Mijn kleine meid heeft het hand- voet en mondziekte. Zijn er hier meer kindjes die het virus hebben. Ze heeft het van de creche meegenomen. Het is erg besmettelijk. Ze kan niks eten omdat er veel pijnlijke blaasjes in haar mond zitten. Ik hoop dat het snel verdwijnt.
Hoi, hier heeft Sem het ook gehad vanzijn nichtje. Maar hij had maar 1 of 2 blaasjes in zijn mond en een paar in zijn handpalm en onder zijn voetjes. Ik moet zeggen dat wij er weinig van merkten, maar zijn nichtje had het wel heel erg en kon ook niks eten. Hopelijk wordt je meisje snel beter.
hoihoi vandaag heb ik het ook opgemerkt bij mijn oudste hij kwam uit school en toen viel het mij op zou je er wat aan kunnen doen? of is het gewoon wachten totdat het weer weggaat. ik heb morgen een aspraak bij de dokter want wist het niet zeker of hij het had maar wat jij schreef is het zelfde als bij ons(ik had wel ergens een flauw vermoeden maar nu weet ik het bijna zeker) hoelang duurrt het? liefss sterkte met je dochtertje
Het duurt maar een paar dagen en nee, je kan er niks tegen doen. Alleen als het kindje erg veel last van heeft in de mond, dan kan de HA een gel geven om de pijn minder te maken.
Sverre heeft het 2 weken geleden gehad! Hij had blaasjes op handen en voeten, en misschien/waarschijnlijk ook in zijn mondje (wij dachten dat het doorkomende kiezen waren). Hij mocht idd niet naar het KDV. Hij had er gelukkig geen last van, geen jeuk ofzo. Blaasjes in de mond doen wel zeer, met eten en drinken. Dat heeft hij dus ws wel gehad.. Het heeft wel een week geduurd voordat alle blaasjes weg waren. In die tijd dus zo weinig mogelijk contact met andere kindjes. Beterschap!
Ik ben bij de huisarts geweest en heb een siroop gehad die ze 3x per dag moet drinken. Voor haar mondje heeft ze ook een middel gekregen om te smeren dit verzacht de pijn. Ik zou toch even bij de huisarts langs gaan. Het gaat nu een stuk beter gelukkig en de blaasjes zijn ook minder. Ik ben vanmiddag door de creche gebeld dat er veel meer kinderen zijn die het hebben. Dus nu weet ik zeker dat ze het daar vandaan heeft.
Nou, ik ben vandaag ook gebeld door het kdv of ik haar op kon halen, omdat ze het heeft. Ze heeft er wel last van en heeft nu ook blaren op haar handen en haar mond. Ze wil bijna niets eten. Bel morgen wel de HA, die is vandaag gesloten.
Laika, even off topic, naar welk KDV gaat Sem ? Mijn zoontje gaat namelijk naar Baloe in Wormer en misschien zitten Sem en Keenan wel bij elkaar in de groep ?
Keenan zit bij de biggetjes, maar zodra de tussendeur opengaat, dan kruipt hij altijd naar de koeiengroep toe ! Wanneer gaat Sem naar het KDV ? Keenan gaat op donderdag en vrijdag.
Hoi, Wij (ik en Alannah) hebben ook de mond- hand- en voetziekte gehad. Wij hadden het alleen in onze mond. Alannah heeft er niet zoveel last van gehad (volgens mij ik iets meer dan zij.. of zij is sterker dan ik ). Bij mij was het binnen een week weg. Je kunt er niet veel aan doen. Mijn arts zei dat als ze niet goed dronk dat ik een soort gel kon ophalen (op recept) wat een beetje verdoofd. Ik hoefde het niet te gebruiken.
Haha mijn dokter noemde het mond en klauwzeer. Hier had de jongste blaartjes op de handjes en voetjes en de oudste had heel dr mond onder zitten... Volgens mijn huisarts was het niet besmettelijk, en ik hoefde er ook niets aan te doen. 1 x in de zoveel tijd waart er dat virus rondt, en meestal tegen de zomer. Dan heb je kleine epedimietjes
Niet besmettelijk?!? Het is zéér besmettelijk en volwassenen kunnen het ook krijgen. Wat voor vage huisarts is dat nou?
Sem zit daar alleen op dinsdags. Hij vindt het echt gezelllig op Balou en hij heeft al een vriendje in zijn groep.
Volgens mij heb ik het zelf gehad..hihi Had vorige week ineens op één hand allemaal kleine witte bultjes en blaasjes, die jeukten en prikkelden, alsof ik in een brandnetel had gezeten. Ze zijn net ingedroogd. Moest dus aan dit denken, ben niet naar de HA geweest, want dacht, gaat vanzelf wel over. Bij mijn meisje kon ik alleen niks ontdekken, al dronk ze wel slecht vorige week. Ze gaat wel veel naar het kdv, dus kan best dat ik het toch zo heb opgelopen..
Nou ik heb toevallig een hele goede huisarts, en zeker voor kinderen. Ik heb ook de velletjes eraf gehaald met babyolie, als het dan besmettelijk zou zijn had ik het ook zeker gekregen, denk ik.... Het zal dan wel een andere vorm geweest zijn! en ik ga ook zeker niet roepenWEL/NIET. ben nou eenmaal geen huisarts