Waarom moeten mensen mij altijd na apen? Ik trek dit aan en al mijn hele leven heb ik hier last van. Waarom doen sommige mensen dit zo boeiend ben ik tog niet? Het is super irritant en word er echt pissig van. Aan een parkiet na een konijn van kleren dezelfde telefoon waarom het kan geen toeval meer zijn alles het zelfde waarom ? Ik weet zeker dat als wij klaar zijn met verbouwen en ons huis is verkocht en wij een hondje nemen hun ook een hond nemen. Ik noem verder geen namen want het is Fam. Ik vind dat ieder zijn of haar eigen leven moet lijden en niet naar iemand anders moet kijken maar gewoon wat je zelf wilt er zijn genoeg andere vogels en huisdieren genoeg andere telefoons genoeg andere kleren. Hun leven is zo saai dat ze mijn leven willen lijden en niet van hun zelf . Wie word hier ook gek van ? Vertel hier je verhaal. En wat doe jij er tegen? Tips om te vragen of ze ermee willen stoppen? Hoe zeg je dit ? Zonder hun boos te maken. Bedankt voor het lezen. Liefs gaga
Je kunt het ook als compliment zien. Kennelijk vinden de anderen de spullen en kleren die jij koopt gewoon erg mooi en willen het dan ook hebben. Ik zou me er zelf niet te druk om maken. En als je er echt mee zit toch een keer vragen waarom ze hetzelfde kopen als jou.
Nou ik snap wel dat je dat hoogst irritant vind. Heb je iets leuks/ bijzonders, heeft een ander het opeens ook... Lekker dan als dat vaak gebeurd!
ik zou dan heeeeeeeleeeeeeeeeee rare kleren kopen gaten inknippen scheuren inmaken en hun laten zien en zeggen dat ik zo de volgende dag naar de markt ga en dat dat vervolgens mijn nieuwe style is afgemaakt met rare kaplaarzen met bloemetjes erop maar je zou het ook idd kunnen zien als compliment schijnbaar is alles wat jij doet leuk, en soms hebben mensen nu eenmaal geen eigen smaak en kopieren dus van een ander
dus eigenlijk zeg je gewoon dat die mensen fan van haar zijn eigenlijk best leuk een celeb in je eigen familie
maar sommige mensen eigenen ook alles naar zichzelf toe als smaak! zo kun je half ned uittekenen in uggs(maar aap je dan iemand na) en iedereen heeft wel een shirtje met print met een jasje erop ik kan dus iemand die vond dat je geen birkenstocks mocht kopen omdat zei ze al had en zo deze dingen ook grote zonnebril shirt met grote print uggs vans armbanden van boeda to boeda enz enz een gstar broek en ga zo maar door! mijn collega kon dit dus allemaal niet meer kopen omdat haar schoonzus het ook had nou sorry maar de pot er mee op!
je hebt gelijk hoor maar vriendin van mij is wel een copycat, niet alleen bij ons maar ook bij andere vrienden. Vindt het allemaal prima maar wij boekten de vakantie voor dit jaar en een week later belt ze op dat hun ook gaan naar zelfde complex in ook nog dezelfde week. Ik heb haar gezegd dat er helemaal niet blij mee was omdat we echt even tijd met zijn drietjes nodig hadden (en dat is ook echt zo). Ze wilde niet annuleren dus heb ik onze vakantie verzet en het contact met hun op een laag pitje gezet. KAn er normaal goed tegen maar dit ging me ff te ver!
Waarschijnlijk kijkt diegene enorm tegen je op. Jij bent haar voorbeeld. Het is heel vervelend en zeker als ze alles na doet. Bewaar wat afstand en het gaat uiteindelijk over. Het is heel moeilijk om zoiets te zeggen. Zeker als het familie is. Jij bent in haar ogen wel speciaal en wel bijzonder en jij hebt alles voor elkaar. Ze wil ook zo zijn, want jij lijkt er in haar ogen succes mee te hebben. Kun je geen gesprek met haar aangaan van ik heb gezien dat je veel dezelfde dingen heb, doe als ik, heeft dat een reden? Misschien komt ze anders uit de bocht dan dat jij denkt. Je kunt toch zeggen dat het jouw een vervelend gevoel geeft. Dat je niet weet wat je er aan moet doen en haar best wilt helpen met de stijl die bij haar het beste past, want jij hebt het dan voor haar uitgekozen En anders spiegelen. Kun je niet haar precies na gaan doen, dus de rollen omdraaien, als ze vraagt wat doe je, dan kun je zeggen op jou lijken, dan hoeft het niet meer andersom Mensen die gespiegeld worden vinden dat verre van leuk, maar de boodschap komt meestal wel aan. En het is vet irritant voor degene.
