijp die net zo lang fijn tot er sap uitkomt en smeer dat op de bultjes. Hiervan gaan de jeuk en de bultjes veeeeeeeel sneller weg.

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Als je je vinger verbrand, meteen hard door je haren wrijven. Dit voorkomt dat je een blaar krijgt.

En (weet niet of dit een grootmoedersmiddeltje is) vieze zweetlucht in zwarte shirts die er in de was niet uitgaat: heb ik in een bak met water en azijn gezet, en daarna met azijn gewassen in de machine. Geen stinklucht meer!!!

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Schimmelinfectie? Sterke brandnetelthee maken, af laten koelen en meerdere keren per dag de aangedane plek ermee deppen.

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    LOL
    Kun je ook wat met een grote theepot??

- Een banaan bij onrijp fruit om sneller te laten rijpen.

7. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    2,566
    31
    48
    val je en heb je een bloedend wond(je) strooi er peper over heen... Het stopt het bloeden gelijk en de wond is zo dicht!

werkt zelfs bij mensen die aan bleodverdunners zitten!! :D

8. Lyst

Lyst Bekend lid

Aug 29, 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Wat een handige tips allemaal

Ik las pas dat als je wasmachine muf ruikt, je de was met een handvol soda moet doen, dan is de lucht weg. Schijnt ook goed te zijn voor de leidingen.
    Dat heb ik geprobeerd, en werkte heel goed.
    Ik gebruik het ook in de gootsteen en wc!

9. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    En nog een tip voor als je was muf ruikt: ophouden met vloeibaar wasmiddel en overstappen op 'ouderwets' poeder. Veel beter voor je was én je wasmachien...

10. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    gebruikte theezakjes zijn ideaal als je aambeien hebt, ze gebruikte het ook in het verzorgingstehuis waar ik heb gewerkt. dus zakjes tegen de bibs en gaan met die banaan.

Koffie drap is ook geschikt voor stink/zweet voeten.
    teiltje met de koffiedrap vullen, water erbij, voetjes erin en binnen no time is het weg

11. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    verstopte neus? boter erop smeren.
    zeker handig bij baby's waarbij je nog liever niet met andere smeerseltjes aan de gang gaat, werkt echt!

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Zakjes tegen de bibs en gaan met die banaan :(

Wat voor verzorgingstehuis was dat?

:D

13. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik heb nog wel een paar bijzondere :D

* Bij keelpijn: Als je naar bed gaat moet je je sokken die je die dag gedragen hebt aan elkaar binden en om je nek doen en vastknopen.
    Volgende dag heb je geen keelpijn meer.

Wratten:

1. Twee keer per dag groene zeep op smeren en afplakken met een pleister, na een poos zijn ze verdwenen.
    2. Er overheen plassen een paar keer per dag ( wel lastig als je er 1 in je gezicht hebt, maar wie weet wil iemand helpen :$:D ).

* Rode wijn vlekken in tapijt of kleding verdwijnen met witte wijn

* Thee aanslag in kopjes kun je verwijderen met keukenzout

14. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Als je geluk hebt en uberhaupt nog wakker wordt.... :D

15. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    -Als je gestoken bent door een bij of wesp meteen insmeren met azijn.
    -Soda toevoegen aan je waspoeder voor een stralend witte was.
    -Auto ramen beslaan minder vlug als je de binnenkant oppoetst met een oude krant,daar gaan ook prima alle vieze vingers mee van de ramen(dag glasex)
    -mieren?leg koperen muntjes(de ouderwetse stuivers bv) in het looppad van de beestjes.
    -een diepvrieszakje gevuld met stroop standaart in de diepvries leggen.Zo maak je een koud compres is ideaal voor als je kleine gevallen is of zich heeft gestoten.Ik neem het ook altijd mee naar het cb als hij spuitjes heeft gekregen voor erna een beetje te koelen.Helpt super.(tip van de kraamhulp)

16. Angelina

Niet te strak hé, meer als een sjaal.:D. Je moet wel een grote schoenmaat hebben denk ik, of de sokken van je man lenen, maar dan weet ik niet of het effect nog hetzelfde is.

Nah ja, als je dood bent de volgende dag heb je in ieder geval geen keelpijn meer 8)

17. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    :D:D Als ik dat met de sokken van mijn vriend doe heb ik de volgende dag geen keelpijn meer nee: dat overleef ik namelijk niet! LOL :D

Als je met een verkouden neus gaat slapen gaat ie altijd nog dichter zitten, waardoor je geen lucht meer krijgt. Snij een ui doormidden en leg die naast je hoofdkussen: gegarandeerd geen verstopte neus met slapen!! (wel iets minder voor je partner, maar ja, dat gesnurk en gesnotter is ook niet alles :D)

Enne: bij brandnetel groeit ook vaak paardenbloem; hard wrijven over de aangedane plekken wil ook helpen tegen de jeuk!

En een héééle slechte: bij koffie aanslag op je tanden een keertje poetsen met Jif! Niet te vaak doen want superslecht voor je glazuur, maar het werkt wel als je bijvoorbeeld naar een feestje moet en de tandarts ff niet in de buurt is! ;)

18. Angelina

Oh ja:

Als last hebt van vliegen: Ergens in je kamer een zakje water ophangen. Gegarandeerd geen vliegen meer! ( zeggen ze )

19. ingef

ingef VIP lid

Aug 30, 2009
    5,619
    1
    0
    NULL
    NULL

hahahah...;) leuk!!

ik heb er ook nog wat in de catagorie ieuwie...

* wratten? voor dat je uit bed stapt eerst over je wrat likken... nogmaals, handig als iemand je wil helpen? (word misselijk nu..haha) het helpt echt! dus je ongewassen tong met dodemusjes lucht...
    *witte was met vieze vlekjes echt wit krijgen? een tablet steradent meewassen..helpt super!
    *onkruid tussen de tegels? kokend water overheen gieten, het verdroogt daarna vanzelf ( toch fijner dan chemische middeltjes...)

leuk toppic trouwens!!

20. Angelina

Overheen plassen, overheen likken.... Het moet in ieder geval stinken blijkbaar :D

Share This Page