Ik had vroeger een vriendin die alles wat ik had en deed ook wilde (en kreeg!) Zwaar irritant! Toen ik haar leerde kennen was ze heel anders, maar uiteindelijk werd ze gewoon echt een kopie van mij; ik vond het verschrikkelijk! Prima als je dezelfde dingen leuk vindt, maar maak het je eigen, vind je eigen weg erin Zij is pas losgekomen toen we elkaar nauwelijks meer spraken en nu is ze totaal het tegenovergestelde van mij
Als het familie is kun je hier subtiel over beginnen denk ik: 'Joh, we lijken wel een beetje dezelfde smaak te hebben. Misschien wel leuk om eens samen te gaan shoppen?' En dan gewoon eens kijken wat ze zelf eerst uitzoekt aan kleding. En dezelfde huisdieren zou ik niet zo'n punt van maken... Uiteindelijk moet ze er toch zelf mee leven en zal ze ze toch wel erg leuk vinden, want alleen uit na-aperij huisdieren houden is een behoorlijk klus als je ze niet echt heel erg leuk vind. En verder... joh, er zijn belangrijker dingen om je druk over te maken...
Ik denk dat je je vooral lekker bezig moet blijven houden met jezelf. Deze mensen zullen altijd bestaan. Zie het maar als een compliment. Wel een tip is misschien minder vertellen wat je doet, hebt en krijgt. Of doe je dat al? (Laatst vertelde een kennis van me hetzelfde over haar schoonzus. Ze aapte alles na. Ze was zelfs zwanger omdat zij ook in verwachting is.. euhhhh oke!?)
Nooit meegemaakt, of nooit opgemerkt. Volgens mij ook nooit gedaan. Zéker weten nog nooit druk over gemaakt. Als je nou gewoon wat minder let op wat anderen allemaal doen, dan hoef je je er ook niet zo aan te ergeren.
Ik vraag mij af of er nu echt heel veel mensen zijn die precies altijd jou na willen doen, aangezien je zegt mensen en dat je het altijd aantrekt. Ik vraag mij dan ook af over welke leeftijdsklasse we het hebben. (omdat ik vanaf een bepaalde leeftijd niet kan voorstellen dat je een exacte copycat van iemand wilt zijn omdat je ondertussen ook je eigen Ik en smaak ontwikkelt hebt lijkt mij) Kopieert niet iedereen eigenlijk? als je iets bij iemand ziet wat je echt ontzettend mooi of leuk vindt dan is het toch niet echt een probleem wanneer je dat ook koopt? Je wordt toch door je omgeving op ideeen gebracht en geinspireerd? Trends ontstaan toch ook zo? Ik zou me er iig niet druk om maken, kan mij het schelen dat iemand precies hetzelfde koopt als ik, ik hoef niet perse uniek te zijn en dat iedereen weet dat ik het als eerste heb bedacht, gezien of gekocht. Gewoon niet belangrijk.
Heel ff over mijn tattoo hij is kleiner en een tikje anders dan die van gaga dus hij is niet het zelfde en hij zit op een heel andere plek. Het is jammer dat ik via me iPad geen foto kan plaatsen anders had ik het wel laten zien dat me tattoo anders is. Ik heb het over alles het zelfde de zelfde kleur parkiet als die van mij omdat ze hem zo leuk vinden maar die ban hun is niet tam dus de lol is er alweer vanaf. En nu willen ze een konijn ik heb er 2 en willen liefs ook de zelfde ze zijn zelf zo erg dat ze zelf hebben gevraagd of ik geen nestje kan doen met mijn konijnen zodat ze daar een jong van kunnen hebben. Elk jaar de zelfde tel word er gestoord van en dan ermee pronken van kijk eens uuuu die had ik al eerder. Zelfde kleding als ik een jurk koop binnen twee weken de zelfde kopen. Zelf nu ik weer een kinder wens heb hun ook lijkt zelf een soort strijd om te kijken of ze eerder zwanger zijn dan ik. Ik vind het niet gezond meer en ik maak me er echt druk om want ik zie ze vaak en erger me er dan aan dat elke keer weer het zelfde hebben of willen als ik. Ik ben gaga fan net als miljoenen andere dit zie ik niet als na apen iedereen kiest er zelf voor om fan te zijn van iemand voor mij is lady gaga meer dan alleen fan zijn lady gaga is voor mij een levens style ze heeft mijn leven gemaakt hoe ik nu ben en ik ben nu happy met me zelf ik ben zoals ik ben i'm Born this way vandaar mijn tattoo. Nogmaals ik baal ervan dan ik niet een foto kan plaatsen ander had ik kunnen laten zien dat mijn tatto niet helemaal de zelfde is er zit ook een klein stukje van me zelf in. Ik ga dit weekend als ik ze zie wel vragen waarom ze zo op mij willen lijken. Liefs gaga Ps bedankt voor de reacties